hoe en welke speengebruik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,
    Onze kleine wil slecht slapen overdag en nu naar 4 mnd is hij voor het eerst in slaap gevallen met een speen. Weet niet of hij die vaker wil gebruiken met slapen. maar heow erkt een speen, klinkt vast heel onnozel maar heb het nooit eerder gebruikt. Deze zat in een kadopakket.

Hoe en hoevaak maak je schoon? Ik heb nu geloof ik een 0-6 mnd difrax speen. Vind het kapje aan de buitenkant alleen wel aan de kleine kant voor onze grote vent.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Onze zoon slaapt altijd met een speen, zonder speen slaapt hij echt niet! Wij hebben ook een difrax speen, maar het maakt eigenlijk niet uit hoor, gewoon wat je gewend bent. Ik spoel hem regelmatig even af onder de kraan en kook hem ongeveer een keer per week vijf minuten uit.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, en controleer hem regelmatig op scheurtjes. Bij een scheurtje meteen weggooien!

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat hierboven staat inderdaad. En ik koop ongeveer elke 2 maanden nieuwe, staat 6 weken voor, maar ik doe het dus elke 2 maanden. Voor gebruik moet je hem overigens ook even uitkoken. Ik kook de spenen pas sinds een maand of 2 een keer per week uit. Daarvoor echt wel elke 2 dagen. Wel zo fris. En wanneer ze ziek is kook ik ze uit na ieder slaapje.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    uhh hoe kook je eigenlijk een speen uit??:(

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    uitkoken zou ik zeggen tegelijk met kolfonderdelen/flessenspenen?

Mijn meisje gebruikt alleen haar speciale speen: ze kan zelf kiezen of het een sabbel-speen is of dat er melk uit komt, en kan daar voortdurend tussen switchen. Ze wil niks anders!

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    :D
    In een pannetje onder water, aan de kook brengen en zo'n vijf minuutjes laten koken.

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoeft echt niet zo vaak allemaal hoor.

9. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Oei ik kan me niet herinneren wanneer ik de speen van m'n zoon heb uitgekookt. Moet dat echt zo vaak?

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    De eerste maanden kookte ik alles iedere 24 uur een keer uit in zo'n magnetronsterilisator (Prenatal, HEMA oid). Ik gebruikte speentjes en tepelhoedjes voor de BV.
    Vanaf een maand of 4 ging dit naar om de dag/om de 2 dagen en na 6 maanden 1x per week of zo!

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hm ik kook de spenen uit na ik ze gekocht heb maar verder niet hoor!

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier gebruik ik spenen van Avent, waren de enige die ze wilde. Ik kook de spenen elke dag uit. Merk nu hier dat ik daar vrij uniek in ben ;) moet er niet aan denken om mijn tandenborstel steeds weer te gebruiken als die op de grond is gevallen waar ik ook met schoenen loop enzo.

Zet uit gewoonte elke avond een pan op waar ook de spenen van de flessen in gaan. Ik vind het een fijner idee aangezien de spenen vaak op de grond belanden of over de grond worden gesleept (ik knoop er een doekje aan)

Maar het zal in de praktijk weinig uitmaken, meer gewoonte..

13. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de spenen van Avent. Deze zijn aan beide kanten gelijk (boven en onder) schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de mond.
    Ik kook de spenen ook elke dag uit. Vind ik zelf ook een fris idee. Hij valt zo vaak op de grond.

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij koken bij het kdv waar ik werk de spenen ook een keer per week uit, volgens mij zijn dit ook de richtlijnen van de ggd. Thuis worden ze natuurlijk wel wat vaker gebruikt.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaan ze meestal nog elke dag in de magnetronsterilisator samen met de tepelhoedjes en soms flesjes. Vind ik ook wel zo fris.
    Ik heb er hier gewoon een stuk of 3 per 'maat' en af en toe raakt er wel eentje kwijt.
    Hier bibi trouwens.

16. misa

misa Niet meer actief

Gewoon aanbieden bij het naar bed gaan of bij onrustige momenten overdag. Je kindje geeft het zelf aan en je leert dat wel kennen.

Er kan niets gebeuren met de speen, ook al lijkt het schildje klein. Mijn meisje pakt tegenwoordig de speen ook uit de mond en stopt dan het halve schild er weer in...! ;)

Wij hebben meerdere spenen, ook ivm kwijtraken of vergeten. Er zit in de tas standaard een reserve.. ;) Wij gebruiken een speen nu een dag of twee /drie en dan weer een schone. Ik kook ze uit en spoel ze af. Wij hebben ook difrax en ik merk vaak dat er wat tussen de speen en het schildje blijft zitten. Dus een tip. ;)
    Helemaal in het begin was het elke dag een schone en uitkoken.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier de MAM spenen, hij wil geen andere. Ik kook nu om de dag uit. Hij heeft al vanaf maand 4 spenen van 6-12 maanden.

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik voel me een hele slechte moeder nu..;) Ik kookte dat ding bijna nooit uit! Alleen tijdens de kraamweek, daarna mocht ik hem afwassen/uitspoelen van de kraamzorg.. Dat dus ook gedaan. Maar ook echt niet elke dag hoor! Uitkokeen deed ik misschien om de week? Als ik dat dan al deed..:) Maar ze is gezond & heeft err niks aan over gehouden:D

We hadden altijd een bibi speen. Difrax pakte.ze niet goed.

Tegenwoordig duimt ze en hebben we geen speen meer nodig:p

19. misa

misa Niet meer actief

Uitkoken, afspoelen, afwassen.. Ach ja. Wat je wilt! Iedereen maakt daarin eigen keuzes, net als met de flessen uitkoken en vele andere keuzes. Hoef je je echt niet slecht om te voelen!

Deel Deze Pagina