Hoi Kwebbel, Wij hebben een vraag over onze zoon van 15 dagen. Sinds 2 nachten is hij vaak aan het kreunen,drukken, het lijkt of hij moet poepen, maar dat lukt dan niet, het blijft bij af en toe een scheet.Het zorgt ervoor dat de nachten voor hem (en voor ons) vrij onrustig verlopen. Overdag heeft hij hier geen last van en hij heeft gewoon ook poepluiers overdag. We geven al af en toe cinababy. Gisteravond heeft hij om 22.00 uur voeding gehad (ik geef borstvoeding), daarna was hij er om 01.30 uur, om 03.30 uur en om 08.00 uur vanochtend. Wat kunnen we doen om hem te helpen, dat hij niet zo`n last heeft. Heb je tips? Liefs Emma, mama van Daan
Hoi, Op hoeveel voedingen zit je momenteel, welk soort voeding. Hoeveel poepluiers heeft hij op een dag? Kan hij goed boertjes laten? Ilja
Hoi, Daan krijgt borstvoeding, 8 a 9 x per dag. Er komt soms wel zoveel dat hij er haast niet tegen kan drinken. Het "gulpt" hem dan langs zijn wangen. Soms geeft hij een beetje voeding terug, hij boert niet altijd, meestal wel. Vanochtend heb ik toevallig 1 voeding gewogen, hij heeft toen uit 1 borst 100 cc gehad (geen tweede borst!).Zijn het dus krampjes of kan het iets anders zijn? Hij heeft regelmatig poepluiers, ik denk zo`n 2 a 3 per dag, maar heb ze eigenlijk niet geteld. Ze zijn wel vaak genoeg nat. Liefs Emma.
Kunnen heel goed de bewuste krampjes zijn. En wauw 100cc uit één borst...super zeg. Omdat hij er meestal 's-avonds / snachts last van heeft zou je ook even naar je eigen eten kunnen kijken. Misschien dat je de laatste twee dagen wat scherper gekruid eten hebt gegeten. Probeer ook eens voordat je de kleine aanlegt om de eerste melk met je hand af te kolven (de ergste druk) en vervolgens Daan aanleggen. Dan wordt de melk iets minder krachtig in zijn mondje gespoten, waardoor minder kans op verslikken waardoor minder lucht inslikken. Probeer hem tijdens en na de voeding goed te laten boeren. Verder zou ik het even aankijken. Ilja