Dosering melatonine iemand?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elegance, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meerdere keertjes dan. Als je moe bent, moet je slapen. Ik weet alles van oververmoeid zijn.

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hahaha hier ook als t koet nachtelijke vreetpartien..
    MAr dat is zelden.. het problem is juist.. dat lees ik bij jullie net terug.. ons mannetje wil niet in ons bed.. hij wil geen aandacht.. hij wil niks.. als je naar hem toe gaat is er niks.. hij wil gewoon niet slapen!

En vroeg naar bed gaan..... wij gaan standaard om 20 voor gtst naar bed... een avond leven hebben we alang n meer......

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik inmiddels ook... 4 jaar lang 3-4x per nacht m'n bed uit..
    E dan om 6 uur klaarwakker.
    Geen idee waar zo'n kind dat van doet maar mama redde het op een gegeven moment nog nauwelijks ondanks dat ik elke dag om 9 uur/half 10 naar bed ging :)
    (Wat sowieso nergens op slaat als je om 11 uur alweer de eerste keer uit bed mag... En dat zo'n beetje elke 2 uur...)

Huisarts kwam met een heel ander verhaal.. Je moet niet nog meer gaan slapen, je moet gaan sporten.
    Nou de eerste paar keer moest ik me echt in m'n schoenen slepen...... Maar eenmaal terug voelde ik me inderdaad beter ;)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Sporten met slaapgebrek??
    Mij niet gezien hoor, val nu al bijna om.
    Als ik durf te gaan zitten vallen mijn ogen dicht, maakt niet uit hoe laat het is op de dag.

5. zogelukkig

20.00 uur naar bed, hoei, da's echt vroeg!

Ik ben zelf ook niet gezond; heb een aantal chronische aandoeningen en pijnklachten die moe maken.

Na een tijd gebroken nachten of als het 's ochtends heel vroeg was, had ik overdag dan zo'n ontzettende gons in mijn hoofd, alles was teveel. Ik ging dan 's middags wel slapen. Die 'luxe' had ik als thuisblijfmoeder gelukkig.

Als je psychisch moe bent (dus wel voldoende slaapt) moet je idd lekker gaan sporten of in de buitenlucht wandelen of fietsen, daar knapt een mens van op.

Maar ik weet dus hoe het is om zo moe te zijn dat je bijna van je fiets valt, je 3 dingen die je moet kopen niet kan onthouden etc.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ben blij dat ik daar vanaf ben...
    Ben nog wel vaak moe maar dat is toch heel anders :)

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Sorry dames voor al mijn spelfouten.. Soms lees ik een stuk terug en schrik ik echt, zoals nu hihi..

Maar zo moe zijn dat je er vaak van koet spugen.. Ja dat ben ik.. Ik heb van mijn 2 de levensjaar tot mij 35e nooit meer hoeven spugen.. En dat begon toen ik zoooooo moe was dat ik al 5 dagen achter elkaar max 3 uur sliep.. Ik heb nu ook veel maagklachten en heb er al onderzoeken voor gehad. Ik krijg het vooral in mijn maag als ik een paar dagen echt nauwelijks heb geslapen en als ik dan eindelijk slaap, om het uur wakker wordt gezongen.. Dan krijg ik echt buikpijn.. Misselijk.. Pfff..

Hier moet dan ook echt iets veranderen aan zijn slaappatroon.. Hij was net door het carnavallen weer helemaal ko.. Wilde geeneens een verhaaltje.. Toch weer twee tabletjes gegeven..

Ik Zou er echt niet aan moeten denken om dit in mijn eentje te moeten doen. Ik heb daar zoveel respect voor. Ik weet dat je geen andere keus hebt, maar je doet het toch maar!

Ha en natuurlijk lig ik nu al in bed! ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt tegenstrijdig, maar er zit inderdaad iets in.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij kregen van onze kinderarts het advies om extra vit D bij te geven (bovenop wat ze normaal al nodig hebben) omdat dit zorgt voor de aanmaak van melatonine, dit ipv tijdelijk melatonine geven..

Heeft niemand dat advies gehad?

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Jaja, we zijn niet allemaal hetzelfde he..zie het al voor me dat familiebed met 6 mensen erin..wie slaapt er dan nog??:$
    Nee, kort door de bocht: niets aan de hand met het kind? dan een melatoninetabletje..SLAPEN graag.;)

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee, geen ka bezocht voor dit. Maar extra D is meestal wel goed. Mijn dochter kreeg het ivm groeipijnen..

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij liepen ook niet specifiek voor t slapen bij de ka ;)

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoeveel extra moest je dan geven? Ik ga het eens navragen.

Hier 3 "goede" nachten,hij slaapt nu wel bij mij in bed,slapen van 23.00-7.00 en vannacht zelfs van 22.00-7.00.Ik laat em s'midaags dan ook slapen zolang ie nodig heeft,dit maakt het voor ons beide het prettigst.Geen melatonine gegeven,wil graag dat het eerst onderzocht word dus hoop volgende week de doorverwijzing te krijgen.

Hoe gaat het bij de andere dames?

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier gaat mitch allang niet meer smiddags slapen, anders krijgen we hem savonds helemaal niet in slaap..
    Hier nog steeds wakker worden. Nog een paar dagen tot de uitslag van de slaapkliniek, ben benieuwd.

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Caruli,spannend de uitslag.

Middagslaapje doen we nog wel als ie zo weinig slaapt s'nachts. Hij wilde vanmiddag niet maar was echt stikaan,nu loopt u al weer een half uur boven te roepen dus dat word ook weer niks.

Vanavond slaapt ie bij mijn broer en schoonzus,moet morgen vroeg eruit maar toch ff lekker hoor.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Als hij middagslaapje heeft gehad wil hij dan savonds nog wel gaan slapen?

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nee vaak niet maar dat wil ie zonder middagslaapje ook niet dus het maakt geen verschil dus als ie echt stikaan is (en vaak ook verveelend) proberen we het wel.Vanmiddag wilde het ook niet lukken maar hij was echt heel erg moe,ben even bij em gaan liggen en toen sliep ie zo.

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    #138 Elegance, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
    Gijsje wat fijn, 3 goede nachten. Hoe ging het vannacht? Ben je al bij je eigen ha langsgegaan?
    Caruli jij vannacht weer eruit gemoeten? Wil jij me ens iets meer van de slaapkliniek vertellen? Hoe het in zijn werk gaat etc. En moest jij voordat je hier naartoe mocht ook langs de kinderspycholoog?

Voorgisterennacht was peumes. Schreeuwen en zingen in bed. Weer de jongste wakker... pffff.. dus we hebben hem maar weer tussen ons in gelegd. Maar alweer zonder succes... dan is het 5 min stil en dan ineens roept hij uit het niks 'rood, stoppen! Groen! Rijden!' Pfff je schrikt je wezenloos... we vertellen iedere keer weer dat hij stil moet zijn.. het was half 4 ondertussen en we vielen weer bijna in slaap en.. hoppa hij slaat eerst mij, dan mijn man hard in het gezicht... weer in zijn eigen bed gelegd waar hij tot 7 uur geschreeuwt heeft.. en gebonkt met zijn kop...

We zouden gaan wandelen.. maar ja meneer was weer moe... toch gegaan. We kunnen toch niet iedere dag niks doen omdat hij moe is? Onderweg wilde hij niet meer lopen.. gillen op straat. . Hij was moe... meteen naar huis gegaan en hem gedragen.. we leggen hem in bed... en hoppa.. niet meer moe... weer keten in bed.... springen.. hoofdbonken zingen.. etc.. maar hij was zoooo moe... 10 keer neergelegd maar uiteindelijk bleef hij bonken en hebben we hem nog maar een tabletje melatonine gegeven. Binnen 10 min sliep hij.... overdag voelt het extra dubbel om te geven.. maar dit is toch vor zijn bestwil?
    3 uur lang heeft hij geslapen!. het was pas half 3 en is hij opgebleven tot 19:30. Hij was kapot moe alweer.. toch twee tabletjes melatonine gegeven.. maar helaas om 3 uur begon hij weer te keten... en sindsdien heeft hij niet meer geslapen.

Als je bij hem bent is hij gewoon moe... hij gaapt, legt zijn hootd overal neer maar vindt de rust gewoon niet..

Sorry voor het lange verhaal... ik voel me weer radeloos.. ik wilde met hem vandaag naar nijntje gaan, maar daar is hij dus weeer te moe en dus ook te onhandelbaar voor...

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het dubbele van wat ze normaal krijgen, nu 3 maanden mee bezig en gaat prima. Vanaf volgende week weer afbouwen en zien hoe dat gaat..

20. zogelukkig

Arme ziel!

Waarom is hij zo druk? Kijkt hij veel tv/films? Speelt hij games op de pc/laptop/i-pad?

Hoe ontspant hij vóór het slapen gaan?

Deel Deze Pagina