Hoi, Mijn dochter is 5 maanden en drinkt nog steeds 5 flessen van 180/6 leeg. Het lijkt alsof ze niet zo veel slaap nodig heeft. We hebben begin jan. geprobeerd om naar 4 flessen te gaan en de laatste fles rond half 10 's avonds gegeven (normaal 23.00 uur) maar toen kwam ze steeds 's nachts. Toen zijn we teruggegaan naar 23.00 uur en heeft ze nog de hele maand slecht geslapen, steeds 's nachts wakker enzo. Sinds 2 dagen sliep ze weer tot 7 uur 's morgens (eerst sliep ze tot half 8/8 uur). Gisteren moesten we weg en toen was haar ritme wat anders, normaal krijgt ze de eenerlaatste fles om 19.00 uur en gisteren om 17.00 uur en lag ze om 18.30 in bed. Toen heeft ze geslapen vanaf 18.30 tot 22.30 uur en heb ik haar wakker gemaakt en de fles gegeven en vanmorgen was ze om 5.15 wakker. Ik heb haar laten liggen tot 6 uur, ze zeurt dan een beetje en het is af en toe stil. Wanneer zou ze nu naar 4 flessen gaan en slapen van 21.00 tot de volgende dag? Als ze trouwens om 5 uur wakker wordt kan ik gerust wachten om de fles te geven tot 7 uur, maar ik moet wel met haar naar beneden. Ze woog begin jan. 7150 gram en was toen 62,5 cm lang. Dus qua gewicht zit ze ook goed om naar 4 flessen te gaan (volgens CB). Is het erg dat ze nog op 5 flessen zit en wanneer zou dit beter gaan. Ze krijgt trouwens nog geen fruit of groente. Met 6 maanden wil ik hiermee beginnen. Ik kan haar ook overdag niet langer ophouden want dan is ze gewoon moe. Ze slaapt meestal van half 9 tot half 11. En van half 1 tot half 3 en van half 5 tot half 6 en dan van 20.00 uur tot 22.45. (dan moet ik haar wel wakker maken, voor de laatste fles).
Geeft nix hoor als ze de 5e fles nog 'nodig' heeft. Je kunt proberen de laatste eens gewoon weg te laten. Zo deden wij het en ging goed! Wel kreeg Kian toen 210/7.
Geef je dan alle flessen 210 of alleen de laatste? We hebben het 3 x geprobeerd maar dan kwam ze 's nachts. Ook niet zo prettig! Misschien dat ze wat langer slaapt als ze dadelijk fruit en groente krijgt en wat minder slaapt overdag? Ik vraag me wel af of ze nu niet te dik wordt omdat ze nog 5 flessen krijgt? Een maand geleden woog ze 7 kilo. Nu misschien bijna 8. Ik weet niet of dit veel is voor een kindje van 5 maanden?
Als ze eenmaal bijvoeding krijgt zal het misschien wel lukken om een fles te laten vervallen.(niet de laatste fles vroeger, maar gewoon weglaten dus niet wakker maken om 22.30u) Kian kreeg al zijn flessen 210/7. Te dik worden zal wel meevallen hoor met 5 flessen zonder bijvoeding denk ik.
Met 5 maanden op 5 flessen is heel normaal hoor, zeker gezien je kindje nog geen bijvoeding krijgt. Je dochter geeft echt aan dat ze die 5 flessen gewoon nodig heeft, het heeft dan echt geen zin om daaraan te sleutelen. Ik heb een voedingsschema van het cb en daar wordt aangegeven om met 5 maand 4 tot 5 keer een melkvoeding te geven van 180 tot 200cc.. Als je met 6 maanden bij gaat voeden, laat ze vanzelf wel een fles vallen.. Niet bang zijn dat je teveel geeft, ze is toch niet te zwaar? En het cb geeft aan dat ze met haar gewicht naar 4 flessen zou kùnnen, niet dat het mòet..