Hai, Mijn dochtertje is 19 maart geboren en is nu dus 3 1/2 week oud. Ze doet het hartstikke goed en heeft al een dag en nachtritme..Nu is het zo dat ze rustig de nacht helemaal doorhaald vanaf 22.00/22.30 uur tot ongeveer een uur of 7. Soms wordt ze weleens eerder wakker, maar de laatste nachten heb ik haar echt wakker moeten maken voor een voeding (ik geef overigens borstvoeding) en moet dan ook de wekker zetten. Ik doe dit op advies van de wijkverpleegkundige, die zegt dat er niet meer dan 6 uur tussen de voedingen mag zitten, ivm de bloedsuikerspiegel, die zou teveel dalen als ik haar langer zou laten slapen, met als gevolg sufheid... Nu hoor ik zo links en rechts om me heen (ook hier op dit forum) dat je een kindje van deze leeftijd rustig door kan laten slapen tot ze zichzelf meld. Maar door de woorden van de wv durf ik dat dus niet zo goed. Ik moet pas de 25e voor het eerst naar het cb en ik kan ze gerust bellen, maar ik dacht, ik vraag het eerst eens aan jou, hoe jij hierover denkt.... Misha was trouwens 4200 gram bij d'r geboorte. Geen idee hoeveel ze nu weegt, maar ze is zeker aangekomen en drinkt overdag erg goed...
Als ze lekker tot 07.00 slaapt zou ik dat lekker zo laten, maar dan rond die tijd wel wakker maken. Ilja
Oké, bedankt voor je snelle reactie Dan laat ik haar vanacht wat langer liggen, kijken hoe ze het oppikt...