Dossier cb, wie kan me vertellen wat ze daar precies mee doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jolina, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dank je! Ik ga er de volgende keer gewoon met 2 ingevulde brieven heel scheelt weer als ze er om vragen.

Ik ben 30 dus mijn dossier moet er ook nog zijn.
    Waar moet ik die opvragen?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Mij was verteld dat ik het dossier, middels een brief, kon opvragen via het hoofdkantoor van het CB.
    In mijn geval zit die in Velserbroek.

Ze zijn verplicht om binnen 4 weken te reageren.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dank je Nahla2013!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Your welcome ;)

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat ben ik blij met ons consultatiebureau zeg. Je kijkt mee met wat ze typen, ze lezen alles hardop voor en zijn gewoon oprecht vriendelijk. Ik kom er nu 5 jaar met alle 3 de kinderen en heb nooit geen enkele aanleiding gehad om aan hun intenties te twijfelen.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Wat een onzin zeg,ik mag toch hopen dat ze dit niet in ons dossier hebben vermeld.
    Ik ging bijna altijd alleen,gezien het daar altijd uitliep was het voor mijn partner geen optie om vrij te vragen,duur geintje als het zowel mijn partner als mij een halve vrije dag kost.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat is het nare met dossiers: je bent volledig afhankelijk van degene die het aanmaakt wat erin komt te staan. Ons CB is ook heel open, ik mag alles meelezen, geen enkel probleem.
    Ik ben nu in een strijd verwikkeld met een gynaecologe die, zonder dat ze mij ooit heeft gezien (ik ben gezien door een arts-assistente), baarlijke nonsens in een brief heeft gezet naar de VK en mijn huisarts. Zie dat er maar weer eens uit te krijgen zonder als zorgmijder gezien te worden. Dat wordt eerst eieren lopen en daarna zwaarder geschut.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan het digitaal opvragen. Moet de gegeven mailen, aldus de telefoniste en de site van de GGD.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Het is toch niet erg als je alleen komt! Lijkt me logisch, er moet toch gewerkt worden. Denk dat ze het niet als een probleem zien, zal pas wat mee gedaan worden als je daar aanleiding voor geeft. Bv aangeeft dat de opvoeding je boven de pet gaat ofzo, dan zullen ze vragen of vader ook in beeld is en helpt met de opvoeding.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet zonder jouw toestemming!!!!! Als dat wel gebeurt, kun je een klacht indienen.
    School krijgt vaak wel inzage, maar daar heb je dan toestemming voor gegeven, (soms al bij start CB! Wel even op letten dus).

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Belachelijk zeg allemaal, weet niet wat ik lees.
    kleur van je schaamhaar? wat heeft dat voor toegevoegde waarde van de gezondheid van het kind?
    Mijn man is trouwens nog nooit mee geweest. Ik ga altijd alleen. Ik zie ook de noodzaak niet, ik kan het inplannen op mijn vrije dagen, mijn man kost het z'n vakantiedagen.

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Dat dacht ik ook direct ja:D

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ook :)

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha ik begon vorige week woensdag tijdens het wegen spontaan (tot 3 keer toe te huilen) Reden: mijn zoontje drinkt zijn flessen(bij lange na ) niet leeg, huilt heeel veel, heeft obstipatie en mijn man was ook nog eens op oefening (militair) dus ik zat dagen alleen met een krijsend zoontje van de pijn en geen slaap. Toen de dame vertelde dat mijn zoontje goed was gegroeid was ik zo verbijsterd dat ik in tranen uitbarstte. Ik werd gelijk meegenomen naar een kamertje (haha) en de volgende ochtend gebeld of het alweer goed met mij ging en vandaag weer. Ik zei al tegen mijn man: zal wel lekker in mijn dossier staan dat moeder labiel is. (Dat ben ik niet maar het werd me even teveel de volgende dag sliep mijn zoontje een nachtje door en was ik een heel ander mens en dat heb ik vandaag ook aangegeven in het telefoongesprek)
    Overigens zei de dame wel dat ze langs wilde komen maar alleen als IK daar behoefte aan had. Ik heb vriendelijk bedankt.

Ik moet zeggen dat ik vond dat ze echt wel prima reageerden maar ben wel heel benieuwd wat er nu in dat dossier over mij staat ;)

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

De CB-arts liep bij ons het kantoor uit voor overleg wbt de vaccinaties en de manier waarop deze opgeslagen waren ofzo (niet onze schuld :p) en ik stond op de uitkijk terwijl mijn partner het dossier doornam.

Scheelt weer brieven en dergelijke :D

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar de Dossiers van mijn kids maar de link van Averlhach werkt helaas niet meer :(

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat een gedoe allemaal, dan gaat me de zin toch over om naar een CB toe te gaan eerlijk gezegd maar volgens mij ben je dat toch wel verplicht??

Hoe lang na de geboorte moet je daar naartoe gaan?

18. Delta

Delta Niet meer actief

Verplicht niet. Maar als je niet gaat krijg je de vaccinaties niet vergoed! Volgens mij tot 4 jaar. Daarna neemt de GGD het over.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Vaccinaties kun je gewoon via de huisarts regelen.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat sommige er een hoog compoot gehalte erop nahouden hoor, sorry dat ik het zeg. Alsof het CB er is om mensen te pesten.

Volgens mij zijn ze er nog steeds om mensen te helpen en hebben ze enkel een advies functie. Ze hebben mij ook geadviseerd om met yoghurt te starten toen ze een maandje of 5 was ... heb het niet gedaan, ben er ook niet boos over geworden ofzoiets ... ik doe het gewoon niet.

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    + 1

Deel Deze Pagina