Goedenavond, Mijn zoontje van 2 weken is erg hongerig..zit op 90 cc maar redt het niet 4 uur naar de volgende voeding....nu heb ik al gezien dat Hero extra 1 uit het assortiment is. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ik dacht eventueel 1 fles 120 cc 4 schepjes te geven? Alvast bedankt...
Maar er hoeft toch ook geen 4 uur tussen een voeding te zitten? Mijn dochter dronk de eerste paar weken om de 3 uur. Behalve 's nachts. Toen zat er al vrij snel 5 uur tussen.
Voor een baby is het heel natuurlijk en gezond om elke twee á drie uur te drinken. Liever vaker kleine beetjes. Dat is optimaal voor de ontwikkeling. Wat heeft het cb je wijsgemaakt ivm hoeveelheden misschien?
Met 2 weken verwachten dat je kindje er 4 uur tussen laat vind ik ook wel erg veel gevraagd. Hier kwam zoontje toen ook nog elke 3 uur ongeveer en soms wel iets vaker. Als je anders op teveel voeding komt kan je wellicht wat kleinere flesjes aanbieden? Maar ik vind elke 3 uur een flesje van 90cc niet zo gek hoor of je kindje moet een vrij laag gewicht hebben? Dan ga ik wel even uit van 7 flesjes, dus dat er ergens in de avond/ nacht wel eens wat langer tussen zit dan 3 uur.
Maak je niet druk om alle 'regeltjes'. Lekker een flesje geven als je kleintje daarom vraagt! Een mooie rekensom is 150 x gewicht. De uitkomst daarvan is wat een baby van zijn gewicht gemiddeld mag drinken in 24 uur.
Dat zou dan zijn 150x3300 / 6 ... kom je op 82..maar dat wordt dan 90cc. Maar hij komt met gemak op 7 flessen...
Dan geef je 7 flessen van 80 met eventueel nog 10 cc extra water. Minimaal 120 per kilo Gemiddeld 150 per kilo Maximaal 180 per killo 7 flessen x80cc =560 cc 3,3kg x180= 594cc (max) wellicht het proberen waard?
De 150 cc voeding per kg is gemiddeld. Zoals hierboven vermeld mag max 180 cc voeding per kg. Maar hoe lang duurt een voeding?
Hier kreeg/mocht/moest ons kleintje met twee weken gewoon 7 x.. We zitten nu pas te kijken voor 6flessen per dag (maar dan nog wil hij zelf eerder na 3u dan na 4u...al zijn de flessen nu iets voller). Hier gaf CB dezelfde rekensom aan van 150ml per kg/lichaamsgewicht, met als max 200ml per kg/lichaamsgewicht. Wij komen daar over het algemeen mooi tussenin uit. CB heeft leuke richtlijnen maar je baby geeft zelf aan wat hij nodig heeft...zij hoeven niet met een krijsende baby te zitten dus ik geef de mijne eten als hij eerder dan na 4u wilt, ga niet een uur naar een gillende baby luisteren
Bedankt voor de reacties...dan houdt ik 3 uur aan of als hij slaapt wacht ik tot hij zelf komt. Hij komt gelukkig wel heel goed aan ...heb soms alleen het gevoel dat hij met gemak meer zou kunnen drinken of de behoefte hebben...