Wat is een goede oorthermometer?? Met welke zijn jullie tevreden of juist niet? Ik weet dat een ouderwetse nauwkeuriger is maar wil ook een oorthermometer.
Zou ik inderdaad goed navragen, ik heb er slechte ervaringen mee. Temperaturen van 35 graden en bij herhaaldelijk meten steeds een andere meting. Heb nu een digi thermometer van de Trekpleister, die geeft binnen 10 seconden resultaat. En weinig strijd met mijn dochter haha.
Ik ga ook het liefst nog gewoon voor een 'ouderwetse', dat is naar mijn mening toch het meest nauwkeurig. Wellicht kan je even bij de apotheek navragen welke het meest nauwkeurig is? Of misschien ken je iemand die in het ziekenhuis (of een andere zorginstelling) werkt. Daar worden ook wel oorthermometers gebruikt en ik mag toch hopen dat die nauwkeurig genoeg zijn. Even vragen welk merk er wordt gebruikt. (Niet direct antwoord op je vraag, maar misschien heb je er toch wat aan.)
Ik heb er 1 van Braun, nu al een jaar of 3... Ik vind het wel handig omdat je snel even kunt meten. Heb het een keer of 5 dubbel gedaan, elke keer scheelde het een halve graad. Gister had hij met de oorthermometer 38.8 dus dan is het 39+ met de ouderwetse... Voor erbij dus erg handig!
Ik had er altijd een van eigen merk van kijkshop. Was echt rotzooi. Nu een van Braun ervaart al 4 jaar mee en werkt nog uitstekend. Ik gebruik hem voor de eerste meting en als deze hoger is dan 38,5 meet ik bij de kinderen rectaal na. Onder de 38,5 doe ik hun dit leed niet aan want ze vinden het echt niet leuk Het scheelt het 0,5 graden
Braun hebben wij, maar eigenlijk geld altijd een 0,5 graad erbij optellen, dan klopt het precies met rectaal
https://m.bol.com/nl/p/braun-irt-4020-oorthermometer/9200000005931399/?icid=po_pie_mobiel_product_product Deze hebben wij
Wij hebben eentje van Braun, maar ik vertrouw het voor geen meter. Er zit altijd heel veel verschil tussen de oren, Dit zit moeten duiden op een oorontsteking maar was lang niet altijd het geval. Elke keer dat ik nameet krijg ik andere temperatuur. De kinderen accepteren het hier nog rectaal, dus blijven we dat nog voorlopig doen.
Ik heb er 1 van de kijkshop, maar vind hem niet echt duidelijk. Soms heb je ene oor 35.7 en andere oor 37.1. Hahah lijkt me beetje vreemd verschil. Ik hou het bij de ouderwetse. Heb daar ook een braun van...die leest binnen 3 sec. af. das is ideaal met kids. en een flexibel puntje