Dosering melatonine iemand?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elegance, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Zielig he.. hij is gewoon druk in zijn hoofd.. het lijkt geen adhd, hij kan zich goed concentreren, lang rustig zitten etc etc..
    Hij kijkt alleen smddags even tv. Dan zet ik uki, woezel&pip, bumba of iets dergelijks op. Dat doe ik zodat hij even lekker op de bank doet chillen. Omdat hij dus smidsags niet naar bed gaat. Overdag staat meestal de tv uit. Hij mag soms smorgens op de ipad. Ligt er beetje aan. Zo kan ik even mijzelf en mijn dochtertje verzorgen.
    Voor het slapen gaan gaat hij soms in bad, lezen we een boekje, drinkt hij zijn melk, poetsen we zijn tandjes en valt hij letterlijk om...

Er zij n geen (voor ons) extreme prikkels van buitenaf. Maar... hij is een prestatiegericht kind. Hij legt zijn lat heel hoog. Hij is twee en kan optellen.. het alfabet.. woordjes maken.... tellen in 4 talen tot 14... en hij is daar zo gefixeerd op..
    Gelukkig gaan we nu ook naar een kinderpsycholoog, nou ja gelukkig.. vind t stiekem maar niks, maar goed dat er wel naar gekeken wordt.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, ik herken veel in het zoontje van een kennis van ons. Inmiddels jing volwassen, maar die sliep ook zo slecht en schreeuwde en sloeg en bonkte. Ik heb dat ooit eens gezien en vond dat echt naar! Gelukkig was hij zich daar zelf niet van bewust.

Alle kenmerken die jij opnoemt, heeft mijn zoontje ook, maar die slaapt goed en rustig. Goed dat er even iemand naar kijkt hoor, misschien helpt het hem!;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@elegance: je zou kunnen proberen hem eens flink aan het nadenken te zetten na het eten?
    Kijken of z'n hoofd dan na het hard werken zichzelf een beetje rust gunt.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ben alleen bang dat hij dan toch, as usual, dit snacht toch de revu laat paseren.. ik zie het zelf nog niet goed wat het zou kunnen bijdragen, maar, ik wil het zeker toch eens proberen. Bedankt voor het meedenken, altijd fijn!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja op dit moment doet een goed verhaal wonderen...
    Maar als ze heel de dag al wat mopperig is.. Pakken we vaak de leeskaarten erbij.
    En tegenwoordig leest ze ook zelf een stukje.
    Dat gaat nog best moeizaam dus dat is ook wel hersengymnastiek voor haar.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Allemaal een goede nacht gewenst!

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Zo zeg, hier is het alweer twee uur feest! En serieus, dochterlief slaapt eindelijk weer door na anderhalve week.. is zoontjelief al 2 uur aan het zingen... dat wordt dus weer een chagarijnige dag voor hem. Weer feen nijntje film :(

Hoe ging jullie nacht dames? Ik hoop beter dan dit! ;)

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Elegance: jee balen :(

Hier heeft Mitch vannacht bij opa en oma geslapen.. Maar nu werd Ziva wakker ppfff volgens mij hebben ze het afgesproken met elkaar.
    Nu kon ik een nacht doorslapen, maar helaas. Zul je altijd zien he ;)
    Ben echt gaar, koppijn.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow Caruli wat balen,denk je een rustig nachtje te hebben begint de andere!
    Elegance bij jou ook dus niks :(

Ik heb gister 1,5 uur van 21.30 tot 23.00 bij mijn zoontje op bed gelegen,hij heeft echt alleen maar gelegen,op zijn vingertjes gezabbeld met zijn knuffel tegen em aan maar het lukt em gewoon niet om in slaap te vallen pfffff. Uiteindelijk nog maar wat gedronken en in mijn bed gekropen waar die om 23.45 in slaap viel tot 7.30 Daarnet was ie weer in 2minuten weg.

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Zo zeg.. poging 3...
    Tot twee keer toe was mijn tekst weg en had ik geen tijd meer om alles opnieuw te typen.

Voorgisternacht was t peumes. Maar overdag was hij super lief en gezellig.
    Ook op de verjaardag van een kennis was hij het perfecte kind hihi.. ohh wat waren we trots. Benoemden dat ook.

Thuis was hij lief en viel gelijk weer om. En nu, half 7, en hij slaapt nog!!!
    Wat is dat heerlijk en wat geeft me dat een boost!

Gijsje, ik vind het echt zo knap dat jij dit alleen meemaakt. Is er bij jou een reden dat hij zo onrustig in slaap valt? Of kom je er ook maar niet achter? Krijg jij een beetje hulp van mensen om je heen? En heb jij nog contact met de biologische vader?
    Ik ben voorgisternacht nog eens bij hem gaan liggen, ik dacht bij gijsje helpt t ook, ik probeer het nog een keer. Daardoor is hij wel nog even in slaap gevallen.

Wanneer heb je het gesprek met je ha?

Caruli, hier gaat het ook al bijna een jaar idem.. meestal is de oudste wakker, en als deze een keer slaapt.. is de jongste wakker.. en wat heel zeldzaam is, is zo'n nacht als vannacht.. kindjes slapen en ik ben t gewend om wakker t zijn. Pfff..een nacht waarin we allemaal pas smorgens wakker worden kan ik me zelfs niet meer herinneren, maar ik weet dat deze ooit een keer is voorgekomen..
    Je hebt er niks aan.. maar misschien heb je er iets aan dat je weet dat je niet de enige bent.

Ik ga proberen nog even te slapen.. al denk ik niet meer voor lang hihi

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    En het was weer prijs vannacht... moet ik er wel bij zeggen dat hij snipvrkouden is.. maar ja dat is dochtertje ook die hoest en slaapt weer verder.. (wat we overigens ongelooflijk knap vinden). Maar manntje heft dus de hele nacht gespookt.. bij lk hoestje moet hij huilen.. de dramaqueen... om 2 uur is mijn man gaan slapen en heb ik hem afgewisseld.. bn ik bij hem aan liggen. Zo schreeuwde hij iig niet iedereen wakker..van 4-6 heeft hij geslapn.. pffff... hij ziet er weer uit als een lopende zombie... wordt dus weer geen leuk dag :(

Hoe is het bij jullie gegaan?

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja dank je,al heb ik weinig keus natuurlijk.Ik kan er niet achter komen waardoor hij zo onrustig is met slapen,mischien wel omdat ie al veel heeft meegemaakt in zijn jonge leventje en zich nog niet zo goed uiten natuurlijk.
    Gelukkih heb ik hulp van mijn broer en schoonzus,zou echt niet weten wat ik zonder ze moet,als ik eens een nachtje wil doorslapen logeert hij bij hun,al vind ik dat wel heel moeilijk.

Syl gaat eens in de 2weken een dagje naar zijn vader (van 11.30-19.00 dus niet eens een dag),ik merk dat het erg belangrijk is voor mijn zoontje maar eigenlijk zorgt hij niet voor em,hij neemt em mee naar zijn ouders of zijn vriendin.Als hij het druk heeft met zijn werk blijft ie zo 4-5wkn weg.Ik heb het daar erg moeilijk mee,niet voor mij of mijn ex maar vind het wel heel erg voor m'n zoontje.Maar mijn ex man is sowieso een verhaal apart.

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Poeh poeh.. Het zijn lange nachten hier.. We zijn zo moe.. Beide kids ziek... Dat is dus super zielig. Maar neemt niet weg dat ik me ook snotverkouden ben en geen nachtrust krijg en me daardoor heel slecht voel.. Klaag klaag...

Gijsje, wat lief vn je broer en szus! Fijn dat er altijd mensen zijn die met je meedenken. Logisch is het moeilijk, je bent constant 1 op 1 met hem als je thuis bent en ineens ben je alleen. Hoe slaapt gijsje daar?
    Levi slaapt op het moment overal slecht :(

Zijn vader heeft dus maar weinig interesse in hem als ik dat zo lees. Moeiljk hoor om dan nog positief over hem te blijven. Zou hij daar onrustig van kunnen lapen? Je zult het ongetwijfelt jezelf al tich keer hebben afgevraagd. Het ie zo moeilijk he. Wanneer doe je het goed en wat houdt ze bezig.
    Hoe gingen je afgelopen nachten?

Caruli hoe gingen jou nachten?

Hier dus bagger, kleine meisje tussen ons in o dat haar neusje dichtzit en ze daar in paniek van raakt. En als ze weer probeert te gaan slapen horen we ons zoontje alweer.. Bizar soms hoe weinig slaap je als ouder soms krijgt..

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Elegance,wat balen die lange nachten,pfffff je vraagt je dan echt af wanneer er eens een einde aan komt he,bah!

Syl is al sinds dinsdagavond ziek,hij heeft koorts moest van dinsdag op woensdagnacht allemaal spugen.Vind het zo erg als ie ziek is,hij ligt ook heel de dag in de bed of op de bank echt lam te liggen of te slapen.Het rare is dat ie vannacht heel de nacht heeft doorgeslapen,gewoon zo beroerd maar dan slaap ik ook weer niet,vind koorts sowieso eng en ben dat gewoon niet van em gewend.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dat zijn hardcore nachten he.. Vooral omdat we al zo moe zijn.. Huer blijven ze ook ziek. Nog steeds koorts en hoesten. Ze huilen om de beurt.. Pff... Ben er nu wel langzaam klaar mee.. Ik wil slapen!

Ik vind het overigens ook nog eens super zielig om ze ziek te zien. Heel veel beterschapjes! En hopelijk knappen ze snel weer op. (Heb ik toch liever dat hij me wakker zingt dan dit)

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ah sneu elegance, beterschap voor je kindjes!
    Hier gaan de nachten nog steeds hetzelfde..

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Och gut caruli. Hoe doe jij dat met drie kids? Ben je overdag niet ook een vaatdoek?

Hier leek mijn mannetje iets aan de betere hand vanavond.. Hopelijk heb ik snel mijn mannetje en meisje weer terug, dat ziek zijn is echt niet leuk!
    Gijsje hoe is het met jou mannetje? Heb jij al met je ha gesproken? Want je geeft hem nu geen melatonine toch?

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hi elegance, hoe gaat het nu?
    Zijn ze al opgeknapt?

Hier zijn de nachten nog steeds hetzelfde..

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hoi caruli, lief dat je ernaar vraagt.
    Hierr ook nog steeds peumes.. Elke nacht is hij wakker, nu zelfs met de melatonine.. Moedeloos wordt je ervan he.. En we weten maar niet waarom..

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey elegance,

Hoe gaat het nu..

Hier is het al weken raak ondanks ophoging van medicatie.
    Heb het idee dat die niks meer doet..
    Nu heeft hij wel oorontsteking en al bijna 2 weken diarree dus dat kan hem ook in de weg zitten..

Deel Deze Pagina