Even een vraagje wat jullie vinden? Mijn zoon is nu 9 en heeft 2 jaar zijn B diploma. Pas nog met hem gaan zwemmen en hij is echt een waterrat. Kan zich heel goed redden. Met hemelvaart en pinksteren gaan wij naar een bekende camping voor ons en kennen het zwembad. Geen centerparks oid, meer een bak water Er is altijd goed toezicht door badmeesters, het is ook niet heel groot daar. Zouden jullie hem met zn zus van 13 mee laten gaan zonder ons toezicht.
Ja hoor zeker als zijn zus ook mee is. Zoon , vorig jaar, ging vorig jaar ook voor het eerst alleen. Ging prima
Ik niet maar ik ben echt panisch met kinderen en water. Tevens vind ik het lastig als er wel wat zou gebeuren dat grote zus zich de rest van haar leven schuldig zal voelen omdat ze voor haar gevoel op dat moment de verantwoording had.
jaar of 12 zonder volwassenen erbij. Ik denk als ze ook gewoon wat groter en steviger zijn. Ze kunnen nog zo goed zwemmen maar ze hoeven maar te vallen en hun hoofd te stoten of een grote springt vanaf de kant zonder opletten in druk gedoe bovenop ze. Dan zijn ze met 9 jaar toch nog heel klein in mijn ogen. Mijn man is het trouwens niet met mee eens en dit onderwerp is regelmatig op vakantie een discussiepunt geweest. Ik denk dat zoon van man met 10 of 11 weleens alleen mocht maar dan ging ik er vaak toch snel achteraan omdat ik met hartkloppingen zat te wachten tot ik slecht nieuws kreeg.
weet ik niet. Die van mij is net 8 en heeft net sinds een maand of 2 haar c diploma. Over alles bij elkaar heeft ze bijna 3 jaar gedaan. Geen waterrat dus. De jongste is net 6, al een jaar op zwemles en zit nog in badje 2 van 5 voor zijn a. Ook niet echt categorie waterrat. De oudste is wel super verantwoordelijk, maar water vind ik zo verraderlijk. Nu zou ik zeggen 12, maar wetende dat ze dan misschien ook al met de trein naar de stad moet voor middelbare school realiseer ik me dat dat niet heel realistisch is…
Hier gaan de kinderen ook vaak zwemmen in het kanaal. Tot vorig jaar was zoon de enige (met A,B,C) die alleen van mij mee mocht erin als hij zijn zwemvest om had. Wel een mooi sport model niet zo een lelijk oranje reddingsvest). Het was dat of niets. Ze zullen een duik nemen, op een fiets springen vast komen te zitten en niet meer boven komen. Of nog 100 andere scenario’s die ik kan bedenken. Zonder mocht alleen als man en ik aan de kant kwamen kijken.
Ik vind de verantwoordelijkheid te groot voor een 13 jarige. Als de jongste 11/12 is zou ik zeggen: veel plezier alleen
ben ik met je eens hoor. In een zwembad ben ik ook niet het bangst voor mijn kind zelf, want beide waterratten met A,B,C met 5 jaar maar ik ben banger voor de externe factoren zoals grote kinderen die op ze springen of rennen, vallen, hoofd stoten. Dat soort dingen. Heb een keer een filmpje gezien van een kind dat verdronk in een druk zwembad. Werkelijk niemand eromheen had het in de gaten terwijl er ouders met kinderen nog geen meter naast aan het spelen waren in het water.
De oudste kan prima alleen maar de jongste zou van mij nog niet mee mogen. Wel vrij zwemmen als je zelf op het terras zit of op een bankje waar je hem kan zien .
Nee Mijn oudste is ook 9 maar dat zou van mij niet mogen Hier is het ook niet toegestaan om onder de 12 zonder begeleiding van een volwassenen naar binnen te mogen
Precies dit! Ook echt een schijterd als het gaat om water. Daar naast geef je dus die van 13 de verantwoordelijkheid om constant bij hem te zijn. Als de een geen zin heeft gaat de ander niet op de kant zitten. Ik zou zelf met een boekje gaan zitten. Met die van ons moet je er echt bij zijn maar die moet nog 8 worden. Het is trouwens niet altijd wat het kind zelf doet maar de kinderen onderling doen, duwen, trekken, onder water duwen etc. Edit misschien niet helemaal eerlijk ik heb zelf nare herinneringen aan het zwembad. Uit het niks in mijn buik gestompt door een jongen.nbadmeester had niks gezien en waren geen ouders bij( waren denk ik 11) Tijdens vrij zwemmen na de zwemles onder de mat gekomen. Niemand zag me. Uiteindelijk er zelf onderuit gekomen. Was een dun matje wat kon zinken in een laag gedeelte.
Als het een klein zwembad is, met goed toezicht en zonder wilde glijbanen of een wildwaterbaan zou het denk ik wel mogen. Jongste mocht een half jaar geleden op de camping ook met haar zus naar het zwembad, maar ze konden daar overal staan, het zwembad was niet groot en we hadden zicht vanaf de kampeerplek.
Oh ik vind jullie heel resoluut in nee zeggen allemaal... Eerlijk gezegd zat ik ook te denken dat mijn zoon (8) die net zijn B heeft gehaald deze zomer van ons dus wel alleen naar het buitenbad van de camping (zonder badmeester) zou mogen en mocht onze zoon (6) dan zijn A hebben ook mee mag (die we overigens wel zouden checken dan af en toe). Het bad heeft geen glijbaan of wild waterbaan oid... Als jou zoon dat zelf wil en jij daar vertrouwen in hebt zou ik hem lekker laten gaan.... Zelf zwom ik ook uren zonder ouders in zwembaden vanaf die leeftijd volgens mij...
Ik vind het wel een beetje afhangen van hoe ver jij dan weg bent en wat jij aan het doen bent… Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat ik ze alvast stuur en dan zelf erachteraan kom. Ik heb ook weleens op een camping gestaan waar onze caravan echt pal naast het zwembad lag, echt net uit het zicht. Dat zou ik ook wel durven nu. Maar over het algemeen zou ik er niet gerust op zijn en zou ik liever met een boek bij het zwembad gaan zitten, omdat ik toch geen rust heb datzelfde boek bij de caravan te lezen. overigens is mijn 8 jarige een sterkere zwemmer en ook mondiger en meer “streetwise” dan mijn 11 jarige. Dus in mijn geval zou ik er niet vanuit gaan dat de oudste de verantwoordelijkheid zou moeten nemen.
Mijn oudste ging met 8 zelfs alleen naar het lokale zwembad op de step of fiets. Zat toen wel net op wedstrijdzwemmen dus een echte waterrat. Dus dat zou ik zeker durven ALS hij zelfstandig is en goed luistert naar vreemd gezag etc. Mijn jongste van bijna 7 gaat denk ik nooit alleen, vertrouw hem minder qua reacties op andere kinderen als die vervelend zijn tegen hem en hij vindt zwemmen toch stom. Heeft ook nog nooit van zijn leven vrij gezwommen, piekert ie ook niet over. Zwemles vond ie welleuk maar het hield niet over zullen we maar zeggen...