Moeders gemeen tegen schoondochter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Moeders gemeen tegen schoondochter

Het zijn meestal mannen die moppen tappen ten koste van hun schoonmoeder. Toch hebben de vrouwen in werkelijkheid meer reden tot klagen. Een onderzoek onder tweehonderd families heeft uitgewezen dat moeders veel eerder een vete hebben met hun schoondochters dan met hun schoonzoons.

Bijna twee derde van de schoondochters beschuldigde de moeder van hun man van 'onredelijk jaloers gedrag' en 'overdreven moederliefde'. Een gelijk aantal schoonmoeders klaagde te zijn buitengesloten door de vrouwelijke aanhang binnen hun familie. De Britse psycholoog Terri Apter van het Newnham College onderzoekt al twintig jaar de strijd tussen schoondochters en schoonmoeders.

'Het probleem is dat beide vrouwen proberen dezelfde postitie binnen de familie te veroveren, namelijk die van de belangrijkste vrouw. Hierdoor voelen de schoonmoeders en -dochters zich bedreigd door elkaar. Vaak zijn er conflicten omdat de één denkt te worden ondermijnd en bekritiseerd door de ander,' legt Apter uit aan the Daily Mail. 'Schoondochters zorgen meestal voor het eten, het schoonmaken en de kinderen. Dit maakt ze vatbaar voor kritiek van de oudere vrouw die het allemaal al eerder gedaan heeft.'

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Lijkt me echt heel vervelend als je zo'n vervelende schoonmoeder hebt zoals ik hier op het forum ook vaak lees. gelukkig heb ik een hele aardige schoonmoeder, waar ik nooit problemen mee heb.

3. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    hoi hoi

het is juist anders om bij ons
    mij moedr voelt zich buiten geloten en zo terwijl ik just heel goed met me schoonmoeder om kan gaan

4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik ben gelukkig ook gezegend met een schoonmoeder die zich niet op een irritante manier zich met ons bemoeid.
    enigste minpuntje (maar daar kan ik echt wel mee leven) is dat ze bij kritiek op haar zoon altijd verzachtende omstandigheden gebruikt :rolleyes: :rolleyes: terwijl ze weet dat ik gelijk heb en dat later ook subtiel aan haar zoon laat weten :) :)

laatst vond ik bv dat mijn man naar de huisarts moest met een bepaald kwaaltje. eigenwijs als ie is vond ie dat zelf niet nodig want het zou wel niks bijzonders wezen. (nee okè, maar misschien ook wel)
    steek m'n relaas af tegen schoonmoeder, zegt ze, ik ben ook zo hoor, ben ook geen dokterloper :( maar een paar dagen later zegt ze zo tussen neus en lippen door tegen hem..... doe niet zo eigenwijs en ga volgende week ff naar de huisarts! en wat doet die oetlul ;) ....... dàn gaat ie wel een afspraak maken..... pffffff.

heb gewoon nog nooit meegemaakt dat ze me volmondig gelijk gaf.
    het is altijd: ja maar, zo ben ik ook, ja maar, daar zou ik ook kwaad om worden of ja maar, ik zou ook zo reageren :rolleyes: :rolleyes:

in het begin vond ik het dan weleens moeilijk om ff stoom af te blazen over zoonlief, maar inmiddels heb ik wel door hoe ze in mekaar steekt en kan ik het met een gerust hart doen en doe net alsof ik het ja maar...niet hoor ;)

eigenlijk komt het er op neer dat ze mij niet wil afvallen maar ook zoonlief de hand boven het hoofd wil houden.

nu ik dit zo op schrijf is ze eigenlijk indirect heel democratisch bezig.... ik voel me eigen gehoord en zoonlief voelt zich niet direct door 2 vrouwen aangevallen :) :)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn man word af en toe door ons (mij en schoonmams) aangevallen als hij weer eens moeilijk of dom doet :)
    Met andere woorden ik heb een mams (lol ik schrijf al als automatisme mams ipv schoonmoeder...zo noem ik dr mnl...mijn moeder is mam zonder s) die ontzettend leuk en handig op bepaalde situaties inspeelt. En meestal word het wij vrouwen tegen de mannen...en helaas pindakaas houd mn schoonpa zich altijd wijselijk buiten de kwestie dus....arm mannetje van me :)
    Nog leuker word het als mn schone zus er ook bij is :evil:
    Maar soms kan ik haar wel achter het behang plakken hoor. Als ze weer eens vroegah erbij haalt als ik met wendy iets doe/moet doen bvb.
    We zijn eigenlijk bijna t zelfde. Even onzeker naar elkaar toe soms. En allebei even respect vol en lief naar elkaar toe. En we weten van elkaar wat we aan elkaar hebben en kunnen alles tegen elkaar zeggen....als we tenminste niet onzeker zijn vergeten dat dat kan en ons mond houden. Maar dan springt mn mannetje wel ff in :)

200% anders als mn ex schoonloeder iig. Ga er niks over schrijven verder want dan ben ik nog wel n uurtje zoet met typen. Steken onder water, ronduit belachelijk maken en tussen mij en mn (ex) man en kinderen in komen, etc etc :rolleyes:

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha hoop dat ik later een lieve schoonmoeder zal worden hahahaha :)

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Gelukkig heb ik een hele lieve en is er geen sprake van "strijd"

Deel Deze Pagina