Do's en Dont's bij IVF/ ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Daan81, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Rooibosthee was omdat ik graag koffie en thee drink maar die wou laten staan owv cafeïne/theïne en dit zit niet in rooibosthee.

Er bestaan onderzoeken die "bewijzen" dat alcohol en cafeïne/theïne slecht zijn voor de vruchtbaarheid. Vandaar dat ik dit wou vermijden.
    En ik weet dat er ook onderzoeken zullen zijn die het tegendeel bewijzen maar ik voelde me er gewoon beter bij. En da's wel erg belangrijk denk ik. Dat jij je goed voelt bij alles... !

2. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Fijn dat er zoveel reacties zijn. Ik neem gewoon mee waar ik zelf denk ik wat aan heb. Koffie moet ik inderdaad gaan minderen, drink nu ongeveer 10 koppen per dag, dat kan natuurlijk nooit goed zijn...
    Ik ga denk ik inderdaad voor de rooibosthee dan, thanks Bereke!
    En de vitamine C tabletten laat ik ook maar even staan..
    Iedereen moet inderdaad doen waar hij/ zij zich goed bij voelt. Maar wil voor mijn eigen gevoel er helemaal goed in gaan!

Bedankt allemaal voor alle reacties!!

Groetjes

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fijn dit topic!
    We leven allebei eigenlijk al erg gezond. We drinken af en toe weleens wat. Maar niet extreem, echte uitschieters hadden wij al zelden en straks tijdens de behandelingen wil ik dat echt voorkomen. Die zijn het slechtste, flink aangeschoten worden ;)
    Dus ik hou het bij af en toe een wijntje, maximaal 3 op een avond en na de tp niks meer. Sasman is al heel erg gaan minderen en drinkt vooral alcoholvrij. Alleen op feestjes vindt hij het moeilijk, vooral op festivals en concerten. Hij heeft soms gewoon wat nodig om echt los te komen. Best vervelend, ik heb dat niet.
    Maar hij heeft het er allemaal voor over!
    Het enige wat ik dan wel vervelend vindt is om tijdens de vakantie op het alcoholgebruik te letten. Dat zijn juist de weken waarin wij normaal elke dag drinken. Niet veel, maar wel elke dag een stuk of 5 (over de hele dag dan). Lastig hoor, want wanneer doe je het goed ;)

Deel Deze Pagina