dorst!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Saskia78, Apr 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik heb steeds zo'n dorst..

en omdat ik weet dat je nav suikerproblemen dorst kan krijgen.. ben ik maar eens gaan googlen
    want ik heb wel ERG veel dorst heb ik het gevoel
    ongeveer hele dag door loop ik met flesjes water te slepen omdat ik gewoon een droge mond en een dorstig gevoel heb

na enig googlen bleek dat een spontane gewichtstoename ook een aanwijzing in diezelfde richting kon zijn

dus even mijn gewicht nagezocht.. want dat hou ik altijd netjes bij.
    1/1: 84.9 (conceptie 2/1)
    1/2: 83.5
    26/2: 83.3
    5/3: 84.3

so far niets schokkends.. maar daarna gaat het wel ineens erg rap omhoog
    25/3 85.4
    29/3 85.8
    en op 24/4.. vandaag dus zit ik alweer 88.3

dat is toch 3 kg in 1 maand.. terwijl er daarvoor pracitsch niets bij kwam

nu vraag ik me af.. is het verstandig dit te laten testen?
    of maak ik me druk om niets :)

heb op 8 mei een afspraak op zich.. maar dit soort dingen weet ik liever eerder dan later.

EDIT: toch even gebeld.. want las ook dat als je er vroeg bij bent.. je met een dieet vaak kan volstaan ipv injecties.. dus tja.. dan toch maar even bellen he

maar nou zei mijn vk dat ze het pas kunnen testen vanaf 24 weken.
    je kan je suikerspiegel toch ALTIJD meten?
    of ben ik nou gek?

daarbij las ik even verder dat iemand dus braaf tot 24 weken had gewacht en vervolgens van de internist te horen kreeg dat ze het beter meteen had kunnen laten testen
    dus kennelijk kan het wel?

ik moet het in ieder geval 8 mei even melden..

maar ik eh.. hoor graag toch hoe dit nou precies zit voor die tijd
    want dan sta ik ook wat steviger in de schoenen bij die afspraak :)
    vind het namelijk een raar verhaal
    stapels mensen die het dagelijks testen.. waarom kan dat in dit geval dan niet?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Saskia,

Een zwangerschapsuiker (diabetis) uit zich inderdaad pas rond de 24-28 weken. ALs je suiker nu te hoog zou zijn zoud it erop kunnen wijzen dat je misschien al suiker had voordat je zwanger was. Je kan je suiker altijd laten testen bij je huisarts, als je dat graag wilt. Dit kan middels een vingerprikje.
    Gewichts toename en dorst komen vaak voor in de zwangerschap. Houd eens bij hoeveel je drinkt. Buiten een zwangerschap moet je zo'n 1.5 tot 2 liter per dag drinken maar in de zwangerschap is dit een liter meer!
    Je zal merken dat je gedurende de zwangerschap groeispurtjes doormaakt. De ene keer ben je meer aangekomen dan de andere keer en de keer daarop helemaal niets. Geen probleem!

Imke

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja het is ook al beduidend minder dorstig heb ik het idee

het leek wel alsof ik in een bak z out had staan happen :(

nu nog steeds wel dorst.. zeker als ik wat aan het doen ben gaat het water er al snel doorheen
    maar dat is op zich niet zo erg.

vodn het alleen wat eng omdat ik ongeveer zelfs tijdens het drinken een droge mond leek te hebben

maar tnx :)

Share This Page