Hallo, Ik heb een hele hoge bmi van 43 en ik vroeg mij af hoeveel rondes jullie erover deden om zwanger te worden? Werden jullie doorgestuurd naar de gyn of mochten jullie bij de vk blijven? Nog 5 dagen tot aan mijn nod en dit is pas mijn eerste echte ronde dat we ermee bezig zijn. Mijn cyclus is verder wel heel netjes want heb ovulatie testen gebruikt dus ik ben echt heel erg benieuwd.
Hier ook overgewicht door stofwisselings ziekte. Sinds juni gezondere levenstijl met sporten 5 x pw. Flink afgevallen eind augustus gestopt met de pil en de 2e ronde was raak, dus mijn dochter word grote zus. Bij mijn dochter was het een andere verhaal dat duurde 2/5 jaar, maar ja toen was mijn lijf niet in orde en nu met medicatie wel. Nu ook bij deze zwangerschap ben ik bij de gynaecoloog, wegens de overgewicht, kans op hoge bloeddruk & natuurlijk mijn stofwisselingsziekte. Succes! Duim voor je dat je ook gauw positief test!
Mijn bmi was wat lager, maar alsnog veel te hoog. Ben eerst afgevallen van 33 naar 31. Toen besloten we te gaan oefenen, onder het mom van dat het vast wel even zou duren en ik in de tussentijd verder wou afvallen, maar het was bijna direct raak. Ik sta gewoon onder behandeling van de vk en heb ondanks m'n overgewicht echt geen klagen hoor.
Hier een bmi van 38 (helaas wel doordat ik lang met een traagwerkende schildklier heb rondgelopen. Werd in de 2e ronde zwanger (ongeveer een half jaar over gedaan). Ik ben onder controle van een gyn (heeft andere redenen) maar die vertelde mij dat je met een bmi van boven de 40 niet meer naar een verloskundige "mag". Ik zat dus volgens hem net op de grens. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes en ik ga duimen voor je dat je gauw zwanger mag worden!
Ik ben door de pil heen, met een bmi boven de 40 , zwanger geraakt. Was dus helemaal niet mee bezig. Het kan dus onverwachts gebeuren, al heb je een hoge bmi. Tijdens mijn zwangerschap waren de controles bij de gynaecoloog, ben doorverwezen door de verloskundige. Ik kreeg bij iedere controle een echo, en moest in het ziekenhuis bevallen. Je wordt ook getest op zwangerschapssuiker, je krijgt een uitgebreide 20 weken echo (GUO) en de anesthesioloog komt ook aan bod.
hoi ik heb ook een hoog bmi hoger dan 45 nu. moet inderdaad naar de gyn toe, met mn dochter heb ik er ongeveer 6 rondes overgedaan en met deze 3 ongeveer. ik heb suiker ( nou ja slik geen medicijnen nu en geen insuline spuiten) en hoge bloeddruk. Ik weet dat als het je zelf niet lukt om zwanger te worden dat de gyn je eerst vraagt of je wat wil gaan afvallen voordat ze je vaak willen helpen,maar voor de rest vind ik het allemaal goed gaan en word je er niet elke keer op aangesproken. je krijgt bij de gyn wel elke keer een echo, mooie bijkomstigheid
Hier BMI van 34 ? Binnen 3 rondes raak.. Niks te klagen .. Geen speciale behandeling alleen verplicht glucose test. Loop bij gyn ivm medicatie
Nou dames hopelijk is het snel raak. Heb de laatste dagen een raar gevoel in mijn onderbuik maar ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben. Bedankt voor alle antwoorden!
Ik ben een BMI van 40+ Ik ben spontaan zwanger geraakt na een jaar, heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Wel erg veel klachten van eisprong tot menstruatie (vooral zere borsten en rugpijn). Deze maand waren de klachten pas 3 dagen voor NOD en zie, ik ben morgen 6 weken zwanger. Ik heb 6 januari de eerste echo bij de VK en ik heb ook al een tweede afspraak staan. Maar het zal even afwachten zijn of dit bij de VK is of bij de Gynaecoloog. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik ben trouwens wel in 1 week 3 kilo afgevallen, ik ben helemaal om voor een gezonde levensstijl. Maar ik merk wel dat ik zeer regelmatig moet eten anders word ik misselijk (dan lijkt me het afvallen geen heel groot probleem).
Vanaf een BMI van 35, krijg je medische indicatie voor een ZH bevalling. Ik zit zelf nét op de 35,1 (of zoals de verloskundige het persé wilde, met kleren/schoenen etc, aan zelfs veel hoger ) en inderdaad, rond week 24 een suikertest, en een liggings en groeiecho. Ik blijf wel gewoon bij VK, en beval ook onder haar 'toezicht' maar wel in het ZH, tenzij er complicaties zijn, uiteraard. Ik had een BMI van boven de 37, met PCOS, en inderdaad de gyn wilde me niet helpen tot ik was afgevallen naar een BMI van 30, ik was 9 kilo kwijt *(van de 18) en toen ben ik ineens spontaan zwanger geraakt. Liefs,
Hier een BMI van 31 en beide keren in ronde 1 raak. Ook beide keren gewoon onder controle bij een vk, met als enige "verandering" 3 groei-echo's. En dus de glucose test die ook deze keer weer afgenomen wordt. De eerste zwangerschap geen kwaaltjes/klachten gehad en ik zit inmiddels op 14 weken en het verloopt nog steeds soepeltjes
Hier had ik een bmi van 33 en er werd mij aangeraden om langs een dietist te gaan door de vk toen ik zwanger was.( Ik was trouwens binnen 2 rondes zwanger. ) Dit afgeslagen omdat ik al 10 kilo was kwijtgeraakt voordat ik zwanger werd. Ik geef wel als tip om tijdens de zwangerschap niet voor 2 te eten, maar de kleine je extra vet te laten op eten. Bij mij was dat erg effectief, nu 2 jaar na de zwangerschap zit ik op nog eens 15 kilo lichter als voor de zwangerschap.
Ik mocht met een BMI van 37 gewoon thuis bevallen hoor? Niet dat ik dat heb gedaan want kreeg uiteindelijk zwangerschapsdiabetes en wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen. Maar het mocht wel. Wij hebben er wel heel lang over gedaan om zwanger te raken. Wel 4,5 jaar. Maar we zijn wel altijd gewoon geholpen in het ziekenhuis. Mocht je geweigerd worden door een zkh vanwege overgewicht dan kan het nog weleens nuttig zijn om een ander zkh te proberen.
4 jaar geleden met een bmi van 40,1 zwanger geworden in ronde 6 van onze dochter. wel onder controle van gyn en eke keer een echo dat was erg mooi. nu met een bmi van 28 in de eerste ronde raak en gelijk een tweeling. ik denk dat als ik niet zo veel had gewogen 4 jaar geleden dat wel dan ook al een tweeling zouden krijgen maar dat weten we nooit.
Hier bmi van 29 en direct zwanger beide keren . Wel kan ik je aanraden eerst af te vallen aangezien je in de zwangerschap zo makkelijk teveel eet.
Partner had bmi van 37, kern gezond. Alleen extra groei echo voor beeb en glucose test. Niets aan de hand. 4x iui gehad. 3e x raak maar miskraam en 4e keer raak. Advies was wel om in ziekenhuis te bevallen. Succes! ! Ikzelf ( bmi 32 )1e ronde raak maar helaas miskraam na een echo met kloppend hartje .
Hier een bmi van ruim boven de 40.... Duurde ongeveer 2,5 jaar na stoppen met de pil voor ik zwanger raakte. Nouja, twee keer eerder in die tijd zwanger geweest die eindigden in miskramen. Maar moet er bij zeggen dat we niet heel bewust bezig waren met zwanger worden. Gewoon seksen als we daar zin in hadden....nergens op gelet zegmaar Eerste controle wel bij verloskundige na doorverwijzing van huisarts. Verdere controles in het ziekenhuis, omstebeurt bij verloskundige daar en gyn. Echt nooit een vervelende opmerking gehad. Fijne zwangerschap gehad, kon alles doen, tm 34 weken fulltime in zorg gewerkt. Helaas aan t einde pre eclampsie, zoon met 37.1 geboren na inleiden.
De dingen die ik ben tegengekomen is dat je met obesitas meer kans hebt op een miskraam en zwangerschapssuiker, ook zou je minder gemakkelijk zwanger kunnen worden. Verder krijg je extra groeiecho's omdat ze de groei minder goed uitwendig kunnen beoordelen. Het zal denk ik wel uitmaken hoeveel overgewicht je hebt. Ik heb een bmi van 37 en ben beide rondes meteen de eerste keer spontaan zwanger geraakt. Ik heb de eerste keer een miskraam gekregen bij 9 weken. Ben nu 8 maanden zwanger, baby groeit goed en ik heb geen zwangerschapssuiker. Dus mij lijkt dat overgewicht een negatieve rol kan spelen bij zwanger worden, maar het is maar 1 van de zoveel factoren.
Ik ben er een van, heb een hoge BMI. Bij de eerste duurde het 3 maanden, geen last van de suiker. Gewicht van de eerste was 4510 gram. Bij 38 weken en 6 dagen. Bij de tweede duurde het ook 3 maanden, geen last van suiker. Gewicht van de tweede was 5090 gram. Bij 40 weken en 1 dag. Heb dus hele grote kinderen gebaard. Bij beide was ik gewoon onder controle van de VK. Nu zijn er wat andere regels gekomen en daarom wordt ik wel doorgestuurd naar de gyn. Ook vanwege subtotale ruptuur bij de laatste. Flink uitgescheurd dus. Deze was een verrassing, ongepland dus. Wel heel welkom. Geen moeite dus eigenlijk gehad met zwanger worden, geen miskramen gehad (nog even afkloppen dat met deze gewoon alles goed gaat). Het kan dus gewoon alle kanten op.