Eerste contact baby en hond (huisdier), Hoe pakten jullie het aan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roelieboelie, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

Jun 27, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ikzelf heb een super lieve Golden retriever van bijna 3 jaar.. Ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren naar de kleine. Als vrienden van ons langskomen met hun baby dan is hij zo nieuwschierig en wil hij likken en de aan de voetjes zitten enzo. Denk zelf dat dit komt omdat hij deze baby nog niet echt kent ofzo. geen idee..

Ben morgen 40 wk zwanger.. de kleine komt eraan. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie je huisdier voor het eerst kennis lieten maken met je kleine baby? En hoe reageerde je hond/kat?

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben in het zh bevallen. Hond was bij mijn ouders. Wij waren al in huis toen de hond kwam. Ik heb de baby op mijn armen genomen en heb de hond even laten snuffelen. Wel duidelijk grenzen aangegeven direct. Niet likken, rustig en voorzichtig doen.

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    We hebben de eerste romper aan de hond gegeven. Hij heeft hem nog steeds. En toen we thuis kwamen meteen de maxicosi op de grond gezet. Hij snuffelde even en toen was het goed. Soms krijgt ze nu wel een lik hoor.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kindje opgepakt en meteen door de knieën gegaan en honden laten snuffelen. Sowieso betrok ik ze al met de voorbereidingen. Dus aan t bedje en spulletjes laten ruiken enzo. Ging prima! Vooral niet te krampachtig doen! Succes alvast!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ow hond reageerde zeer relaxed! alsof ze precies wist wat er aan de hand was en wie die nieuwe pup was.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Wij hebben ook wel duidelijke grenzen aangegeven.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben in het ziekenhuis bevallen en heb twee franse bulletjes, man nam elke dag iets van zoontje mee naar huis en liet ze daaraan snuffelen. Bij thuiskomst hebben we de maxicosi op de grond gezet en ongeleide projectielen wat ze kunnen zijn, zo voorzichtig gingen ze 'm besnuffelen en likken. Hebben ze daarna overal bij betrokken en onze grenzen aangegeven.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Kindje op de grond in de maxi cosi en hond erbij laten snuffelen. Nu gaat het op zich prima. Alleen merk ik wel dat Ivan natuurlijk steeds meer op de grond komt en dat Taiko dan alleen maar in de mand ligt :( hij komt er bijna niet meer uit, weet niet zo goed wat ik daar mee moet.

9. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Hier ook in zkh bevallen, vriend heeft het mutsje uit het zkh naar huis gebracht, toen we thuis kwamen sliep hij erop. Gelijk de maxicosi op de grond gezet en de hond even laten snuffelen en kijken. Beebje kreeg lik onder de voeten en toen was het klaar, nu zijn ze onafscheidelijk!

10. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha mijn jack russell vond de kraamhulp leuker dan mijn dochtertje.

Inmiddels bijna 2 jaar later zijn ze goede maatjes. Mijn dochtertje ''zorgt'' goed voor haar. Als de etensbak leeg is brengt ze hem naar mij zodat ik hem kan vullen. :)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gewoon normaal.
    Had toen nog 2 honden.
    Kwam thuis met de kleine en ze mogen op uitnodiging bij me komen. Net zoals dat normaal ook is.
    De regels zijn vanaf dag 1 duidelijk geweest. Je komt alleen bij de baby op uitnodiging en zodra je druk doet ga je in je mand. Kortom je gedraagt je.
    Maar die regels gelden hier ook als visite binnen komt.
    Ze mogen op uitnodiging bij de visite begroeten maar vier poten op de grond rustig doen en geen gebeuk of gelik.
    Doen ze druk dan is het contact klaar en gaan ze verplicht in hun mand.

En vooral niet te moeilijk doen met vieze luiers geven, is zelfs gevaarlijk voor je hond..!!
    Of de placenta te eten geven. Kan een hond die rauw vlees niet gewend is zelfs ziek van worden.

Hier werden ook geen koppen in de maxi cosi gestoken.
    De maxi cosi betekend afstand ik wil mijn kleine vertrouwd in de maxi cosi oo de grond kunnen zetten zonder dat daar opeens drie honden met hun kop inhangen...

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Hier bevallen in het ziekenhuis, en bij thuiskomst de maxi cosi op de grond gezet, en onze hond zijn gang laten gaan met likken enz. Daarna de kleine in bad gedaan haha. Hond mag mee naar haar slaapkamer (likken mag die niet meer)
    Verder wou onze hond toen mijn dochter een paar dagen was bij haar op schoot, dit hebben we maar niet gedaan.

Nu gaat t redelijk tussen de 2. Hond wilt t liefst tegen mij aan liggen, en dat mag ook maar de kleine ''aait'' hem en dan knijpt ze en dat vind hij niet leuk. Dus ben druk aan t oefenen met ''aai'' Maar ben erachter als ik mijn dochter een papiertje in de handen geeft, de hond deze wilt hebben, en gaan ze ermee spelen samen. En mijn dochter heeft door dat als ze in de kinderstoel zit en ze leunt naar de zijkant, ze haar brood aan de hond kan voeren. Dus ik denk dat t met die 2 wel goed komt weer. haha.

Hond gaat ook mee haar uit bed halen, en dan stopt die zijn snoet tussen de spijlen. haha.

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik beval in het ziekenhuis maar als we thuiskomen zet ik de maxicosi op de grond en laat de hond even ruiken, hij mag niet in naar gezicht likken en dat zal ik ook aangeven.
    Als ze er is zullen we ook lekker met zijn allen op bed gaan, hij ligt nu bv ook bij me (poedel, verhaart niet, ideaaaaal), dus dat gaan we straks ook doen, hij moet natuurlijk wel even leren niet zo lomp te doen, maar bij de meeste dingen heeft hij dat snel door als ik het duidelijk aan geef, dus ik maak me er niet druk over!

14. beautevil

beautevil Fanatiek lid

Dec 23, 2011
    2,156
    1
    38
    in het oosten !!
    Maxi cosi op de grond gezet en laten snuffelen. Heb hem betrokken bij mijn zwangerschap. En met klussen in de babykamer was hij ook gewoon bij. Ik heb Benjamin geleerd dat hij niet bij de mand mag komen want dat is de plek van Kane. Maar onlangs trof ik ze toch lief samen aan in de mand....

Attached Files:

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier hebben we toen we uit het ziekenhuis kwamen de maxi cosi in de gang op de grond gezet (en mijn man er natuurlijk direct naast) en hebben (de hond) haar laten snuffelen. Ze snuffelde even en liep toen weg. Ze heeft nooit extreem veel naar onze zoon omgekeken en nu nog niet. We hebben een beetje een sullige hond maar onze zoon kan gerust tegen haar aanlopen/vastpakken of wat dan ook. Ze accepteert hem wel dus maar geen speel maatjes.

16. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

Jun 27, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!..

De bedoeling is dat wij 'thuis' gaan bevallen.. als dit allemaal goed gaat, hoelang zal ik dan wachten met de kennismaking? Ik denk zelf dat het goed is om hem er zo snel mogelijk bij te betrekken, misschien wel eerder dan mijn (schoon)ouders langskomen.. wat denken jullie?

Ik hoop ook echt dat de kleine en Lupin de beste maatjes worden^^

17. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

Jun 27, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    @beautevil, wauw echt leuk zo'n foto! Wat een boefje!

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ooh hier ook zo'n stel.... wij hebben een cane corso overigens

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wanneer jij eraan toe bent.
    Zolang de hond niet eeuwig buiten gesloten wordt zal het geen problemen geven hoor.

Een hond is een hond en die interesseert zich echt niet voor het feit of je schoonouders er eerder bij waren dan hij.
    Of je hond en je kind "beste vriendjes" worden hangt af van de regels die er gelden voor zowel hond als kind.

20. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

Jun 27, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jo85, Ja dat is waar.. een hond is GEEN mens natuurlijk;) We zullen zien hoe het loopt.. bedankt!

Share This Page