Wat als je vandaag zou bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emotions, 3 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Daar zwangerschappen toch ergens onvoorspelbaar zijn, vraag ik me dit af.

Wat als je nu op een goed termijn zou zitten voor een gezond levensvatbaar kind, maar op dit moment breekt je water en je moet bevallen.

Wat doe je? Wat regel je? Kun je zomaar vertrekken vanwaar je bent? Stel dat je nu op je werk zit bijvoorbeeld, hoe reageren je collega's denk je?

Ik ben wel erg benieuwd, omdat het ook gewoon zomaar kan.

Ik zou naar mijn man bellen die nu gaan werken is, maar ik heb geen auto omdat hij ermee weg is. Ik zou dan naar mijn moeder bellen in de hoop ze opneemt en mij naar ziekenhuis kan voeren. Of ik zou naar het ziekenhuis bellen. Eigenlijk heb ik geen idee wat te doen als mijn water nu zou breken.

Wat jullie?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nu 34 wk. Zou als eerste de spoedlijn van de VK bellen. Meteen daarna mijn man die sowieso onderweg naar huis is nu. Dan mn zusje om de kinderen op te halen. Dan in paniek raken hahaha

3. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Op dit moment ben ik bij de zwemles van me zoontje :roflmao:
    Zou een gat in de lucht springen en naar de auto rennen.
    En dan lichtelijk in paniek raken :roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  4. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik zou totaal overrompeld zijn. Voor mijn gevoel moet ik echt nog mégalang, terwijl hij over drie dagen toch echt gewoon al "mag" komen. En mijn nunogjongste wás er op deze termijn nota bene al. In de praktische zin van het woord zouden we denk ik eerst wijselijk zorgen dat de stiefjeliefjes opgehaald zouden worden door hun mama, dat zou echt een teveel aan kinderen in huis zijn. En verder gewoon go with the flow. Komt zoals het komt.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik zou eerst de vk bellen, heb donderdag afgesproken dat ik hun bel als er iets is, totdat ik de afspraak in het ziekenhuis heb (14 augustus).
    Verder zou ik mijn schoonouders bellen om op te komen passen.
    En dan met mijn man richting ziekenhuis gaan.
    Tenminste ik ga ervan uit dat de vk me door zal sturen.

Mijn oudste is geboren met 35+5 en ondanks dat mijn man toen ergens in Duitsland zat, bleef ik heel rustig. Ik zou dus ook niet zo gauw in paniek raken op dit termijn.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben net bevallen dus zou er niet aan moeten denken :roflmao:
    Maar als ik nu nog zwanger zou zijn bij bijvoorbeeld een week of 37 en ik krijg weeën oid zou ik eerst de vk bellen en vervolgens mijn man dat hij naar huis moet komen (mocht hij dat nog niet zijn) Vluchttas inpakken en Kids naar opa en oma brengen.
    Maar ik ben alleen bij de 1e spontaan bevallen en de andere 2 keer vrij vroeg ingeleid dus ook niet overna hoeven te denken.

7. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    De VK bellen. Die komt dan alles checken en stuurt je door naar het ziekenhuis. Helaas kreeg ik bij mn vorige zwangerschap weeën bij bijna 19 weken. De VK is uiteindelijk gekomen en constateerde dat ik volledige ontsluiting had. Ik moest in de ambulance naar het ziekenhuis. Daar werd ons kindje helaas veel te vroeg geboren.

Dit keer ben ik onder behandeling van een gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik heb een cerclage. Dus zodra ik weeën heb of mn water breekt moet ik meteen naar het ziekenhuis. Ik heb een spoednummer. Dus moet daar meteen naartoe bellen.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zou ook in paniek raken omdat ik nog bijna niks voor de baby ehb voorbereid. Op kleertjes na en het kraampakket staat klaar.

Eerst was ik ongelofelijk druk met werk en studie en sinds ik thuis zat ongelofelijk moe. Wel al paar keer wezen kijken maar dan geen keuzes kunnen maken. De kamer moet nog in orde worden gemaakt. Ik ga proberen volgende week alles in orde te maken. Bij allebei de zwangerschappen was ik een week overtijd dus daardoor doe ik er ook iets te makkelijk over.

9. roever

roever Niet meer actief

Juichen!!!!!
    Ben er klaar mee en klaar voor!

ano, kly073, MissMolly en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Hahaha hier zou ik ook dolblij zijn als ik vandaag nog kon bevallen :D

Maar in praktische zin, mijn schoonmoeder bellen omdat ze in ons huis op de hond gaat passen terwijl wij in het ziekenhuis zijn, en het is een uur rijden voor haar. Natuurlijk niet zo belangrijk als bij kleine kinderen dat ze er meteen is, de hond kan best eventjes alleen blijven, maar wel fijn als ze een beetje weet wanneer ze moet komen!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfoeee. Ik ben pas 25 wk. Zou doodsangsten uit staan en direct naar het ziekenhuis gaan. Hopen en bidden dat de kleine veilig blijft zitten. Zo niet dan hopen op een goede afloop. Nee kleintje. Pas na de 30 weken zou ik er geruster op zijn!

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou me de tering schrikken.
    Het is zondag dus mijn vriend is thuis.
    Zou de verloskundige bellen en de kinderen zullen bij de buren worden gebracht door mijn vriend.
    Vervolgens gauw naar het ziekenhuis gaan.

13. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Rondje bellen;
    1) verloskundige
    2) mijn man
    3) de fotograaf.

in geval van spoed vragen aan de buren om me naar het ziekenhuis te rijden ( of de ambu) en anders wachten op de 3 bovenstaande en hopen dat ik thuis mag bevallen.

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou ten eerste erg blij zijn!
    Zou alles nog wat op gaan ruimen, mijn moeder op de hoogte stellen zodat die de jongens op kan vangen. Als het lukt misschien nog even douchen. Mijn man heeft vakantie dus die is wel in de buurt.. En dan de verlosafdeling bellen in het zh en die kant op! Alles staat klaar voor de baby (alleen de easybase moet nog in de auto maar dat zou mijn man kunnen doen)..

kly073 vindt dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Stel ik zou nu 38 weken zijn en de bevalling zou nu beginnen dan heb ik een probleem want ik ben ruim 1.5 uur van huis, haha.
    Maar ik denk dat ik dan naar huis zou rijden en dan meteen door naar het ziekenhuis.

16. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Spullen en camera pakken, vk zeggen dat ze naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis met nicu belt en rijden. Zo ging het de vorige keer met 27 weken. Maar dit keer gaan we het gezellig thuis doen, dus ik hoop op nog 9 weken vanaf nu.

Overigens begint zo'n vroege spontane bevalling meestal niet met gebroken vliezen is mijn ervaring. ;)

17. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Tja, levensvatbaar en gezond gaan vaker niet dan wel samen bij (extreem) premature geboortes. Een kindje van 34 weken kan er soms slechter uit komen (of overlijden) dan een kindje van 27 weken dat het overleeft en niets er aan overhoudt. Dat hangt van zoveel factoren af...

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Absoluut waar, als je ieder kindje individueel bekijkt. Een baby van 39 weken kan er ook slecht vanaf komen.
    Maar statistisch gezien is de kans natuurlijk wel vele malen groter dat je kindje van 34 weken in de groep valt waarmee ”het wel goed komt” tov wanneer je kindje nog maar 27 weken is.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Ik zou mn man bellen, gezien die vrachtwagenchauffeur is en niet zomaar thuis is, dan de verloskundige. De deur openzetten en gaan liggen. En vooral rustig blijven haha!:D

20. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik zou heel blij zijn! :roflmao:

kly073 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina