Mijn oom ligt al een periode in een verzorgingstehuis. In de eerste instantie zou mijn zusje en partner de zorg voor hem regelen. Nu is te merken dat ze dit toch steeds meer ‘zat ‘ worden en willen dat andere familie leden ook hun steentje bijdrage. Nu zijn er wat dingen die ik hier helaas niet kan bespreken in verband herkenbaarheid, maar mijn zusje heeft ook het een en ander op haar geweten in dit verhaal. Is er iets van hulp , die hem buiten ons om zou kunnen helpen? Ik zelf kan het gewoon echt niet aan ptss en een depressie Mijn moeder ligt bijna elke maand in een ziekenhuis met een nog onverklaarbare reden en mijn zusje.... pff het zou beter zijn als ze het overdraagt. Het levert nu zo’n spanning tussen ons ja ik typ misschien niet helemaal correct maar zit even aan zware medicatie voel mij behoorlijk versuft op het moment excuses dus als hier en daar wat zaken rommelig beschreven zijn
Goh wat lastig. Ik kan er echt niets zinnigs over zeggen eerlijk gezegd. Is er bijv. een huisarts o.i.d. (een andere vertrouwenspersoon?) bij wie je bijvoorbeeld terecht kunt?
Je zou een mentor of bewindvoerder via een officiële instantie kunnen regelen. Dit moet volgens mij wel via de rechter aangevraagd worden.
Dit zou wel fijn zijn ind. Wordt er zo zo moe van helemaal omdat ik als een soort Tussen persoon gebruikt wordt voor ruzies
Heeft de oom nog een partner? Kinderen? Je kunt eens informeren bij de betreffende gemeente naar wat zij bieden.
Kun je dit niet bespreekbaar maken bij het verzorgingstehuis? Tenzij het over financiële zaken gaat natuurlijk.. Ik heb het meegemaakt dat mijn cliënt onder een "mentorschap" viel incl bewindvoering, en vervolgens had meneer niets meer te vertellen over zijn uitgaven en de beslissingen die gemaakt moesten worden. Wanneer de rechter akkoord gaat hiermee kan jouw Oom niet veel meer wat dat betreft. Ik ben er in ieder geval niet kapot van.
Voor wat voor dingen is er precies hulp nodig? De 'regel'dingen zoals overleg bij iets medisch, financieel, etc.? Of het zorgen voor een bezoekje aan hem? Bij dat laatste snap ik dat ze het wellicht wat meer verdeeld zien. En dat kan natuurlijk in overleg met elkaar dat iedereen een keer aan de beurt komt, dat hoeft niet alleen op de schouders van je zus terecht te komen. Voor eventuele andere regeldingen kun je ook bij t verpleeghuis advies inwinnen. Wellicht is er iets van maatschappelijk werk waar je met je vragen bij terecht kan. Misschien hebben ze tips en ideeën voor jullie. Voor hulp vanuit andere hoeken. Of wellicht voor een verdeling van de taken tussen jullie als familie. Soms is het overzichtelijker en minder belastend dat iedereen een taak op zich neemt. Zo kan je moeder eventueel wel zorgen dat zijn kledingkast aangevuld blijft, want dat kan ze op momenten doen dat het haar wel past zeg maar. Of juist jij of iemand anders. Het is dan wel fijn om te weten wat er nodig is en wie evt iets kan betekenen. In dat geval is t dan fijn als iemand met ervaring en verstand ervan met jullie mee kan kijken.
Is er maatschappelijk werk bij het verzorgingshuis. Ik denk dat zij heel goed kan mee kijken naar de mogelijkheden en ook bijv bewind of andere opties (deels) kan regelen met familie
Ik zou inderdaad aankloppen bij maatschappelijk werk van het verzorgingshuis. Deze hebben ervaring met dit soort casussen en kunnen je helpen om de zaken goed te regelen