Maar daar kun je gewoon om vragen? Ik heb altijd mee zitten kijken naar wat er geschreven werd, een hoop bijzaken in mijn ogen, maar nooit 'rare' dingen erin zien staan. Ik kijk überhaupt altijd mee op het scherm, en vraag altijd of ik mee mag kijken naar de curve e.d. Maar dat zal ook per cb en per ouder verschillen, wij hadden ook nooit aparte gesprekken of dingen die ons 'opgedrongen' werden. De conclusie was eigenlijk vrij vroeg dat we voor alle belangrijke zaken al in het ziekenhuis liepen, en punten die bij CB opvielen hadden we al lang en breed zelf geconstateerd en opgepakt.
Ik ben ook wel benieuwd naar mijn dossier Mijn moeder heeft bijna niets bijgehouden over toen Ben 24 dus zou moeten kunnen maar waar? Ben ook wel benieuwd naar dochters dossier.. Kan alleen t cb/ggd/schoolarts daar wat invullen? of kunnen huisartsen er ook bij bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd hoe ze me neer hebben gezet als alleenstaande mama. Tot nu toe hebben ze altijd vol lof tegen me gepraat. Enige wat ze laten zien is de groeicurve, zie ze niet typen haha. Zullen ze denk ik daarna wel doen ofzo
Ik ga nu niet direct de dossiers van mijn kindjes opvragen, maar ik vraag denk ik wel eens wat ze zoal noteren de volgende keer.
Hier ben ik weer. Ja dat kan. Ik heb dat toevallig pas zelf ook gedaan. Al had dit een medische oorzaak. Mijn dossier is na de GGD naar de huisarts gegaan. Daar kon ik hem dus inzien. Het is alleen niet meer dan twee groene kaarten waar een aantal afkortingen opstaan. Voor mij prima te begrijpen maar voor een leek een stuk lastiger denk ik. Daarnaast natuurlijk een groeicurve
Juist. Ik vul dossier altijd in met het scherm gedraaid naar de ouders. Het is namelijk hun dossier en niet het mijne. Sommige dingen moet je gewoon iedere keer weer invullen. Bijv of je borstvoeding geeft. Dit las ik hier een stukje terug ook terug. Dit wordt tijdens ieder consult gevraagd door het elektronisch dossier. Waarom? Landelijk worden er onderzoeken gedaan hoeveel ouders starten met bv en hoeveel er met 1,2,3,4 maanden etc nog borstvoeding geven. Als een ouder nooit borstvoeding heeft gegeven ga ik dat niet iedere keer vragen. Lijkt me duidelijk namelijk. Wel moet ik iedere keer nee invullen. Dit wil niet zeggen dat je het niet goed doet. Jullie hebben gewoon gekozen voor flesvoeding wat ook prima is
Ik vraag mij meer af of de schoolarts(en) vroeger nooit iets van de mishandeling/verwaarlozing in ons gezin hebben gezien/gemerkt. Wat voor afkorting is dat? En als je verhuist bent hebben ze dat naar de huisarts hier gestuurd? Of moet ik dan bij de oude huisarts 'daar' zijn? Groeicurves heb ik hier - dat ging toen al mis
Bij wat voor charlatan was jij dan? Vette vis en avocado worden juist AANgeraden en op kinderdagverblijven (hier gaat het zo) is pindakaas het enige zoet wat nog op de boterham mag omdat dat de gezondste van allemaal is volgens hen.
Ik zou het eigenlijk wel leuk/interessant vinden om mijn eigen dossier en dat van onze kinderen te kunnen inzien. Kan dat ook online?
Online zal niet gaan aangezien ze wel 100 % zeker moeten weten dat ze het aan de juiste persoon geven. En waar? Gewoon bij de persoon waar je op consult gaat lijkt me. Ik werk als verpleegkundige en mensen kunnen mij gewoon rechtstreeks vragen om het EVD (elektronisch verpleegkundig dossier) in te zien.