jeetje sterkte ! Dat moet heel zwaar zijn. En natuurlijk ben jij niet schuldig. Jij bent net zo goed slachtoffer. En je zoontje uiteindelijk ook als de KA dit niet serieus neemt. M.i. is Melatonine net als alle andere medicatie maar een hulpmiddel en geen wondermiddel helaas. Als hij echt zo klaarwakker is helpt medicatie ook gewoon minder. Hopelijk was het 1 malig weer of krijg je wat anders. Wel duidelijk zijn dat je dit niet volhoudt hoor ! Succes vandaag !
Hmm hier bijna 4 jaar niet doorgeslapen.. En dan slaapt je kind eindelijk door.. Ben je zelf alsnog 4x per nacht wakker
Ach meid, tuurlijk ben jij niet schuldig. Je kan hier toch niks aan doen? Heb ook geen tips voor je helaas, aangezien Lenn ook gewoon wakker wordt 's nachts. Hoop dat de kinderarts iets voor je kan betekenen.
Bedankt voor de lieve woorden. De kinderarts heeft ons verwezen naar een kinderpsycholoog.. Er wordt nu iig iets mee gedaan! Vanavond heeft hij 2 tabletjes gekregen.. Ik hoop zo dat hij nu weer doorslaapt! Cross thumbs!
Veel sterkte Elegance,ik hoop echt dat je zoontje vannacht goed doorslaapt. Hier ook weer een slechte nacht,hij was half 5 klaarwakker,heeft vanmiddag maar 45min geslapen.Nu weer 1,5mg melatonine en slaapt nu gelukkig wel,ben benieuwd tot hoe laat. Ik heb vandaag gebeld naar de huisarts omdat ik graag een doorverwijzing wil naar de Gelderse Vallei,daar kunnen ze zijn melatonine aanmaakt etc onderzoeken.Krijg gewoon geen doorverwijzing,ze willen dat hij eerst 14dgn melatonine gebruikt en vinden dat ik weer contact op moet nemen met het consultatieburo,mischien dat hun nog andere tips hadden.Belachlijk,ze schrijven wel 3mg melatonine voor maar als ik die melatonine aanmaak wil laten onderzoeken krijg ik geen verwijzing,ben het er niet mee eens natuurlijk en maak eind volgende week weer een afspraak.
Elegance Hopelijk kan hij iets voor je betekenen. Kan nooit kwaad om eens op gesprek te gaan toch? Gijsje Kan je geen second opinion krijgen? Verhaal uitleggen en dat je echt echt echt heel zwaar vermoeid bent door dit alles?
Bij ons in de praktijk zitten 2 huisartsen,mijn eigen huisarts was door een ongeval een tijd afwezig,ik dacht dat dit vorige week ook nog was want er werd niet gevraagd bij welke arts ik wilde terwijl assistente dat anders wel doen.Ik kwam dus per ongeluk bij de andere huisarts terecht.Mijn eigen huisarts kent ons al heel lang en voel me bij haar ook veel prettiger,heb ook het gevoel dat die het probleem echt serieuzer neemt.Ik ga dus een nieuwe afspraak maken maar dan met haar.
Dat is inderdaad erg dubbel gijsje. 3 mg is nml echt heel veel. Ik heb er eens op gegooled en kan nergens vinden dat deze dosis voor een kind wordt voorgeschreven. Mijn huisarts wilde geeneens iets voorschrijven en ik moest het op homeopatische basis gebruiken. Goed dat je op je strepen staat! Hopelijk neemt je eigen ha je wel serieus. De kinderpsycholoog, het voelt wel raar. Ik sta er zeker voor open, maar toch best eng, wie weet komt er iets uit het onderzoek wat we niet verwachten. Wij hebben met ons zoontje ook al een hele hoop meegemaakt.. Veel zorgen, veel doktoren, zh, fysio's etc etc.. En we willen weten of dit zo zijn impact heeft(gehad) ofdat het iets is in hem wat hij niet verwerkt krijgt. Snachts dreunt hij alles op wat hij overdag gedaan heeft of geleerd heeft.. Zo kan hij het hele alfabet, tellen in 4 talen tot 14. Kleine optelsommetjes en zonder vingers iets tellen. Wat eigenlijk absurd is voor een tweejarige. Maar daarnaast is hij heel snel gefrustreerd als er iets fout gaat, hij iets fout doet of iets hem niet zint.. Hij kan dan meteen met zijn hoofd bonken, iemand slaan of keihard gaan huilen. Behoorlijk veel frustraties lijken het.. Maar bovenal is hij gelukkig heel vrolijk, druk, maar kan zich goed concentreren en alleen spelen. Dus al met al zeker goed dat er iemand naar kijkt, maar toch blijft het eng, doen wij iets fout? Pff moeilijk hoor..
Sorry voor mijn spelfouten iedere keer, ik type vanuit mijn telefoon.. E ik heb dikke vingers zeg ik dan
Kan me heel goed voorstellen Elegance dat je het eng vind,je bent toch bang dat er meer aan de hand is dan alleen slecht slapen. Ik heb dat zelf ook,mijn zoontje is erg gevoellig,loopt bij de fysio over 1,5 week krijg ik de uitslag van een onderzoek,mischien heeft hij een sensorisch integratie probleem vertelde de fysio me.Vind het momenteel moeilijk.
@elegance: als die kinderpsycholoog zijn/haar werk gewoon goed doet dan zal er niks uitkomen wat niet al die tijd al in je zoontje zat. En weten wat er in hem zit en misschien zelfs wel dwars ligt kan enkel en alleen maar zorgen dat je een nog betere ouder wordt die nog beter op zijn behoeftes kan inspelen. Ik ken de zenuwen... Maar uiteindelijk was het een opluchting. En quess what... Eigenlijk zei ze niks wat we nog niet wisten, alleen dan samengevat in een professioneel jasje.
Saskia, jullie zijn dus ook nij kinderpsycholoog geeest? Het stomme is mijn man en ik zijn beide pegagogisch. We werken allebei met kinderen en gedragsproblemen en stoornissen. Wwe herkennen daarom veel niet bij hem, maar toch zitten we aoms stom te kijken als hij een frustratie heeft en uit het niks ijn hoofd bonkt.. Het belangrijkste hoop ik ook dat ze erachter komen waarom hij zo slecht slaapt. En dat dat verbeterd.. Misschien heeft hij dan ook minder frustratie als hij minder moe is... Wie weet.. Wij kennen hem voornamelijk alleen moe..
Mja ik ben geen pedagoog verder... Maar ik kan me zo voorstellen dat het juist bij je eigen kind heel lastig is. Zeker als je ook nog eens veel kennis hebt van wat er wel of niet mis zou kunnen zijn
Die extra kennis is niet altijd handig nee, je weet waar je op moet letten en het voelt zo machteloos om niks voor je eigen kind te kunnen doen zodat hij lekker slaapt en om zijn frustratie weg te halen.. Ik hoop iig op weer een goede nacht, ik zou het zo kunnen gebruiken!
Hoe is het gegaan? Hier weer slecht,van 8.00-00.00 geslapen en toen van 5.00-9.00 Ik denk niet dat ik em nog melatonine geef totdat ik dat onderzoek heb laten doen.De nachten zijn nu ook helemaal verrot.Heb nog liever dat ie van 11.30 tot 7.00 ofzo slaapt dan dit,pfffffffffff weet het even niet meer eigenlijk
Oh bah gijsje, wat ontzettend balen dat het niet goed gaat met medicatie. Probeer de moed niet te laten zakken en hou hoop dat Ze het nu goed gaan onderzoeken. Daar ga je voor! Ik begrijp je gevoel van het niet meer weten.. Je wil gewoon slapen en dat je mannetje goed slaapt en het frustreert he, die machteloosheid. Hier ging het tot 5 uur goed... En ik zal maar niet zeggen, dat toen ik hoorde huilen, ik van moeheid naast hem ging liggen.. Ik voelde me slaapdronken. En ik ga noooit naast hem liggen omdat zoals ik hierboven al schreef.. Maar nu ging ik dus om 5 naast hem liggen en dacht nog.. Ok 5 uur is zo slecht nog niet.. Maar kwam erachter toen ik net lag dat het gehuil niet van zijn kamer kwam maar van mijn dochter.. agghhrrrrrr hoe dom kun je zijn?... Heb ik dus met mijn stomme actie hem wakker gemaakt... Ik voelde me echt heel dom.. Zat ik dan om 5 met twee wakkere kids.. De ene schreeuwde alles bij elkaar.. Wat zij had weten we nog steeds niet.. Het lijkt wel een sprongetje.. En hij heeft in bed hele verhalen verteld... Dus.. Laten we hopen op een goede nacht.. Ik duim voor je gijsje!
Ow Elegance wat balen maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zoontje vandaag geen melatonine gegeven,hij was moe en heb em om 19.45 op bed gelegd,het was stil tot 20.30 toen was ie aan het huilen en roepen(slapen kan niet zegt ie dan).Toch op zijn kamer gehouden,kom net boven om 23.30 zit ie nog te spelen.Nog wat te drinken gegeven net met en geknuffeld en op bed gelegd.Hij is al die tijd al stil,zo even kijken.Hopelijk slaapt ie de nacht iig door!
Ow.. Hij is dus moeilijk gaan inslapen.. Mag hij van jullie uit bed of speelt hij op bed? Waarom he.. Waarom gaan Ze niet gewoon slapen.. Ze houden zichzelf zo wakker. Wij zijn hier dus al wakker vanaf 2 en alweer door onze dochter.. We ijn een paar keer gaan kijken, daarna viel e weer in slaap voor half uurtje of uurtje.. Nu blij ze huilen en heeft ze duidelijk door dat wij komen als ze huilt.. Ze gaat gelijk lachen als we er zijn.. En dat ons zoontje daar nog niet wakker door is.. Het moet niet gekker worden! Hij heeft iig weer twee tabletjes gehad voor het slapen gaan.. Ik hoop dat het vannacht bij jou beter. Is gegaan.. Ik duim iig voor je!
Gijsje, ik weet niet of mijn kinderen slaapproblemen gehad hebben. Het CB vond van wel, wij vonden van niet. Toen ze zo oud waren als jouw zoon gingen ze rond 22 uur met mij naar bed. CB vond ons erg gek, omdat blijkbaar kinderen om 19 uur in hun eigen bed horen of zo. Nou, dat wat hoorde werkte bij ons niet. Ze hadden gewoon erg weinig slaapbehoefte.