Het weekend had mijn zoontje ineens enorme pijn aan zijn piemeltje, flinke pijn dat na een kwartiertje minder werd, zo het hele weekend door. Dus vanmorgen na de huisarts, zijn de balletjes dus opeens weg, ze waren goed ingedaald, nooit geen problemen gehad, ook urine getest en hij had bloed in de urine en verhoogde ontstekings cellen, dus urine nu op kweek gezet. Volgende week word er ook een echo gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik de urine en balletjes los van elkaar zien of zou het verband hebben met elkaar? Morgen hoor ik meer maar ben toch benieuwd?
Ik heb wel gehoord dat balletjes weer terug in het lichaam kunnen schieten als de streng te kort is en dus bij het groeien te kort wordt.
Ik heb hier ervaring mee met de oudste, al is hij nog maar 4,5 jaar oud. Bij zijn geboorte zijn de balletjes gewoon ingedaald, en dit is tot zijn 3e verjaardag ongeveer zo gebleven. Op een gegeven moment viel het met douchen op, dat zijn balzakje er zo plat/leeg uit zag. Hiermee naar de huisarts geweest, en een echo gehad. Daarop konden ze zien dat de balletjes dus ook omhoog zitten. Ze zagen er beide wel goed uit, en we moeten afwachten tot de pubertijd, omdat ze dus wel weer vanzelf terug kunnen gaan. Gebeurd het dan niet vanzelf, zal hij wel geopereerd moeten worden. Hoe is het afgelopen vandaag?
Echo volgt toch morgen, huisarts wilde het toch eerder, ook komen er uit de urine kweek hoge ontstekings waarde.
Ik ken het niet echt. Mijn zoon heeft wel " stuiter" balletjes. De ene keer zitten ze er wel in de andere keer niet. Hij is er al wel eens aan geopereerd toen hij 2,5 was. Klinkt bij je zoon alsof er iets meer aan de hand is. Succes!
Echo vandaag gemaakt. Balletjes zitten beide in het lieskanaal. Ook nog contact gehad met de huisarts. Urine kweek was terug en de kweek gaf aan dat er geen bacteriegroei was. Het weekend moet hij elke dag in bad,misschien dat de balletjes dan weer terug zakken. Maandag staat er weer een nieuwe afspraak bij de huisarts. Opnieuw toch urine testen, hij heeft toch pijn bij het plassen. Zijn voorhuid is ook nauw. Hoogstwaarschijnlijk volgt een verwijzing naar de uroloog. Hij zal dan bekijken wat er gaat gebeuren. Er zal denk ik wel een operatie volgen, van mij mag dan het voorhuidje ook maar gelijk mee als hij toch onder het mes gaat. ( hij heeft ook al hormoon zalf gesmeerd) De huisarts wil alleen wel weten waarom zijn piemeltje zeer doet, ligt het aan het voorhuidje of toch wat anders, piemeltje doet geen pijn bij het topje zeg maar, maar echt het begin , steken bij plassen, en hij kan zijn benen niet tegen elkaar aan houden,dat doet pijn. Volgens de huisarts hebben deze klachten niets te maken met zijn balletjes . Tja het is mijn oudste jongen,tis wat die piemel problemen.