Russisch ziekenhuis plakt mond baby's dicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door marsab, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Russisch ziekenhuis plakte monden baby's dicht

Verbijstering in en buiten Rusland: pasgeboren baby's werden in een ziekenhuis stilgehouden met plakband over hun mond.

Mobiele telefoon
    Justitie in Rusland stelt een onderzoek in naar de misstanden in het ziekenhuis in Jekaterinburg. De praktijk kwam aan het licht toen een patiënte met haar mobiele telefoon opnames maakte van de slachtoffertjes.

Gemummel
    De vrouw vond de baby's toen ze 'gemummel' uit een kamer hoorde komen. De dienstdoende verpleegster haalde pas na aandringen de tape van de weesjes af, meldt de vrouw. De Britse omroep BBC meldt dat in Rusland met ontzetting op de beelden is gereageerd.

Ontslagen
    De betrokken zuster is ontslagen. Zij beweert dat de monden werden dichtgetaped omdat er te weinig medewerkers waren om zich om alle baby's te bekommeren.

http://news.bbc.co.uk/media/avdb/news/v ... 6x9_nb.ram

Vreselijk! :confused:

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Alleen maar ontslagen? En vervolging wgens mishandeling dan?!

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zag het net op RTL4 het nieuws....niet te geloven toch! :evil: :x

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou idd,ik hoop dat het niet alleen bij ontslag blijft!

5. Niet meer actief

Ik hoorde het vanmorgen ook op het nieuws... Ongelofelijk zeg!

6. Niet meer actief

stomme koe :confused:

7. Niet meer actief

:confused: Te triest voor woorden..hoop ook dat het niet alleen bij ontslag blijft..arme babietjes :(

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier zijn toch geen woorden voor... Arme kindjes!

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nah jaaa zit hier met kippevel , wat een vreemde praktijken zeg

zijn dus overal getikt :(

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Alleen al van de titel kreeg ik tranen in mn ogen.

11. Ik heb het ook op het nieuws gezien. Met die beelden van die telefoon erbij. Echt zo vreselijk. Die lui die daar werken moeten onmenselijk zijn. Wie doet nu zoiets? Al wordt het de laatste tijd wel erger vind ik. Iedere week is wel slecht nieuws met betrekking tot babies of kleine kinderen. Ik word daar echt verdrietig van...

12. Niet meer actief

jeetje zeg wat erg :confused: :confused:

13. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wat ziek ben je dan... Ga dan niet werken met kleine babytjes als je er niet tegen kunt..

14. JeroenEnDenise

JeroenEnDenise Actief lid

21 okt 2006
    114
    0
    0
    Krommenie (Zaanstad)
    Het wordt ook steeds gekker en gekker... Ik ben gewoon ongerust over het feit dat ik in het ziekenhuis ga bevallen! Hier in Nederland is het namelijk ook nog niet zo lang geleden dat er baby's met botbreuken aangetroffen werden in verschillende ziekenhuizen. Eén ding weet ik zeker, zodra m'n kleine meid eruit is hou ik haar met 2 handen vast en laat haar nooit meer los..! Wat een ellende in de wereld....

Groetjes Denise

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vanmorgen zag je een reactie van een kraamhulp dat er tape werd gebruikt omdat ervoor te zorgen dat de speentjes in de mond bleven omdat ze geen tijd hadden elke keer de speen terug te doen? :(

yeh right bij een pasgeborenen :(

16. Niet meer actief

Het erge is, is dat rusland bekend staat om dit soort praktijken.. Pasgeleden is ook een dergelijk iets in het nieuws geweest over weeskinderen. Die werden vastgebonden enzo!

Dus dat dit gebeurt in rusland verbaast me niets..

Ik vind het verschrikkelijk om te horen en ik vind het verschrikkelijk dat er zo omgegaan wordt met kinderen. Ik vind het nog erger dat er kennelijk vanuit de politiek niet veel wordt gedaan.

17. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    tape om een speen vast te houden.

Zo is er ook een keer een baby gestikt omdat de speen was vast geplakt en het kindje moest spugen!

Ik vind het echt zo achterlij, hou kom je erop! :evil:

18. midushi

midushi Niet meer actief

hoe erg ben je en alleen de zuster is onslagen en de rest dan kan me niet voorstellen dat alleen zij ervan af weet

Deel Deze Pagina