Hallo, Ik heb heel de week al trek in eieren gekookt of gebakken dat maakt niet uit als het maar ei is. Nou lees je overal dat je maar 2 eieren per week mag. Kan het echt kwaad voor mijn baby als ik af en toe wat meer eieren eet per week? Groetjes van Daffie
Ik geloof dat ze alweer terug zijn gekomen op die 2 eieren per week. Laatst ergens gelezen dat je niet meer dan 1 ei per dag moet eten. Nou, ik eet er niet eens 1 per week.
Ik geloof dat het iets met je cholesterol te maken heeft. Net ff opgezocht op voedingscentrum: Cholesterol dus... maar ik heb soms ook elke dag een ei gegeten hoor. En heb geen hoog cholesterol!
Dat was inderdaad i.v.m. cholesterol maar is inmiddels al weer achterhaalt. Bovendien heeft niet iedereen last van een verhoogd cholesterol. Heeft dus niets met wel of niet zwanger zijn te maken. Tijdens je zwangerschap alleen goed opletten dat je eitjes (gebakken/gekookt) goed gaar zijn.
Ik heb vandaag 2 eieren (gekookt) op, had er zo'n zin in.... Nu voel ik me een beetje rot, want vrijdag heb ik er namelijk ook al 2 gegeten...
Ik heb trouwens aan mijn verloskundige gevraagd of ik een zacht gekookt eitje mag hebben en dat mocht. Als je er namelijk ziek van zou worden dan betreft het namelijk jezelf, je kindje heeft daar geen last van... vertelde zij me. Het is niet schadelijk voor het kindje...
en dan heb je ook nog omega-3 verrijkte eieren... omega-3 vetzuren zijn wel heel go ed voor je als je zwanger bent (oo als je dat niet bent trouwens... ) en die zijn dus juis twel goed voor je cholesterol misschien moet je een verloskundige eens daarnaar vragen