Onze dochter van 3,5 week oud wil opeens de laatste paar dagen bijna niet in haar eigen bed of box slapen. Ook snachts niet altijd. Als ze word vast gehouden of in de draagdoek ligt is het vaak wel goed. Onze dochter is geboren via een keizersnede sommige mensen zeggen dat dat daar mee te maken kan hebben?! Ook geef ik borstvoeding! Laten huilen is voor mij geen optie. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en tips of adviezen.
Jullie dochter wordt nu wat alerter en zal idd wat moeilijker in slaap komen. Als je haar niet wilt laten huilen dan zou ik een draagdoek adviseren. Hier helpt laten huilen wel, max 5 minuutjes en ze valt zelf in slaap. (Niet hysterisch laten huilen natuurlijk 😉 )
Ze is nu ook veel/vaak aan het drinken. Ik vermoed dat ze in de regendagen zit. Miss dat dit wel met elkaar te maken heeft!?
Ja heel herkenbaar. Ik heb hier altijd aan toegegeven. Onze dochter sliep in een co sleeper naast mij, met mijn hand op haar lijfje. Soms was dit niet genoeg en legde ik haar op mijn borst te slapen. Idd doek overdag. Nu is ze 9 mnd, slaapt probleemloos op dr eigen kamertje ( ik heb er meer moeite mee..). Dus het gaat zeker weer over deze fase. Edit: kunnen ook regeldagen zijn idd.
In het begin lag ze nog wel eens tussen ons in op het verschonings kussen maar dat wil ze ook niet meer. Nu idd op ons. Draagdoek werkt overdag erg goed. Echt dat contact dat wil ze. Fijn om te horen dat anderen dat ook hebben en dat het vanzelf weer over gaat 😊 Bedankt!
Zal me er niet druk om maken, was hier in het begin ook. Ondertussen 1 jaar en slaapt al maaaaánden in haar eigen bedje.
Het heeft niets met de keizersnede te maken, het is juist volkomen normaal. Een baby hoort 9 maanden lang jouw hartslag, jouw stem, de warmte en vooral de beweging. En dan opeens moeten ze stil liggen in een hard bedje zonder al die dingen. De eerste 3 weken zijn ze nog niet zo alert vaak waardoor ze het nog accepteren (en ook nog veel vastgehouden worden) maar daarna laten ze merken dat ze gewoon bij je willen zijn, daar zijn ze veilig. Het zit ook in hun instinct dat ze altijd dicht bij een volwassenen moeten zijn, vroeger liepen baby;s alleen echt gevaar en dat is duizenden jaren zo geweest. Baby's die nu geboren worden hebben dezelfde hersenen als de baby's toen. Het is zelfs zo dat als je ze zou laten huilen ze opeen gegeven moment stil worden omdat ze 'weten' dat ze als ze niet worden opgepakt beter stil kunnen zijn, zodat de kans kleiner is dat ze gehoord worden door wilde dieren (maar ze ervaren wel veel stress, ook wanneer ze stoppen met huilen). Gewoon heerlijk bij je houden je kleintje! Overdag én 's nachts.