hoi! vorig jaar heb ik een infarct gehad, ik heb toen de eerste 3 maanden geen loon gehad. hun zeggen dat de verzekering niet uitbetaalde. nu ben ik aan het reintregeren (volgens mij schrijf ik het fout?) en kan waarschijnlijk begin dec. ergens anders aan de slag. ook zit ik nog op de helft van mijn vakantie geld te wachten. maar nu wil ik dus voor ik bij mn andere werkgever aan t werk ga dit geld hebben. wat zouden jullie doen? gelijk iemand inschakelen of nogmaals om vragen? 't gaat slecht met de zaak, stoppen in april dus ben bang dat ik mn geld niet ga krijgn... alvast bedankt!!
Wat vervelend, ook voor hun, maar je hebt er gewoon recht op. Eerst nog een keer zelf aankaarten en als ze niet meewerken zou ik pas stappen ondernemen. Succes ermee!
Dit mag volgens mij helemaal niet... Als je geen cao hebt dan heb je gewoon recht op doorbetaling van een bepaald percentage van je loon bij ziekte. Ik zou een officiele brief schrijven (bij voorkeur aangetekend met handtekening van ontvanger) waarin je aangeeft dat je recht hebt op een bepaald bedrag (met specificatie van waar je nog recht op hebt) en dat je daar al lange tijd op wacht. Daarna aangeven dat je het nu binnen een bepaalde termijn wilt ontvangen en als ze daar niet aan voldoen je ze in gebreke stelt. OID
Heb je een contract? Als je een rechtsbijstandverzekering hebt of lid bent van de vakbond moet je meteen een van de twee inschakelen. Niet meer wachten, na april zal het alleen maar moeilijker worden! Je hebt gewoon recht op je geld. Nu het bedrijf nog bestaat heeft het uitbetalen van salarissen hoogste prioriteit. Volgens mij kun jij zelfs het faillisement van het bedrijf aanvragen nu, mochten ze in gebreke blijven. Mocht je geen rechtsbijstandsverzekering of vakbondlidmaatschap hebben zou ik toch een advocaat bellen. Het zal toch om een redelijk bedrag gaan, zeker de moeite waard!
Bij het juridisch loket kan je een loon vorderings brief ophalen als je die aangetekend verstuurd dan weten hun dat je het meent, want inderdaad je hoort gewoon je loon te krijgen!
Inderdaad zoals mijn voorganger al zei; even langsgaan bij het juridisch loket. Ik zou het nog een keer proberen en het vervolgens aan iemand anders overlaten. Als je een inkomen hebt tot 110% van het minimum kun je vaak een advocaat 'krijgen' de gemeente betaalt via bijzondere bijstand dan de kosten. Je hebt er gewoon recht op dus ik zou er zeker werk van maken. Succes!
Dat de verzekering net betaalde aan je werkgever is niet jouw probleem... met andere woorden... je hebt recht op uitbetaling van je loon over die drie maanden. Even afhankelijk van je CAO kan dat variëren tussen de 70 en 100% van je maandloon. Schakel de vakbond in of je rechtshulpverzekering en laat een mooie brief opstellen. Je kunt de brief in eerste instantie vanuit je eigen persoon laten schrijven, maar dan weet je wel dat de brief klopt. En in die brief kun je dan duidelijk aangeven wat je wilt: 1/ nabetaling van de drie maanden achterstallig loon 2/ nabetaling van je vakantiegeld 3/ wettelijke rente over het achterstallig loon. (heb je ook recht op) 4/ aangeven voor wanneer je het bedrag wilt hebben ontvangen. 5/ vervolgstappen bij niet uitbetalen. En idd niet wachten met deze eis.... je geeft aan dat het niet goed gaat met het bedrijf en dat ze ook nog per april gaan stoppen!
Ja win juridisch advies in! Bij je vakbond, je rechtsbijstandsverzekering of het juridisch loket. Niet meer wachten, zeker nu je toch weg gaat. Geef ze nog een soort van late kans, officieel met aangetekende brief, waarin je duidelijk aangeeft wat je nog van ze hoort te krijgen. Die paar maanden loon van jou gaan het verschil niet maken voor het bedrijf, wel voor jouzelf.
Ik zou eerst een aangetekende brief sturen met een termijn waarin ze nog kunnen betalen en anders onderneem je juridische stappen. Denk dat die aangetekende brief namelijk het eerste is wat je advocaat anders doet en dat heb je dat tenminste al geprobeerd.
ik had allang rechtsbijstand erop gezet, waarom zo lang wachten op iets? gewoon handelen, je hebt recht erop!! succes!
Rechtsbijstand inschakelen. Op de site van DAS staat een voorbeeld loonvorderingsbrief. Jij hebt er recht op, niet over je heen laten lopen. Het is een bedrijf, geen mens met gevoelens. Zij houden ook geen rekening met jou.
Ja honeyy, zoals hier boven al gezegd word, ze houden ook geen rekening met jou! Ennuhh.. Je weet wel wat ik zou doen denk ik he Xx