Hoi meiden! Wie ziet er ook zo op tegen oud en nieuw? Ik ben nog maar pril zwanger maar ben zoooooo MOE! Ik heb afgesproken om bij een vriendin en haar nieuwe vriend te gaan eten en logeren. Zij hebben ook wat vrienden uitgenodigd. (Dit was al afgesproken voor er sprake was van zwangerschap). Ik moet hiervoor 3,5 uur reizen. Bovendien ook nog slaapspullen meesjouwen en ik word bijna wanhopig als ik eraan denk om eerst zo ver te reizen en daarna verplicht de hele avond op te zitten en te eten enzo... Voel me alleen zo schuldig om nu nog af te zeggen. Voelt bovendien ook zo aanstellerig... Wie herkent dit???
euuh het zijn toch vrienden? die moeten dat niet erg vinden ik ben niet echt moe meer, maar kan zijn dat ik instort wij krijgen 4 vrienden hier op bezoek, en als ik t niet trek dan ga ik ff op bed liggen en niemand die me dan raar aankijkt hoor!
Ik zeg....griep!!!!! (of weten ze dat je zwanger bent?) Niet jezelf pesten!! Weet nog goed hoe moe ik was en het is echt niet te doen
Luister naar je lichaam... Ik was in het begin ook errug moe.. En dan heb je er helemaal niks aan, helemaal als je je ook nog 'groot' moet houden.. Evt zou je een beetje voor kunnen slapen? Begin van de avond even een uurtje de oogjes dicht? En het scheelt als je vrienden weten dat je zwanger bent... Maar aan je banner te zien ben je nog maar net zwanger dus is de kans aanwezig dat je het liever nog even stilhoudt... Succes!
natúúrlijk moet je afzeggen. als het in de buurt zou zijn en je lekker snel in je eigen bedje zou kunnen liggen is het wat anders.. maar met die hele reis erbij zou ik persoonlijk het niet doen. het zijn idd je vrienden die horen dat te snappen.. en er komen meer mensen dus alleen zitten ze niet.
wat een snelle reacties, fijn! Eigenlijk weet ik gewoon dat ik niet moet gaan. Is tegelijk alleen ook zo moeilijk om voor mezelf toe te geven. Hoewel ik het ermee eens ben dat echte vrienden het zullen begrijpen is in dit geval de setting er echt niet naar. Ik kan echt niet halverwege de avond ineens gaan liggen of naar bed. Mijn vriendin is niet het probleem, maar wel alles eromheen. Het is echt zo'n vantevoren perfect bedacht avondje met mensen die me niet liggen. (klinkt lullig hé!) Als ik fit ben kan ik daar nog wel iets leuks van maken, maar nu écht ff niet! Tja, maar even flink zijn en zal gaan afbellen. Kan na 5 uur.. Thanx thanx!
yep, k laat t weten! Heb zojuist al n berichtje gestuurd met de vraag of ze me ff belt als ze klaar is met werken. Stom he, soms gewoon even bevestiging nodig. Ben nu over de streep..
Ik denk idd dat het een opluchting is! Vorig jaar was ik een week of 7 zwanger en ook zooo moe. Man en ik lagen om 12.00 uur dus al in bed. Lekker slapen gaan als je moe bent. De eerste weken van de zwangerschap zijn gewoon best zwaar.
Groot gelijk! Ik was ook ontzettend moe de eerste weken, echt geen doen om dan "gezellig" oud en nieuw te gaan vieren. Zeker als je de mensen eigenlijk ook helemaal niet mag. Lekker thuis met je ventje op de bank dan maar morgen?
Snap heel goed dat je dr tegenop ziet. Ik ben al lang blij dat we t thuis vieren met vrienden. Mocht ik het echt niet trekken kan ik even gaan liggen. En als ik jou zo hoor zijn het toch al geen mensen waar je veel mee hebt dus lekker afzeggen dan maar??
Gelukkig vieren wij oud & nieuw met nog een aantal zwangeren. Allemaal in hetzelfde schuitje Kunnen we lekker klagen Succes, maar het komt vast goed. Als zwangere mag je lekker egoïstisch zijn hoor. Ze zullen het vast begrijpen!
Hier nog iemand die er tegenop ziet... We zijn gelukkig wel lekker thuis, maar zitten met 10 vrienden ongeveer.. Was allemaal al afgesproken voor we wisten dat ik zwanger was, en voel me ook pas sinds afgelopen dinsdag niet lekker. Het is nu allemaal wel te doen, ben alleen heel moe en slapjes.. Maar zoals ik al zei, ben wel lekker thuis dus kan altijd naar bed gaan als ik wil. En doe denk ik morgen van tevoren nog even een dutje En hoe reageerde je vriendin? Lfs anna
Ik zie er ook een beetje tegenop. Ik hou normaal wel van een wijntje en kan nu de hele avond niks drinken, dus dat zal opvallen. Zeg wel dat ik deze week ziek ben geweest en neem om 12 u wel een glas champagne om te proosten zonder er iets van te drinken. En daarnaast ben ik moooeeee! Wil gewoon lekker op de bank hangen en niks hoeven. Nou ja, als ik echt moe ben zeg ik dat ik nog steeds niet fit ben. En, begreep je vriendin het?
Hi Anne, Voor mij dit jaar ook een rustige avond want zit ook met de moeheid. Heb ook de knoop doorgehakt. Kerst was ook al enerverend genoeg (heb 2 vrije dagen nodig gehad om bij te komen). Het is geen moeheid waar je je even overheen zet. Aller belangrijkste is nu dat je aan jezelf denkt en je kindje en op tijd je rust pakt! Mijn vriend vond het niet zo leuk maar hij was er zelf bij toen ons kleintje gemaakt werd dus hij moet dan ook maar een jaartje "inleveren". In ieder geval toch fijne jaarwisseling en rust lekker uit!
Herken het helemaal! Wij gaan gelukkig naar goede vrienden die het al weten, dus ik ga van te voren gewoon lekker liggen, anders is het helemaal niet gezellig. Zorg goed voor jezelf en toch een fijn oud en nieuw gewenst!
Herken het wel hoor, maar wij vieren het gelukkig thuis met héle goede vrienden die ook weten dat ik zwanger ben. Ik ga morgen, tijdens middagdutje van mijn zoontje, ook ff voorslapen en dan komt het vast goed.
Ik heb wel zin in oud en nieuw, maar het zal echt geen 4:00 uur worden..! Als je niet de enige bent dan is het toch prima om gewoon naar bed te gaan als je te moe bent? En daarbij: vaak als je bij anderen bent, heb je veel meer afleiding en kun je vak langer volhouden dan thuis op de bank. Tenminste dat is mijn ervaring. Weten ze trouwens al dat je zwanger bent? Je kunt natuurlijk afzeggen, maar misschien kun je het ook op je af laten komen. Succes met je keuze!
@anna: poeh 10 vrienden, een huis vol! Maar inderdaad, lekker je bedje in kruipen als t nodig is.. @mama2012: Leuk een huis vol zwangeren! @liekeinspanje: knap dat je ook koos voor een rustig avondje morgen. Inderdaad, de moeheid is zo raar. Totaal anders als wanneer ik wel eens moe was. Deze moeheid kun je je echt nauwelijks overheen zetten. pffff, belooft nog wat haha.. Pfoeh meiden, viel in eerste instantie niet helemaal goed. Mijn vriendin is teleurgesteld wat ik mij ook wel kan voorstellen. Maar ben dolblij dat ik heb besloten morgen thuis te blijven! Wat een opluchting! Hoe zo iets relatief kleins zulke grote proporties kan aannemen. Kon wel janken! Weet in elk geval dat ik komende tijd op voorhand beter niet te veel heftige dingen plan. Dat voorkomt teleurstellingen. Nu morgen lekker thuis met wat vrienden en familie, net zo gezellig en ik kruip op de bank of mn bed in als k t niet meer trek. Haal denk ik 12 uur niet hahaha.. Ben heel blij met jullie reacties! Voelde me zo aanstellerig maar t is blijkbaar geen uitzondering... Veel plezier alvast dames, een fijne jaarwisseling en vooral ook een PRACHTIG nieuw jaar met veel mooie en gezonde babies!