Dosering melatonine iemand?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Elegance, Feb 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hallo,
    Al meerdere topics heb ik over mijn slapeloze zoontje en nu zitten mijn man en ik aan de max er MOET nu iets veranderen. Eerder zagen we het niet zitten, omdat we niet zo'n voorstander zijn van medicatie of homeopatische mddelen, maar we gaan het toch proberen.

Deze week de ka en huisarts gesproken en beide raadde de melatomatine pure van leefvitaal aan voor ons bijna 3 jarige zoontje. Het zijn tabletjes van 0,1 mg. Terwijl een arts bij een volwassene 1, 3 of zelfs 5 mg voorschrijft. Er zt niet veel in dus.

op het doosje staat dus geen dosering, alleen 'de tabletjes' 1 a 2 uur van te voren innemen... En we dachten nog, ff op internet zoeken, maar we vinden nergens een bijsluiter of advies van hoeveel 'tabletjes' met 0,1 mg we dan moeten geven?

Heeft iemand hier ervaring mee? We willen de tabletjes geven voor het slapen gaan maar weten dus niet hoeveel.

Alvast bedankt!

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    wij geven 1 tabletje. onze zoon is net 3.
    hij valt er namelijk snel van in slaap. hij slaapt er helaas niet van door, maar komt s nachts gewoon bij ons in bed liggen dus we hebben er geen last van. alleen valt hij moeilijk in slap, kan wel een uur door gaan, maar nu met de tabletjes is het geen probleem meer gelukkig.

3. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Wat fijn dat het inslapen nu beter gaat. Wij hebben het nodig juist om door te slapen. Hier gaat het inslapen meestal goed. Hoelang voordat hij gaat slapen geven julie het tabletje? Wat fijn dat hij toch verder gaat slapen, al is het tussen julie in. Hier kunnen we op de kop gaan staan.. hij houdt zichzelf echt wakker... moedwloos zijn we ervan... afgelopen 4 nachten heeft hij 4, 5, 4, 4+2 geslapen. Overdag slaapt hij ook niet meer. Hij zier er zooo slecht uit. Je zou toch verwachten dat hij eens omvalt en heeeel lang slaapt.. dat omvallen doet hij dus elke avond. Maar na een paar uur is hij klaar wakker. Hij blijft zichzelf dan zo wakker houden door te zingen, verhalwn te vertellen en weer eens te gaan zingen etc etc. Totdat onze wekker gaat... jij zegt ook telkens dat hij niet moe is en niet hoeft te slapen... (lees mijn andere topic voor wie denkt dat die die de oplossing heeft ;) ) nu gaan we van ellende dus maar aan de melatonine..
    We gaan dus een tabletje geven, thanx!

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Idd 1 tabletje. Geen ervaring met kinderen maar mijn clienten krijgen er ook maar eentje, half uurtje voor het slapen gaan.. Maar het is idd geen garantie dat ze de hele nacht doorslapen want vaak zijn ze na paar uurtjes weer uitgewerkt, helaas :D

5. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Thanx kiraa, egens las ik dat om door te slapn je het vlak voor het slapen moet geven ipv 1 a 2 uur van te voren. Ik heb nu nog ijdele hoop.... nog wel... ;)

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ongeveer 10 minuten voor we naar boven gaan. maar dan nog voorlezen, pyjama aan etc. dus na ongeveer half uurtje slaapt ie.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wij gaven mitch 2.5 tablet 3 kwartier voordat hij naar bed ging.
    Maar ik zou laag beginnen en dan even aankijken hoe het gaat en anders langzaam ophogen.

Mitch wende eraan en zijn nu overgestapt naar een ander middel.
    Maar hij is begonnen met half tabletje enzo.

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ps het is niet zozeer voor het doorslapen maar voor het inslapen.
    Melatonine werkt vrij kort.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Doorslapers zijn eigenlijk nauwelijks te krijgen op,de markt. Deze middelen zijn vrijwel altijd verslavend en omgezond te noemen. Veel sterkte

10. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

Helaas wasr, maar soms kun je niet anders meer :(

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Mijn zoon van 3 krijgt er 1, 10 min voor ie gaat slapen.
    Dochters van 11 en 12, 4. Ikzelf 6.
    Je moet even kijken wat werkt. Heb mijn zoon ook wel eens 2 tabletjes gegeven.
    Trouwens mocht ie toch wakker worden dan geef je hem er toch wéér eentje.

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou het wel met toezicht van een arts doen.
    Hier mocht ik niet onbeperkt geven aan Mitch hoor.

13. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties! Hij heeft er een gekregen vlak voor het slapen gaan. Ik ben er ook geen voorstander van, maar soms moet je. Ik lig al een uur oververmoeid in bed.ben er gewoon ziek van zo moe ben ik. Want niet alleen hij houdt zichzelf wakker maar praat en schreeuwt zo hard dat hij mijn man en ik en zijn zusje wakker maakt en houdt.. en de buren.. sorry buren..
    Soms zou ik wel eens een echt slaapmiddel willen proberen om hem het juiste nachtritme aan te leren.. maar ook dat lijkt ijdele hoop..

Ik laat morgemvroeg weten hoe het gegaan is. En nogmaals bedankt meiden!

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Hopelijk ligt de hele familie nu onderzeil.. Ik duim ;)

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Wij moesten de oudste 2 mg geven.. Wij moesten hem rond 12 uur s nachts wakker maken omdat het idd een inslaper is en geen doorslaper..

16. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Joehoe!!! Wat een luxe was dit! Ik werd wakker omdat ik hm hoorde zingen, kijk ik op de wekker, is het 7 uur! Geweldig! 2
    We hadden wel zoiets van als hij wakker wordt krijgt hij er nog een! Hij is ook vrolijk en lijkt uitgeslapen..
    Mocht idd blijken dat dit te weinig is, geven we er twee, samen dus 0,2 mg. Maar voor nu geeft het iig hoop!

Nanny1996, zoveel? Had een arts dat voorgeschreven omdat je die alleen op recept kunt krijgen? En hoe oud was de oudste toen?

Nogmaals bedankt allemaal! Ik verheug me nu al op vanavond! Hihi..

17. Conny83

Conny83 Lid

Dec 15, 2010
    46
    0
    0
    Wij zijn na 1,5 jaar constant onrustig/ licht slapen van dochter en snachts uren wakker kunnen zijn na meerdere consulten bij ha gestart met 1 tabletje melatonine. De bedoeling was om te kijken of we haar ritme konden verbeteren en soort van bevestigen. En het werkt bij ins ook voor doorslapen!

Doordat ze sneller gaa slapen en daardoor rustiger slaapt is de kans bij ons groter dat ze dus ook doorslaapt of als ze wakker wordt want dat gebeurt ook nog wel eens maar niet meer 6 dagen vd week 3 uur achter elkaar klaarwakker maar bv 2 keer wakker en dan alsmik bij haar ga liggen verder slapen of soms na een uurtje weer vrder.

Advies van ha was 2 tabletjes maar dan viel ze gewoon om bij het badderen en aankleden. De 2de huden we voor reserve als ze snachts toch nog een keer niet kan slapen kan ik de 2de geven.

En er zullen mensen zijn die zeggen , waarom gee je dat niet doorslapen hoort erbij... Ik kan je vertellen dat dat de reden is dat wij zeiden jnge kindjes slapen nog niet door dus kop op doorzetten maar als je kindje zoals bij ons va 4 maanden doorslapen vanaf geboorte en dan tm 21 maanden zo vaak wakker is en je ziet dat ze niet happy in haar velletje zit, dan is het een ander verhaal dan een keer een slecht nachtje omdat ze ziek is of wat dan ook.

Voor ons een succesverhaal, nu binnenkort weer afbouwen, ben benieuwd hoe dat gaat.

Ps tip. De eerste keren werkte het na ong een uur maar tegenwoordig kijken wij wanneer we het geven. Is ze al moe, dan geven we het pas 10 minuten voor ze gaa slapen. Is ze nog erg druk dan geven we het eerder. Je komt vanzelf achter wat voor je zoontje het beste werkt.

Succes!

Ps wij zeggen nu echt tegen elkaar we hadden het eigenlijk eerder moeten doen, ons dochter is sinds het gebruik van de melatonine echt weer lekker vroli en ontwikkelt nog sneller, toch een teken dat ze daarvoor echt weinig slaap had.

18. Conny83

Conny83 Lid

Dec 15, 2010
    46
    0
    0
    Zie nu je reactie van vandaag, fijn dat jullie zo lekker hebben geslapen!

Ps excuses voor de tikfouten, wil te snel ha ha

19. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Maar fijn dat je vannacht geslapen hebt elegance :)
    Hopelijk vannacht weer.

20. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Beetje mosterd na de maaltijd.. maar goed.. ik zou i.d. met 1 beginnen als dat niet genoeg blijkt kan je er altijd nog 1 bij geven. Het is een lichaamseigen hormoon. 1 mg is niet veel, maar goed het gaat hier om een kind daar heb ik geen ervaring mee. patiënten krijgen bij ons ( volwassenen dus ) minimaal 5 a 10 mg. Maar goed dat is niet vergelijkbaar met elkaar.

Hopelijk zet het door en blijven jullie goed slapen !

Share This Page