Dorst

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marjolein25, Jun 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

Jan 28, 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Ik ben bijna 26 weken zwanger en heb de laatste dagen zo n dorst. Als ik iets gedronken heb is het eventjes weg maar het komt vrij snel weer terug.

Heb dit niet bij mijn vorige zwangerschappen gehad.

Wat kan ik hieraan doen want het is heel erg vervelend

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Wat vervelend dat je zo'n dorst ervaart. Er is weinig tegen te doen, dan er aan toe geven. Probeer dan wel water te drinken. Dat helpt vaak het beste en is goed voor je. Waar je wel op moet letten is dat je producten vermijdt waar je dorst van krijgt. Zoals gekruid eten en zoute producten.
    Verstandig is wel om bij je eigen verloskundige of gynaecoloog je suiker te laten controleren. Als je suiker namelijk te hoog is, kan je ook heel veel dorst hebben. Belangrijk is, als het blijkt dat je zwangerschapssuiker hebt, dat je goed behandeld wordt. Succes!

Groetjes Monique

3. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

Jan 28, 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Ik heb net rond 16.20 mijn suiker bij mijn huisarts laten prikken en die zit nu op 6,4
    Is dat gewoon goed?

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik neem aan dat je niet nuchter (niets daarvoor gegeten) bent geweest, dus dan is 6,4 een prima waarde. Op dit moment is er dus geen sprake van zwangerschapssuiker. Gelukkig maar! Succes!

Groetjes Monique

5. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

Jan 28, 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Nee was niet nuchter had rond 15 uur nog krentenbol op en veel water

Super fijn :)

Share This Page