Lieve Evi, Fijn dat je de weg naar de Vlinder Lounge hebt gevonden... al hadden we natuurlijk gewild dat het allemaal niet nodig was geweest. Maar hier vind je denk ik wel veel aansluiting bij Vlindermamma's die hetzelfde mee hebben gemaakt. Wat een vreselijke opmerkingen hebben ze tegen je gemaakt zeg. En dat nog wel toen je in het ziekenhuis lag! Wat een brutaliteit. Het eerste voorbeeld dat je gaf, heb ik zelf ook gehoord. Dat mensen dan liever hun mond dichthouden! Heel veel sterkte meid, Liefs, Josien
Evi, wat erg voor je! Met elf weken nog... pfoe, wat naar allemaal. Hoe durven mensen zoiets te zeggen... Je eileiders komen in een set van 2 en dat wil je 't liefst zo houden. Om maar te zwijgen van je kindje-in-wording....
nou ja ik hou me maar voor dat die mensen het niet zo bedoelen.. maar die opmerkingen die kunnen gewoon echt niet vind ik.. zeker niet net na de operatie als je kindje en eileider weggehaald zijn.. dat steekt en doet echt veel pijn.... zeker omdat dat mensen zeggen die zelf wel al kinderen hebben! ja dan is het makkelijk praten. liefs evi
@ Mili; ik begrijp je opmerking "hopelijk zet ik hier geen don't neer" heel goed. En ten eerste; dat heb je zeker niet gedaan! Helaas kunnen (goed bedoelde) opmerkingen veel pijn doen. Om daar vanaf te raken, kan het helpen dit eruit te gooien. Ook heel belangrijk is dat mensen hier kunnen lezen wat ons juist heel veel helpt. Vandaar dit topic. @ Evi; heel veel sterkte met deze verliezen, meid. Het is verschrikkelijk dat je je bij de groep vlindermama's hebt moeten aansluiten, maar wij ontvangen je met open armen en je kunt hier bij ons altijd op steun en begrip rekenen!
Graag gedaan meid Hopelijk kun je hier je verhaal kwijt en vind je de steun die je nodig hebt! Ik hoop dat 2008 voor ons allemaal een mooi jaar gaat worden En weet zeker dat onze engeltjes van bovenaf naar ons kijken en over ons waken
@ evi ook (helaas) welkom hier ik vind het fijn dat dit forum er is ik hoop voor jouw ook dat je het prettig vind(meiden begrijpen precies hoe je je voelt zonder veel woorden) ik moet helaas wel bekennen dat ik meer lees dan zelf post(maar ja dat is mijn ikke) veel liefs debby
dank je wel debby.. ik vind het idd erg fijn en voel me ook echt welkom op het forum.. het is helemaal waar wat je zegt dat mensen hier op het forum ((echt)) snappen hoe je je voelt... liefs evi
Vind het ook een goed topic...ik bedoel ik lees dat soort dingen wel "graag"( < let op de aanhalingstekens) zodat mocht ik iemand tegen komen in dezelfde situatie ik geen don't maak een juist veel do's! Maar t blijft moeilijk om precies het juiste te doen of te zeggen, ten minste dat merkte ik wel na bijvoorbeeld het overlijden van mn moeder in 2006, heleboel mensen maken de meest onmogelijke opmerkingen, maar vaak dus omdat ze het gewoon echt moeilijk vinden en vanuit zenuwen dan iets doms zeggen. Nu ook nu ik zwanger en, en als ik dan zeg dat ik het jammer vind dat mn moeder dit niet mee kan maken, zeggen ze ook de domste dingen...maar goed t gaat om de gedachte die erachter zit denk ik dan maar weer...al zou je ze soms &%^@# Dit haalt het niet bij wat jullie doormaken, begrijp me goed, maar toch mensen kunnen soms echt de plank goed mis slaan In ieder geval nogmaals heel erg veel sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat de mensen om jullie heen wat meer tact mogen vinden! Knuf, Mili
Mili, je slaat de spijker op z'n kop. Vaak door angst worden juist domme dingen gezegd. Maar uiteindelijk (hoe krom sommige opmerkingen ook) wordt het vaak goed bedoeld. Daarom lukt het mij wel vaak om te denken, goed bedoeld maar ongelooflijk fout gezegd... weg ermee. Eerlijk gezegd heb ik de afgelopen maanden ook veel geleerd. Nu besef ik dat ik 7 jaar geleden (!) mijn vriendin veel te veel alleen heb gelaten met het verlies van haar vader. En de jaren daarna ook. Nu pas heb ik geleerd hoe je moet omgaan met een dierbaar verlies bij een ander.
hallo...zit ik net in een andere topic te schrijven dat ik het gevoel het dat niemand mij echt begrijpt...lees ik een stukje verder kom ik hier op uit! Ik heb 16 nov een bbz operatie moeten ondergaan, we zaten in de 8e week van de zwangerschap. Mijn Do's; inderdaad kaartjes en bezoeken/telefoontjes.smsjes etc en voelen dat woorden er niet toe doen Don'ts; ' het zal zo wel moeten zijn!' grrrrr....leg maar eens uit dan wil ik het liefste vragen.. Sterkte aan iedereeen hier...
Triessie, wat verschrikkelijk spijtig dat je die bbz hebt mee moeten maken. "het zal zo moeten zijn",?, nee het had niet mogen gebeuren! Heel veel sterkte met de verwerking!
heej triessie heel veel sterkte ... en begrijp ik het nou goed?is dat hier op het forum gezegt? dat het zo had moeten zijn? nou maakt het natuurlijk niet uit of het nu hier of in je omgeving gezegt word.. want het komt zo wie zo heel hard aan en doet het pijn! ik had 4 weken geleden ook van die rare opmerkingen . ach meid je moet maar zo denken anders was het toch gehandicapt! waar praten mensen over zeg dan niks.. nogmaals sterkte x evi
ik heb ook eens een opmerking gehad van hier op het forum veel sterkte! je kind had toch geen kans! ( ze weten het hele verhaal niet eens ) zo van ach joh leg je erbij neer nou soms denk ik wel eens mensen moeten eerst zelf een kind verliezen voordat ze pas snappen hoe het is of kan zijn voor iemand! sorrie tis hard maar zo voel ik het wel bij sommige mensen
nou marlboro daar ben ik het echt mee eens. hoe hard het ook klinkt. nou wil ik niet iedereen over 1 kam scheren zoals ze dat zo mooi zeggen maar de mensen die die opmerking plaatsen zijn wel mensen die al 3 KINDEREN HEBBEN BIJV.. in mijn situatie dan.. zo van ach volgende keer beter. gisteren kreeg ik nog een telefoontje ook weer iemand die niet nadenkt..... DON'T maar weetje het was toch nog niet echt iets het was maar een vruchtje(11 weken!) ja het blijft lastig voor mensen die dit niet mee hebben gemaakt. maar gelukkig kunnen we hier onze frustratie kwijt. groetjes evi
ja idd hier nog eentje op schoolplein een moeder kwam naar mij toe had het van horen zeggen wat er aan de hand was maar volgens mij wist ze niet precies hoe of wat want ze zei ach joh ik heb ook een miskraam gehad met 8 weken weet hoe het is sorrie hoor ik vind een miskraam heel erg je droom valt in duigen echt ik heb het ook gehad maar een kindje vast houden en weten dat ze het ter dood laten liggen vind ik net iets anders met zoveel weken vind ik het geen miskraam meer!
weetje ik denk dat de meeste het echt goed bedoelen.. maar het komt er gewoon elke keer erg lomp uit ofzo.. maar je hebt gelijk dat kan je idd niet vergelijken .. groetjes evi