Meisje van 4 maakt kunst

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Foxter, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    nee, dat vind ik geen kunst.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee?
    Gelukkig is kunst voor iedereen verschillend :)

3. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik vind het meer een mooi 'kliederwerkje' van een 4-jarige voor moeders op de koelkast.

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ik vind t knap wat ze doet. maar mooi. nee. tis niet mijn smaak.
    wel knap om te zien hoe ze zich concentreert en op haar manier bezig is. of ze echt WEET wat ze doet.. tja dat weet ik dan nog net zo niet. ze vind t zelf mooi daar gaat t om

5. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik zie er geen kunst in eerlijk gezegd en zou er zeker geen 23 duizend voor neertellen. Vraag me dan toch altijd af, net als bij die missverkiezingen voor kinderen, wie nou het liefste wil dat ze schildert.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vind het erg knap...

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Ik denk dat dit net als bijna ieder kind het leuk vind om te kliederen met verf er gewoon net als Moes zegt een "kliederwerkje" uit komt,wat elk ouder mooi vind van hun eigen kind.

Sorry, ook ik zie hier geen kunst in.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    O ik wel. Prachtig. Ze is echt niet zomaar even aan het kliederen.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vind het ook niet zomaar geklieder hoor, vind juist dat je heel duidelijk kunt zien dat ze weet wat ze aan doen is. Zie het mijn dochter nog niet zo snel doen iig.

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik vind het heel bijzonder! Ik zag het vanochtend bij RTLnieuws, vind het wel erg mooi! Als ik aan de gang zou gaan met verf etc zou ik echt niet zoiets kunnen maken haha!

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Ook ik vind het prachtig!! Sowieso is het heel knap dat een ukje al zo'n eigen stijl heeft. Ze is super constant in haar werk dat ook nog eens goed in elkaar zit.
    Complimentje hoor!! We gaan vast nog meer van haar horen.

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ook ik vind het mooi en het is zeker wel kunst.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind ook het constante heel bijzonder voor een kind van 4. Ik zou er wel zo een boven mn bank willen, echt mooi :)

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik zie hier echt wel kunst in, vind het erg indrukwekkend.

15. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Knap om te zien!

Hoe ze daar ook staat op de foto hihihihi

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is iig wel duidelijk dat ze weet wat ze doet, dit is geen gemiddelde 4jarige die aan het kliederen is.
    Maar van de volgende quote krijg ik persoonlijk wel echt braakneigingen:
    Volgens galeriehoudster Angela di Bello is Aelita heel getalenteerd. "Haar eerste goede werk maakte ze al voor haar tweede levensjaar. Het interessante is dat het abstracte expressionistische werken zijn maar Aelita is ook een surrealist als je kijkt naar de manier waarop ze objecten in haar schilderijen verwerkt."

Wat een bullshit, dat kind staat te vertellen over een hondje en weet ik wat, dus haar belevingswereld is niet anders dan de gemiddelde 4jarige die wel gewoon maar wat aanknoeit en kloddert.

Bovendien, ze wordt vergeleken met Picasso, maar die tekende en schilderde op zijn 12e zoals Rembrandt dat als volwassen man deed. Ik vraag me echt af of dit meisje ook echt zo goed kan tekenen als Picasso dat kon....

En die vader..... sorry, maar dat is volgens mij typisch zo'n man die op veel te late leeftijd zijn vaderwens in vervulling heeft zien gaan en echt helemaal losgaat in het gevoel: MIJN kind is echt het meest geweldige kind ter wereld.
    Ik vind het zeeeeeer onverstandig om een kind van deze leeftijd op deze manier over het paard te tillen. We weten allemaal hoe gestoord Michael Jackson daarvan geworden is..... :(

17. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ze is nog lang geen 12 dus wie weet wat ze tegen die tijd allemaal kan.
    Over dat abstracte en surrealistische gedoe, dat zijn waarschijnlijk gewoon stijlen die uitgelegd worden door een volwassenene op tv maar ik vond juist dat ze haar gewoon in haar waarde laten en haar lekker in haar belevigswereld laten zitten juist door haar lekker over een hondje en weet ik wat te laten praten.
    En over haar vader, tja, gewoon een vader die verschrikkelijk trots is op zijn kind. Wie zou dat niet zijn? Het gevoel van 'mijn kind is het meest geweldige kind ter wereld' heb ik ook hoor, en daar hoeft ze niet eens voor á la Picasso te schilderen. Denk dat elk ouder dat wel heeft.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113

Jammer dat je er zo over denkt.

Ik denk dat kinderen juist heel dicht bij de werkelijkheid zitten.

Wij leven zelf als volwassene volgens voorgekauwde regels en in een preceptie van de werkelijkheid.

Ik zou er veel voor over hebben om de wereld weer zo te zien als we dat deden als kind.

Verder met Jessy77 eens.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dat zeg ik toch niet, dat HAAR belevingswereld, (van dat meisje) niet OK is? Ik zeg dat die galeriehoudster er een kulverhaal over op loopt te hangen. Surrealistisch, m'n neus: gewoon de wereld van een kind!

Share This Page