Dosering melatonine iemand?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elegance, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moet hij om half 7 naar bed als hij dan toch nog 1,5 uur wakker is?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel simpel ik vind het fundamenteel onjuist om medicatie snoep te noemen. En geloof me, ik heb de nodige ervaring met onwillige kinderen en noodzakelijke medicatie.
    Sluit me verder olkomen bij Zogelukkig aan.

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dirksmama, bdankt voor je uitleg en je mening. Duidelijk was het alleen al dat jij er radicaal op tegen bent om melatonine te geven en om dan hier te blijven schoppen vind ik en beetje zonde van een topic waarin mensen zich wel gehoord en begrepen voelen. Ik ben er namelijk hartstikke blij mee.
    Voor jou ervaring vind ik het heel fijn dat jij er niet zo'n last van gehad hebt dat jou kids ook niet zo goed sliepen. Kon ik dat maar zeggen! :)

De nacht... om half 6 werd hij wakker! Dat is geweldig gewoon! Terwijl zijn zusje echt hard gehuild heeft.. we hebben hem gezegd dat het nog geen 7 uur is en we nog even gaan slapen is hij rond half 7 weer even in slaap gevallen tot half 8 super goed! Natuurlijk mocht hij dan ook net een kleine verassng uitzoeken! :)

Hoe is het bij jullie gegaan?
    Caruli, hoe gaat het slapn nu bij jullie?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elegance, je begrijpt me verkeerd. Ik heb niets tegen melatonine op zich, maar ik vind dat dat in overleg met een arts, als is vastgesteld dat een reden voor gebruik is, zoals een vastgesteld melatoninegebrek.
    Ik vind het geen middel om bij zeer jonge kinderen zonder overleg met arts in te zetten.
    Verder denk ik dat er in veel gevallen (ik zeg niet jullie specifieke geval) op het gebied van slaap heel veel winst en rust te behalen valt als mensen meer accepteren en zich minder bezig houden met 'wat hoort'.
    Ik weet niet of je bekend bent met bijvoorbeeld Gordon-communicatie en Natuurlijk Ouderschap, maar in sommige gevallen geeft dat mensen de steun om met hun kind om te gaan die je in een mainstream aanpak niet vindt.

Waarschijnlijk hadden wij zonder acceptatie van slaapbehoefte van onze kinderen, zonder familiebed en zonder bv wel slaapproblemen gehad.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dirksmama,ben het met je eens dat niet ieder kind dezelfde behoefte heeft en dat dat ook met slapen zo is maar als je kind door weinig slapen overdag last heeft vind ik het een probleem,net zoals bij mij slapen,ook prima maar dan slaapt hij niet hoor,hij gaat spelen en uit eindelijk verveelen.Ik lig kapot in m'n bed en meneer doet telkens het ligt aan en uit,begint te zeuren dat ie tv wil kijken en wat ie allemaal nog meer uit de kast haalt.Kijk als ie bij mij in ben zou kruipen en dat maakt me niet uit dat dat later is en hij zou dan slapen,geen probleem maar dat werkt dus ook niet.

Vannacht van 23.30 tot 6.30 heeft hij geslapen,zonder melatonine dus.Hij heeft hetzelfde aantal uren geslapen als met melatonine dus alleen andere tijden.Ik denk echt dat hij de melatonine op een "verkeerd" tijdstip gaat aanmaken want overdag en echt midden in de nacht kan ie pas slapen.

Elegance,fijn een goede nacht,duimen dat het zo blijft gaan! Geef je hem die 2 tablettjes nu tegelijk (3mg?) of in 2 keer?

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    23:30-06:30 is netjes ;)

Elegance: hij heeft vannacht doorgeslapen, hij was nog helemaal op van de nacht in de slaapkliniek.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    HaHa ja het kan erger idd maar hij heeft vannochtend al wel flink lopen dreinen gewoon omdat ie eigenlijk kapot is :(

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja erg kunnen ze dan zijn he...

Hier is mitch altijd stront vervelend als hij terugkomt van het revacentrum.. Ventje heeft het ook druk, maar daar kunnen we niks aan veranderen. Misschien is dat ook wel een reden van het onrustige slapen enzo.
    Voor mij is het even adem halen als hij de ochtend weg is :)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Caruli dat kan ik me heel goed voorstellen!
    Mijn zoontje gaat vanaf volgende week 2 x per week 2,5 naar de psz.Ik wilde gaan sporten dan maar zoals ik er nu over denk wil ik alleen maar slapen dan haha.
    Maargoed dat ik zo veel van em hou <3 !!!!!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar van 23.30 tot 6.30 is toch heel mooi?
    En als hij in de loop van de dag moe genoeg is dan slaapt hij toch overdag?

Heb je wel eens geprobeerd het helemaal los te laten om te kijken hoe zijn natuurlijke ritme nou eigenlijk is? (Is wel meer iets om tijdens een vakantie te proberen). Dus volledig op verzoek slapen en waken?

Mijn kinderen werden wel wat vroeger slaperig als we de warme maaltijd voor 13 uur aten, en als ze hypoallergeen aten.

Tip voor TV...die kan heel goed na 20 uur 'kapot' zijn. Moet je als ouders ook wel even de discipline opbrengen om dan gewoon een oek te gaan lezen of zo, anders hebben ze het snel door.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dirksmama,ik vind 23.30 echt te laat,ik vind dat voor mezelf al te laat en daarbij ik wil s'avonds even wat tijd voor mezelf al is het maar een uurtje dat ik heel even kan ontspannen anders trek ik het gewoon niet.Ik zorg 24/7 alleen voor hem.
    Heb vanaf zijn geboorte tot 18 mnd op verzoek gegaan,hij sliep ook bij mij maar op een gegeven moment gaat hij je zo claimen en de baas spelen dat het doorslaap bij hem,hij bepaalde op een gegeven moment hoe ik moest gaan liggen anders ging meneer door het lint,dat doe ik dus gewoon niet meer.

De tv gaat hier s'avonds uit als hij niet slaapt en dat vind hij geen probleem hoor,hij mag alleen s'morgens wel eens een dvd kijken op mijn slaapkamer als ik bezig ben ofzo maar dat mag natuurlijk niet midden in de nacht.

Met voeding hebben we ook al vanalles geprobeerd ,ben bij een orthomoleculair therapeut geweest,een sensi therapeut en kinderfluisteraar.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt vervelend Gijsje!

Mijn zoontje slaapt ook gemiddeld 10,5 uur per dag. Soms meer, als hij veel gedaan heeft of ziekig is. Wij hebben ook altijd laten slapen op verzoek. Hij kon zo om 16.00 uur in slaap vallen en dan 3 uur slapen. Wakker maken hebben we nooit gedaan. Maar dan werd het wel 21.00 uur voor hij in bed lag. Dan heb je idd nog een korte avond voor jezelf en dat is niet leuk!
    Hier slaapt zoon altijd meteen, maar gisteren had hij naar gedroomd en was hij tussen 20.30 en 21.15 uur wakker. Hij was overstuur en helemaal nat gezweet en dat werd steeds erger, dus hebben we hem uit zijn bedje gehaald en mocht hij even naar beneden kopje thee drinken en toen ging het wel weer. Heel vervelend voor iedereen! Ik moet er niet aan denken dat iedere avond in het kwadraat mee te maken! Ik begrijp echt wel hoe je je voelt hoor!

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    #113 Elegance, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
    Oh gosh gijseje, dAt zijn echt te weinig uren voor een kleintje.. Je wordt er radeloos van.. Een keer ok.. Maar iedere nacht he.. Vandaag was hij hier ondanks zijn goede nacht weer zooo moe.. Hij valt dan op een dag tich keer over zijn eigen voeten..
    Slapen op verzoek, ieder het zijne, maar hier werkte het niet... En nog steeds niet.. We hebben het toevallig nog eens geprobeerd in december, mijn man had toen twee weken vakantie. Zijn tijden zijn dan 18 uur naar bed. Om 1 uur wordt hij wakker tot een uur of 6 dan slaapt hij weer ineens.. En wordt dan weer wakker tussen 8-9. En valt letterlijk om rond de middag maar slapen zal hij nooit doen.. Dus wordt het weer 18 uur... dat zijn zijn tijden.. En wij vinden dat toch echt veel te weinig.. Ik heb een aantal fotos van hoe hij er soms uitziet als hij moe is.. Het ziet er zelfs eng uit.. Hele donkere diep liggende ogen en een blauw ijzige huid.. En doffe ogen.. Heel eng..

knap gijsje dat je in deze omstandigheden voor je mannetje alleen moet zorgen. Krijg je een beetje hulp van de mensen om je heen? We kunnen ook gaan rouleren.. ;) de ene nacht doe jij hun twee de andere ik hihi.. Komen we toch nog een beetje aan ons eigen slaap toe ;)

Caruli, bij jullie gaat het momenteel dus ietsje beter?

Wij zijn vandaag gaan carnaval vieren. Hij was om 11 uur al zo moe, terwijl hij best een goede nacht had. Toen hem even in bed gelegd, op hoop van Zege.. Maar ik trof hem springend op zijn bed aan een kwartier later.. En daarna weer.. Hij was niet moe.. hij hoefde niet te slapen, zei hij... ik kan dan twee uur hem terug in bed leggen zonder te praten.. hij gaat gewoon niet slapen.. hij Zegt dat ook, dat hij niet gaat slapen..
    Dus.. Maar gaan omkleden ennaar de optocht gaan kijken.. Daar was hij niet te genieten Zo moe..

Eenmaal thuis kreeg huj Zjn ogen niet meer open, maar hij moest nog eten en in bad.. Om 18 uur is hij met Zijn melk beker rechtop in slaap gevallen.. Van te voren nog wel de twee melatonine gegeven.. Ik ben benieuwd wat het vannacht weer gaat doen.. Gewoonlijk zou hij rond 1 weer zitten zingen in bed...

Een goede nacht gewenst iedereen!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat alleen zijn maakt het makkelijker en moeilijker vond ik. Mijn man was altijd langere perioden in het buitenland. Ik hoefde dus groot deel van de tijd 's avonds niet meer volwassen te zijn. Die behoefte van deel van avond alleen zijn ken ik niet zo, eerlijk gezegd.
    Verder ben ik als ik slapen wil erg saai, er is geen lol aan me te beleven, ik praat niet, reageer niet, doe geen licht aan of tv. Gut en nou ja, heb ook poos geslapen met peutertenen in mijn neus en zo. Niet altijd comfortabel, maar terugkijkend...ik wou dat ik foto's had van de vreemde bedliggingen!
    Peuterjaren kunnen flink tropenjaren zijn, maar ze zijn toch ook wel erg grappig.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@elegance: hier is iemand ook al vaker met een lege maag naar bed gegaan hoor..
    Ze had reserves genoeg om van 1x geen avondeten geen paniek te krijgen :)
    En al slapende wil ze toch nauwelijks eten dus het weegt (hier in ieder geval) niet op tegen de moeite.

Nadeel is wel dat ze dan 's ochtends natuurlijk vroeg wakker is want.. Lekker geslapen en nu honger.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook hoor. Desnoods om midderncht een boterham of zo. Of gewoon een keer extra borst.

17. zogelukkig

Wij hebben een periode gehad dat zoon tussen 3 en 5 boterhammen zat te bunkeren! En dan nog 2x borst. Ik kan naar een jengelend kind gaan luisteren of het comfortabel maken. Ja, gebroken waren we toen wel, maar dan maar eens vroeg naar bed. Best lekker hoor om om 21.00 uur erin te liggen!

18. Saskia78

@zogelukkig: je weet toch dat dat niet meer helpt als je al 2 jaar elke nacht 4x je bed uit moet.....

19. zogelukkig

Wat helpt niet meer?:(

20. Saskia78

Een keertje om 9 uur naar bed :)

Deel Deze Pagina