dorstlesser

Discussion in 'Borstvoeding' started by senna1979, Feb 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb een vraag; mijn dochter Marin is bijna acht maanden en ik geef nog borstvoeding.
    Ik geef haar ongeveer 5 a 6 borstvoedingen per dag, mijn vriendin zei dat ik 1 of 2 borstvoedingen moet afbouwen omdat de melk nu veel minder calorieen bevat dan in de eerste 6 maanden.
    Marin zit op de onderste lijn in de groeicurve (bijna 7 kg).
    Mijn vriendin zei dat ik veel meer bijvoeding moet gaan geven, hoe doen jullie dit, hoeveel voedingen geven jullie?
    Mijn schema momenteel:

06.00 borstvoeding
    09.00 borstvoeding
    10.00 fruit
    12.00 boterham
    13.00 borstvoeding
    16.00 borstvoeding
    17.00 groenten, aardappel en plakje vleeswaren
    20.00 borstvoeding
    23.00 borstvoeding

Moet ik haar toch minder borstvoeding gaan geven en meer bijvoeding?

Groetjes Senna

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb maar 1 tip: niet naar je vriendin luisteren. Het is n.m. niet waar wat ze zegt.

Mijn kindje krijgt bv op verzoek ik denk nog zo'n 8x en verder het zelfde schema als jou.

Heb je op www.borstvoeding.com de groeicurve voor borstvoedingskindjes al eens ingevuld ? Wrs. gaat het groeilijntje dan wel netjes het lijntje volgen.

3. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Senna,

Ben het helemaal eens met Nemo, niet maar je vriendin luisteren hoor daar klopt niets van. Ik he zo'n beetje hetzelfde schema als jij, min het stukje vleeswaren, en plus een stukje fruit na het warme eten, maar dit alleen omdat ze daar helemaal dol op is :D Je doet het goed hoor, ga vooral zo door!

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel meiden, ik ben weer helemaal gerustgesteld.
    Ik denk wel dat Marin niet altijd super veel drinkt, ze is vaak na 5 a 6 minuten al klaar met twee borsten.
    Als ik kolf dan kolf ik ongeveer 120/130 cc per keer.
    Maar ze groeit volgens mij goed.

Kus Senna

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van borstvoeding aangevuld met bijvoeding zal je kindje beter groeien dan van minder borstvoeding en bijvoeding.

Je vriendin heeft er jammer genoeg niet veel kaas van gegeten.

6. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Dirksmama, bedankt voor je antwoord!
    Mijn vriendin heeft deze info van het cb, daar zeiden ze dat borstvoeding na 6 maanden alleen nog een dorstlessende functie heeft (wel met antistoffen enz) maar dat de kindjes echt groeien van de bijvoeding.
    Omdat Marin aan de lichte kant is had ik het idee dat ik mijn borstvoeding iets moest afbouwen en dat ik grotere hoeveelheden bijvoeding moet gaan geven.

Groetjes Senna

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    of dat idd zo is weet ik niet en zal ik niet bestrijden, maar als ik naar je schema kijk van wat je je kleine geeft, dan geef je toch genoeg bijvoeding?

kleine krijgt, fruit - boterham-aardappels e.d.....

je kan als je merkt dat de kleine meer wil, 'sochtends (ik noem maar iets) vroeg misschien een bordje pap doen maar denk niet dat het nodig is tenzij je het zelf wat wilt afbouwen een bv te laten vallen....

gr.smoekie

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, aangezien kinderen die bijvoorbeeld i.v.m. allergie tot een jaar vrijwel alleen bv krijgen TOCH gewoon blijven groeien, klopt die bewering van het CB al niet.
    Moedermelk bevat ook na 6 maanden nog gewoon eiwitten, vetten en suikers, net zo als daarvoor, en is gewoon een prima voedingsmiddel. Doordat het lichaamseigen is wordt het heel goed opgenomen en kost de verwerking weinig energie. Daarom groeien kinderen ook na 6 maanden goed op moedermelk.

En zoals Smoekie ook al zegt: qua bijvoeding krijgt je kind ook genoeg hoor.
    Ieder kind groeit nou eenmaal anders.

Heb je je groeigegevens al eens op de online WHO curve voor borstgevoede kinderen ingevuld?

9. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou meiden ik ben helemaal overtuigd, ik ga niks afbouwen, ik ga lekker zo door.
    Bedankt!

Kus Senna

Share This Page