Do's and Don'ts zwanger proberen te worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jessiee, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessiee

jessiee Lid

4 aug 2014
    69
    0
    0
    Manager bij groot bedrijf
    NH
    Hallo Meiden,

Ik wil alles uit de kast gaan halen voor de komende tijd.. Ik lees veel tips wat wel en niet de toen.. Maar mijn lijstje is natuurlijk niet compleet.
    Wat doen jullie wel of niet?

Do's:
    Voeten warm houden
    Granaatappelsap ( net geleerd)
    Rustig houden
    Vitamines Foliumzuur en tarwekiemolie

Don'ts:
    Ijs eten ( weet niet waarom eigenlijk)
    Sporten ( volgens horen zeggen
    Roken, alcohol etc

Iemand nog tips? Het is natuurlijk geen exact science, maar proberen kan nooit kwaad :)

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    De beste "do" tip is zo gezond mogelijk leven, zowel jij als je partner. Volgens mij is sporten juist gezond en hoort deze niet bij de "dont's" ;)!

3. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Do's: afleiding en niet stressen ;)

Het maakt allemaal echt niet uit. Het komt wanneer het komt.
    Niet sporten lijkt mij de grootste onzin. Juist goed voor de doorbloeding en je gezondheid.

Succes!

4. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Sporten is maar hoe je t bekijkt denk ik. Ik wil gaan hardlopen volgens een hardloopschema. Heb 1 les gedaan maar is best zwaar in t begin. Was helemaal kapot. Nu ben ik toch maar gestopt omdat ik overal lees dat te intensief sporten niet bevorderlijk is. Wat denken jullie.

5. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Om eerlijk te zijn... Ik geloof niet zo in Do's en Don'ts.. Tuurlijk alcohol/drugs/zeer ongezond leven zijn een no go, maar dat geldt voor je algehele gezondheid! Ik heb jaren in de jeugdzorg gewerkt en zag hoe zeer ongezonde mensen, mensen in vervuilde huizen en mensen die al aantal kinderen waren kwijt geraakt, met gemak van de een na de andere baby zwanger worden... Tevens zag ik hoe mijn zus (en later ik) en vele om mij heen zich precies aan de zgn regels hield om zwanger te worden, maar ging heel moeizaam! Misschien lijk ik cynisch, maar bedoel eigenlijk te zeggen... Leef je leven zo dat jij er gelukkig van wordt (en bij voorkeur wat gezond ;):D ), want echt invloed heb je hier niet op... Zoals Lotje al zei: het komt zoals het komt..

Heel veel succes en ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan!!

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Sporten is juist gezond! Zolang je inderdaad niet traint voor de olympische spelen o.i.d. maar 2/3x per week sporten mag en kan prima! Is ook goed voor je lijf, ook in de mmm!

Verder gezond leven, op tijd je medicatie spuiten en daar zorgvuldig mee omgaan. (niet zomaar teveel/ te weinig) Anders zijn al die behandelingen ook zo zonde :)

Geloof niet in verdere dingen die je moet doen of laten.

Maar ik zou wel je gynaecologe ook om advies vragen. Weet niet in welk traject je zit, maar na de punctie mag ik nu 2 weken niet sporten i.v.m. overstimulatie. Verder mag ik alles :) (behalve roken en drugs)

7. Oreo

Oreo Lid

9 jun 2015
    53
    0
    0

Ijs eten Zou slecht zijn omdat het je baarmoeder koud zou maken.
    Maar er zijn genoeg mensen die de donts dagelijks doen, en toch zwanger raken dus ik denk ergens dat je gewoon lekker moet genieten van je leven

Groetjes oreo

8. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker cliche....niet teveel bezig zijn met proberen zwanger te worden. Afleiding zoeken. Heeft bij mij echt geholpen.

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Do's: Alles behalve roken en drinken ;)

10. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    inderdaad...
    GEEN lijstjes maken en genieten van het leven..
    Alleen dan zonder alcohol en sigaretten.. ;)

11. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je je wilt gedragen alsof je al zwanger bent, is sporten zeker aan te bevelen, maar niet zodanig dat je er uitgeput of oververhit van raakt. Het wordt niet aangeraden om met nieuwe intensieve sporten te starten tijdens een zwangerschap. Succes!

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb maar 1 advies en dat is vitamine D3 en B12 in een hoge dosis van Solgar slikken. En zink. Niet alleen jij, ook je man :)

13. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Inderdaad extra vitamines slikken..vit b complex..visolie 1000 mg en extra vit d.

14. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey nuage. Kan je mij een link geven welke jij altijd neemt?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zeker weten! Ik haal ze zelf bij iHerb.com dat is in Amerika. Moet je alleen wel een credit card hebben maar je bespaart een berg geld dat is niet normaal! en kies gewoon voor gewone postbezorging, duurt wel ietsje langer maar dan heb je geen douanekosten.

B12 1000mcg/ug Solgar
    Solgar, Sublingual Methylcobalamin (Vitamin B12), 1000 mcg, 60 Nuggets - iHerb.com

De B12 kun je ook in Nederland krijgen. Bijvoorbeeld bij vitaminstore. Dan is ie wel duurder en staat er waarschijnlijk 1000 ug op. Dat is hetzelfde. Het belangrijkste is dat dit smelttabletten zijn en in hogere dosis. Als je weet dat je B12 hoger is dan 400 dan kun je teruggaan naar 1 pilletje per week om dat zo te houden. [edit] ik zie dat ik naar een potje met 60 tabletten heb gelinkt maar ik koop vaak een grotere

D3 softgels 5000IU (of 10,000IU als je een tekort hebt)
    Solgar, Vitamin D3, Cholecalciferol, 5000 IU, 100 Softgels - iHerb.com

Je D3 is in het ideale geval minimaal 150 als je zwanger wilt worden. Met deze hoge dosis kun je dit wel bereiken in enkele maanden. Maar ook als je zwanger bent zijn er onderzoeken die aangeven dat een dosis D3 van minimaal 4000IU per dag het risico op vroeggeboorte en andere complicaties zoals zwangerschapsdiabetes en zwangerschapsvergiftiging halveren. Daarom slik ik dit dus gewoon door tijdens mijn zwangerschap.

D3 van Solgar kun je ook in Nederland wel vinden maar vaak in lagere dosis. Dan zul je er dus meerdere moeten nemen. Zelf gebruik ik de softgels.

En verder ben ik zwaar tevreden over deze zwangerschapsmulti waar werkelijk waar alles in zit en dan ook nog eens in een goede dosis. Vergelijk het maar eens met een standaard multi hier uit de drogist.

Rainbow Light, Just Once, Prenatal One, Food-Based Multivitamin, 90 Tablets - iHerb.com

Deze kun je wel alleen in het buitenland bestellen voor zover bij mij bekend.

Bij iHerb hebben ze vaak ook nog wel een goede combi-aanbieding dus ik heb ook mijn Omega-3 visolie en CoQ10 tabletten hier mee besteld voor letterlijk een paar euro.

Hopelijk heb je er iets aan :D

Deel Deze Pagina