Dosering labetalol en methyldopa

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maantje91, 1 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje91

Maantje91 Lid

24 sep 2022
    14
    6
    3
    Vrouw
    Hi dames,

Momenteel krijg ik, vanwege blijvende hoge bloeddruk, 3 x 400 mg labetalol en 3x 1000 mg methyldopa. Ik merk dat ik me niet echt meer mens voel. Is dit een beetje herkenbaar? Bloeddruk was vanmorgen gelukkig ‘netjes’, 141/92. Maar mijn ervaring leert dat mijn bloeddruk na een verhoging van de medicatie een week of 2 oké blijft en dan toch weer snel gaat stijgen. Bloeduitslagen en urine blijven voor nu gelukkig goed, maar ik vraag me wel af hoe lang we dit zo gaan volhouden.. iemand ervaring met dit soort doseringen en ga je je weer een beetje oké voelen?

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Heel eerlijk? Mijn ervaring is van niet:(
    Zeker omdat je zelf al aangeeft dat je steeds moet verhogen, dat was hier ook zo. Elke keer als ik even gewend was aan de dosering moesten we weer ophogen en daar ging ik dan weer niet goed op. Het schijnt dat beta-blokkers ook iets doen met je psyche dus het is niet gek dat je je naar voelt.
    Ik voelde me pas beter toen ze eindelijk geboren was en die rotplacenta er uit was. Maar met jouw termijn wil je dat zo lang mogelijk uitstellen. Heel veel sterkte!!

Sado vindt dit leuk.
  3. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ik voel me sinds ik ben gestart met methyldopa ook niet echt "mens" meer. Gynaecoloog heeft helaas geen alternatief. Het is een kwestie van uitzitten..

Sterkte en succes!

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik slikte in mijn derde zwangerschap methyldopa en ik vond het vreselijk!

Gebruik ook buiten de zwangerschappen om bloeddrukverlagende medicatie (nifedipine) en heb dan nergens last van. De methyldopa daarentegen vond ik echt niet fijn - duizelig, moe, slapjes. De klachten bleven aanhouden tot ik met de medicatie mocht stoppen, dus helaas geen positief verhaal hier

Deel Deze Pagina