altijd in de autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben misschien overbezorgd en wil alles voorkomen waaruit ongelukken kunnen voorkomen......tot een bepaalde grens natuurlijk maar wil gewoon niet dat mijn dochtertje iets ergs overkomt dat ik had kunnen voorkomen.

Zoals vandaag, we zouden naar een pannekoekrestaurant gaan omdat schoonouders 40 jaar getrouwd zijn...gezellig!
    Mijn schoonouders zouden naar ons toekomen en vandaar uit zouden we vertrekken, prima!
    Zegt mijn man opeens we gaan met de auto van mijn vader (taxi) kunnen we namelijk allemaal in, dus ik zeg zit haar autostoel er dan in dat past toch niet? nee maar het is maar een klein stukje!!!!!!!!!!!!!!! Ik flipte totaal `de meeste ongelukken komen voort uit ach het is maar een klein stukje, ach maar 15 minuten jaja`.....heb genoeg nieuws en programma´s gezien waarbij het slecht afloopt en daarnaast autostoelen zijn er niet vooor niets! dus ik kwaad op mijn man......
    Mijn schoonouders komen ff bij ons boven moesten nog iets afgeven en zegt mijn schoonvader moet er nog een buggy mee, ik zeg die zit al bij ons in de auto.....oh maar we gaan toch met de taxi? nou nee daar zit toch geen autostoel in!!! Kreeg ik boze blikken!!

Tja mijn man had blijkbaar niet ff gebeld naar zijn ouders om te zeggen dat ik het er niet mee eens was.....maarja ik ging er ook vanuit dat we met 2 auto´s zouden gaan en krijg op het laatst te horen dat mijn schoonvader de taxi pakt.
    Maar zo ie zo vindt ik het raar dat mijn man niet gelijk had gezegd dat we met onze eigen auto zouden gaan vanwege het autostoeltje.

Sorry hoor maar het is mijn kind, ik ben verantwoordelijk en als ik moet kiezen tussen auto 1 met autostoel en auto 2 zonder dan kies ik voor auto 1. Schoonvader vondt het niet leuk en ging de taxi naar huis brengen om de gewone auto te pakken.....ging er alleen maar om dat we met z´n allen in 1 auto konden.....daar zet ik het leven van mijn kind toch niet op het spel!

Overbezorgd? te Fel gereageerd (dat hoor ik wel vaker)?
    misschien maar ik zou me er niet fijn bij voelen dus dan doe ik het niet.....wat andere er ook van vinden.....dikke pech voor hun.

Wat zouden jullie doen,
    gezellig met zijn allen in 1 auto zonder autostoel of met 2 auto´s achterelkaar aan rijden waar wel een autostoel in zit?

Ben benieuwd.

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik zou geloof ik hetzelfde reageren als jij :D
    Alleen zou mijn man het ook niet laten gebeuren, dat scheelt ;)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook altijd in een autostoel. Mijn schoonouders hebben zelf een stoel gekocht en in andere gevallen gaan we met onze eigen auto of zetten we onze stoel in andermans auto.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou Miriam altijd in de autostoel zetten.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

gewoon in de autostoel. Toevallig bij ons afgelopen vrijdag , me pa had wat vuil weggebracht, maar L wilde natuurlijk mee, ik zei doe maar niet hoor , want dan zul je net zien , dan gebeurt er iets of je krijgt een fikse boete.

en t is altijd van, aahh is maar een klein stukje, maar dan kan er al veel gebeuren...je hebt t goed gedaan, laat ze dan maar zuchten...

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Meid je hebt helemaal gelijk! Las je titel en begreep hem eerst verkeerd maar gelukkig was het geen stelling of een vraag ;)

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Vind dat je helemaal gelijk hebt. En in mijn ogen heb je niet overdreven gereageerd.
    Zou zelf nooit kinderen zonder autostoel vervoeren..

8. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Autostoel!

En ik zou erg boos worden als ik daar zo op werd aangekeken....ik zoek niet snel conflicten op, hoor, maar in dit geval zou ik het ook niet uit de weg gaan.

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik had gezegd: ik ga wel met de benenwagen! No way dat mijn kind zonder stoel in de auto gaat

10. ecl

ecl Niet meer actief

Herkenbaar!

Hier een sm echt een geweldig mens op 1 puntje na!
    Nichtje wordt standaard zonder gordel en autostoel of verhoger vervoerd binnen onze woonplaats(moeder doet dat trouwens ook:x). Buiten vaak zonder autostoel of verhoger(de laatste tijd vaak met, GELUKKIG)
    Heb haar tijdens mijn zwangerschap ff heeeeel duidelijk gemaakt dat ze dat met mijn kind dus echt niet gaat doen:x.
    Eerst wat gezeur mee gehad, maar na mijn 'anders gaat ze dus nooit met jouw in de auto'(wat dan gelijk betekend dat ze minder vaak daar is of ze alleen met de benewagen kan gaan). Dimde ze toch flink in.
    Mijn kind! Mijn regels! Vooral qua veiligheid, heb je echt een slechte aan mij, als je je niet aan mijn regels houd!

Mijn dochter zit dus altijd in haar autostoel, voor als dat nog niet duidelijk is na mijn verhaal:p

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou wel een hele slechte moeder Zijn als je je kindje zonder autostoel zou laten gaan. Dat zegt genoeg hoop ik.

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Je kon toch ook de stoel overzetten?? Of zie ik dat verkeerd..

Mijn man denkt hetzelfde als jou man erover.. We hebben er ook al de nodige ruzies over gehad. Maar mijn kinderen gaan gewoon niet mee zonder stoel.. En daar is geen discussie over mogelijk.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precoes..

Ik geef je helemaal gelijk ts!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dan past de rest niet meer op de achterbank, schreef ze.

TS, je hebt gelijk hoor. Ik zou t ook niet doen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met de leeftijd van jouw dochtertje zou ik idd ook voor de autostoel gekozen hebben.
    Thirza is bijna 4 en uit de opvolgstoel gegroeid en zit nu op een verhoger met rugleuning en hoofdsteun. Als we dan een klein eindje zouden moeten met haar alleen in een heupgordel in zo'n taxi zou ik dat niet zo'n punt vinden. Zolang ze nog in de opvolgstoel zitten, zou ik die gewoon gebruiken als dat mogelijk is.

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland

Ooo dat had ik even gemist.. Dan zou ik ook thuis blijven of met andere auto gaan..

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    of een 2e taxi erbij gebeld....

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had het ook niet gedaan maar ik moet wel bekennen dat ik onze zoon van destijds bijna 2 jaar weleens op mijn schoot heb gehad in de auto.Niet verantwoord maar de situatie was toen noodgedwongen even zo op dat moment,

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat vind ik ook...

en op zo'n klein stukje is het geen probleem om even met 2 auto's te gaan ook.

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dit heb ik ook 1 keer MOETEN doen aangezien we snel met hem naar het ziekenhuis moesten... (5 min met de auto)..
    Hij kon op dat moment écht niét in zijn eigen stoeltje...
    Maar ik heb met angstzweet op de achterbank gezeten hoor!!! Pfff...

Deel Deze Pagina