Nog 4 weken doorkomen met halve informatie!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lisewiesje, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

21 aug 2016
    174
    28
    28
    Hallo Dames,

Gezien ik er met niemand ( behalve vriendlief) echt over kan praten, toch even mijn verhaal hier. Dan ben ik het even kwijt en hopelijk kan ik het dan weer even van mij af zetten!

Mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden besloten te gaan voor een wondertje, helaas is dit uitgebleven en ben ik voorzichtig naar de huisarts gegaan. Mijn onderzoeken waren goed, maar bij mijn vriend was het bericht weinig beweging. :(

Wij zijn doorgestuurd naar de gynaecoloog en hebben 31 januari onze eerste gesprek gehad. Tijdens dit gesprek legde ze dingen uit en heb ik een echo gehad, hierop was een cyste te zien op mijn rechter eierstok.

Vorige week dinsdag 13 februari op cyclus dag 3 bloed geprikt, nadat ze me eerst overgeslagen hadden duurde het een half uur met 4x prikken voordat het bloedprikken eindelijk gelukt was. Goed begin van de onderzoeken :|

Afgelopen dinsdag moest mijn vriend zaad inleveren en moest ik voor een eicelmeting, hierop waren 2 grote eicellen te zien van 15 mm en 16 mm en ook de cyste van 19 mm, alle drie op mijn rechter eierstok. Kreeg verbaasd de vraag of ik al aan de hormonen zat, maar dit is niet het geval.

Gister heb ik weer een eicel meting gehad, maar ze was er niet zeker van wat de cyste was en wat de eicellen, zij dacht dat de grote de eicel was, dus ze wou toch graag dat ik vandaag voor de samenlevingstest terug kwam. Had gister een late dienst en vriendlief moest er vandaag vroeg uit, maar alles voor het goede doel! Vandaag dus de samenlevingstest gehad en ik mocht weer bloedprikken ( gelukkig binnen 5 min klaar dit keer)

Einde van de middag werd ik gebeld met de uitslag van de samenlevingstest. Mijn baarmoederslijm was goed en de zuurgraad ook vertelde ze dat de eisprong eraan zat te komen. Maar dat de test toch negatief was vanwege het zaad van mijn vriend, ze had het over weinig zaadcellen, maar hoe en wat precies zou ik van de gynaecoloog wel horen. :(

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet denken, hoe zit het met mijn eicellen? en heeft mijn vriend nou weinig en trage zaadcellen, maar hoe weinig en hoe traag is het dan? Kon er een hele tijd nuchter onder blijven, maar nu blijft het maar door mijn hoofd spoken en ik moet nog tot 29 maart wachten op onze volgende afspraak bij de gynaecoloog! :$

Dacht vanmiddag voor afleiding met vriendin bij te kletsen, maar voordat ik haar op de hoogte kon brengen kwamen er gezellig 2 moeders bij zitten en toen was het gespreksonderwerp alleen nog maar hun kinderen.

Kon en kan nog steeds wel door de grond zakken! Hopelijk kan ik die 4 weken nog uitzitten, maar wil gewoon graag precies weten hoe en wat allemaal!

Hoe blijven jullie hier nuchter onder?

Liefs mij

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Inhoudelijk kan ik je niet echt helpen, maar ik heb eens in een soortgelijke situatie gezeten, en na 3 keer bellen werd de afspraak 3 weken vooruit geschoven. Ik heb benadrukt hoe spannend t voor me was en dat ik t echt niet trok zo lang te wachten, en toen schoven ze m naar voren.

Mss ook de moeite waard om te proberen!

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wachten is n beetje de basis van de MMM, supervervelend :( misschien kan je bellen en vragen of je mss gebeld kan worden als tussendoor iemand afbelt? Ik vind 4 weken toch ook wel erg lang..

Ik ben geen dokter, dus ik kan je niet vertellen wat er gaat gebeuren, maar na een paar jaar hier op t forum gelezen te hebben weet ik dat dit een optie is van wat er gaat gebeuren :
    Ik hoor regelmatig dat als zaadkwaliteit slecht is, ze na n paar weken nog een keer willen meten om te kijken of het niet door een griepje ofzo kwam.
    Als het zaad van je vriend echt heel slecht is (en blijft) dan gaan jullie waarschijnlijk richting icsi. En aangezien ze eitjes zag, zou ik verwachten dat het aan jouw echt wel goed komt dan. En volgens mij heb je met slecht beweeglijk zaad prima kansen met icsi, want ze brengen daarbij een zaadcel in de eicel in. De hoeveelheid zaadcellen met een goede vorm is daarbij belangrijk, niet de beweeglijkheid.
    Als het zaad toch niet zo slecht is, zijn er verschillende dingen die kunnen gebeuren, afhankelijk van hoe lang jullie bezig zijn en de kwaliteit van het zaad.
    Overigens hebben jullie hier zelf natuurlijk de beslissing; als er een behandeling wordt voorgesteld maar je wilt liever zelf blijven proberen, of gewoon nog even wachten, dan kan dat gewoon. De arts geeft dan aan hoeveel kans er ongeveer is dat het "vanzelf" goedkomt.

Succes met wachten :rolleyes:

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb geen ervaring met fertiliteitsonderzoeken, maar wel met gynaecologen en de poli. Ik zou maandag even bellen met dat er nu echt een hele hoop onduidelijk is en dat je graag op het telefonisch spreekuur gebeld zou willen worden door de gyn zodat er even helder uitgelegd kan worden wat er nu precies onderzocht is, wat de resultaten nu zijn en wat er tijdens de volgende afspraak besproken/onderzocht gaat worden, omdat die vier weken echt nog heel lang gaan duren op deze manier. Alle gynaecologen hebben een telefonisch spreekuur, ze kunnen je daar gewoon opzetten zodat je je vragen kunt stellen. Succes met afwachten! Lijkt me heel vervelend die onduidelijkheid.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Volgens mij heeft pimpelmeesje het al aardig goed uitgelegd. Slechte zaadkwaliteit kan al na een beetje koorts en kan nog 3 maanden na-ebben.. dat zullen ze idd denk ik nog eens willen testen en daar moet ook wat tijd tussen zitten. Blijft het zo dan zal ivf of icsi mogelijk de route zijn en dat kan best snel gaan. Je bent wel zomaar 3-6 maanden minimaal verder, ook afhankelijk van wachtlijsten en hoeveel extra onderzoek er nodig is. Ik zou ook proberen de afspraak te vervroegen. Dat wachten is vreselijk, ik weet t nog als de dag van gisteren.. bij ons begon de medische molen 8 jaar geleden en nu bent ik zwanger van nr 4. Zo kan het ook :)
    Sterkte met wachten...

6. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

21 aug 2016
    174
    28
    28
    @Clueless01 Bedankt voor je antwoord, maandag ben ik vrij en waag ik er een belletje aan! Vind 4 maanden ook wel erg lang en mijn vriend vind het helemaal vervelend dat ie geen duidelijkheid heeft! Voelt zich er bijna waardeloos onder, als hij gewoon even hoort hoe en wat voelt hij zich er hopelijk beter onder.

@Pimpelmeesje bij icsi moet je hormonen spuiten toch? Dat word dan echt een drempel die ik over moet, de pil was voor mij al een hele stap. Heb niet zoveel met pillen slikken of andere middelen in mijn lijf, maar alles voor het goede doel.

@shart86 Bedankt voor de tip, heb eerder op telefonisch spreekuur gestaan, maar dat was de dag na het bloedprikken. Kreeg toen bijna een hartverzakking omdat ik geen bel afspraak had gemaakt en dacht dat er iets mis was. De gynaecoloog had toen eigenlijk ook niks te vertellen en snapte niet dat de belafspraak stond. Maar voor nu misschien wel een goed idee om even een bel afspraak te maken, gewoon voor wat meer informatie om die 4 weken te overbruggen.

@josjo Denk dat het zaadkwaliteit wel slecht blijft, bij de huisarts was het niet goed en als ik dan nu hoor dat het met samenlevingstest allemaal goed zit behalve het zaad ga ik er van uit dat het niet met een griepje of iets te maken heeft. Het enige wat ik lastig vind is dat de huisarts traag zei en dat ze gister weinig zeiden, zou gewoon graag wat precieze informatie willen weten in plaats half en vage informatie met als antwoord dat gaat de gynaecoloog bij de volgende afspraak allemaal uitleggen. Dat het allemaal niet binnen 2 weken is uitgeplozen en meteen een traject ingaat snap ik, dat ik niet binnen een paar maand zwanger ben snap ik ook, maar na de onderzoeken 4 weken wachten op een beetje duidelijkheid is wel heel erg lang!

7. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Denk dat je helemaal gelijk hebt om even te bellen en op z'n minst eisen dat ze bellen en meer info geven, dit is wel echt heel vervelend.

En ja, bij vruchtbaarheidsbehandelingen als iui, ivf en icsi moet je hormonen spuiten. Maar loop niet op de zaken vooruit, het zal in ieder geval nog wel een tijdje duren voordat je zo ver bent, áls het nodig is.
    En dan word je er prima op voorbereid, met veel info en instructie hoe je moet spuiten. Je kan langzaam aan het idee wennen, en de meeste mensen vinden het prikken zelf echt reuze meevallen. Inderdaad zijn de hormonen in je lijf niet fijn, en de bijwerkingen die erbij horen, maar ook dat verschilt enorm. Er zijn vrouwen die er vrijwel geen last van hebben.

8. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

21 aug 2016
    174
    28
    28
    @Pimpelmeesje Vind het erg fijn even mijn verhaal hier kwijt te kunnen, ben er nu al wel wat nuchterder onder, vooral gezien jullie het ook niet gek vinden om even te bellen voor meer informatie!

Op zaken vooruit lopen is helaas 1 van mijn zwakke punten, heb graag alles in de hand en wil graag van alles al af weten. Gelukkig ben ik aankomende tijd wat aan de drukke kant met allemaal leuke dingen, dus kan ik mij daar voorlopig op storten zodat ik me niet helemaal stort op wat komen eventueel komen gaat.

Deel Deze Pagina