Ik heb 't net weer gekeken (al eens eerder gezien maar toen had ik nog geen kind) maar ik hoop echt dat er wat mee gedaan is en dat het niet nog steeds hetzelfde is daar, zo zielig, vooral voor die kleintjes om zo liefdeloos en op zo'n manier op te groeien.
krijg helemaal een raar gevoel in mn maag, toen ik dat jochie op de grond zag slapen... heb prog. maar uitgezet, wordt het er raar van en ben gauw naar mn meissie gegaan die lekker in bed lag
ik heb met afgrijzen zitten kijken en hoop nu maar dat er instanties zijn die in gaan grijpen want dit is te triest voor woorden!
Ik heb net ook zitten kijken met de tranen in mijn ogen Wat een verschrikkelijke situatie voor die kinderen. Die ouders zijn echt niet alleen blind. Er is veel meer aan de hand dan dat. Ook hoe ze daar zo zitten op die bank. Vraagt die vrouw: Hebben jullie er al aan gedacht hoe het straks moet als ze pubers zijn? Nee, niet echt zeggen ze dan. Ja dan willen ze wel verhuizen. Ja, wie moet dat doen dan? Die 2 meiden zeker Ik vond het 2e dochtertje Jenny zooo zielig. Zij had echt zichtbaar verdriet om de hele situatie en ook vreselijk dat ze met 8 jaar ! heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Vond het wel heel apart dat ze op het laatst zei dat ze toch wel de liefste en beste ouders had Ja blijkbaar weet ze niet anders. De oudste dochter leek wel immuun geworden voor de hele situatie. Die reageerde amper. Leek geen gevoel in te zitten maar dat zit er wel degelijk al is dat natuurlijk ver weg gestopt. Ik hoop echt dat ze iets gaan doen hieraan want dit kan toch niet zo door gaan. Die kleinste baby zag je ook de hele tijd vanalles oprapen van de grond en opeten. Bah. weet ik veel wat daar allemaal lag Toen ze zeiden dat die moeder weer een miskraam had gehad dacht ik alleen maar: Gelukkig! Er mogen echt geen kinderen meer bij daar. Groetjes otje
Zo zie je weer dat kinderen altijd ondanks alles zo ontzettend loyaal zijn tegenover hun ouders. Dat zal wel veranderen als ze ouder word en gaat inzien dat het helemaal niet normaal is. Ik vind het goed als kinderen mee helpen in een huishouden, Helemaal als het niet anders kan.. maar dit! Dit is geen helpen, dit is overnemen van de ouders waarbij de ouders af en toe helpen. pfff belachelijk. En dat ze geen hulp willen aannemen.. het lijkt wel of ze niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk blind zijn voor de situatie. Ze zien er zelf gewoon echt geen kwaad in! Waar blijft de kinderbescherming? Trouwens.. die moeder doet me denken aan de boerin die gespeeld word door Jeroen van Koningsbrugge in Draadstaal.
Ik heb hem vorig jaar gezien, en de uitzending is me altijd bijgebleven. verschrikkelijk hoe die 6 kids leven. En dat er geen instantie is die ingrijpt. Dat een na oudste dochtertje wilde niet meer helpen, deed een zelfmoordpoging, en wat bereikt ze er mee? Dat ze niet meer mee mocht met het maandelijkse uitje van Young Caretakers of zoiets. Te idioot voor woorden. Ik sta af en toe op het punt om uit te zoeken wie en waar dit gezin is en zelf maar in te grijpen... Die jongen daarentegen had natuurlijk ook een vreemde jeugd, maar zijn moeder geeft hem tenminste nog de erkenning dat hij het druk heeft en dat ze het waardeert.
Wat sneu zeg voor die kinderen! poepluiers verschonen op de vloerbedekking en en als er iets op de handen komt gewoon aan daar aan uit smeren, en wat daar niet allemaal meer lag voor viezigheden, en die kids die op de grond lagen te slapen. En die moeder maar roken en roken waar de kids bij zaten! Snap idd niet dat er geen kinderbescherming aan te pas komt.
Ik heb het ook gezien en mijn vriend kon het niet helemaal zien hij zei zet maar af (hij werkt bij raad voor kinderbescherming) te erg voor woorden gewoon! Wat ik nu helemaal niet snap he is die instantie voor die 2 meiden dat ze af en toe met de groep iets leuks gaan doen. Nu wilde die oudste niet meer helpen en dan zegt de instantie doodleuk van ja als je niet meer je ouders helpt dan mag je ook niet meer meedoen ja hallo? Zo stimuleer je de meiden alleen maar meer om hun ouders te helpen ipv hun kind te laten zijn of ben ik nu gek? Snap gewoon niet dat er totaal niets word gedaan hebben ze daar geen kinderbescherming?
Hier ook gekeken.. helaas.. Dat ze op deze manier 8 kinderen willen , terwijl hun dochter van toen 8 zelfmoord wilde plegen! Die kinderen waren idd heel erg smerig en de kamers waarin ze lagen ook. En dat ze pas verschoond worden als de kids thuiskomen is toch belachelijk? Jemig.. dat hier niets aan gedaan word....
eerst dacht ik nog, goh wat doen ze dat goed! Maar niet veel later in de uitzending zag je al hoe vies die kinderen waren constant(krijgen die jongste uberhaupt wel schone kleren aan?), hoe erg de situatie was, dat de ouders ECHT helemaal geen poot uitsteken met als reden dat ze blind zijn... nou sorry hoor! Maar je kunt niet alles afschuiven daarop! En dan idd dat jongste dochtertje die zelfmoord wou plegen, die zat te huilen om hoe haar zus haar behandelde enzo. En die zus die overal zo gevoelloos over deed, totaal geen emotie niets! Viel me trouwens ook op dat die oudste zus het eten van een van de jongste gewoon op de grond gooide, lekker fris als daar de poep ook wordt afgesmeerd! *shivers*
En dan nemen ze 8 kinderen zodat die later (hoezo later?) voor hun kunnen zorgen. Ik denk dat als die uit dat huis komen en de wereld eens van n andere kant kunnen bekijken. Dat ze uit huis gaan en NOOIT meer terug komen! Kinderen helpen ouders ja (als de ouders geluk hebben)...als ze respect hebben gekregen voor wat die ouders vroeger allemaal voor hun gedaan hebben. Niet als ze heel hun jeugd ook al voor die ouders gezorgt hebben (inclusief al de broertjes en zusjes die erbij gefokt werden) Heb de docu nog steeds niet bekeken...reageer alleen op dingen die anderen schrijven er over. En denk er nu al af en toe teveel over na over deze situatie...kan zoiets zooo moeilijk hebben....blegh sommige mensen...