Douche tip graag!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinklady77, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter gaat mee in de Bumbo stoel sinds ze 3 maanden is (op de foto). Aan het begin alleen als ik m'n handen even vrij moest hebben om m'n haar te wassen, maar bij 5 maanden kunnen ze al wel wat langer erin zitten.

Als ze hier te groot voor wordt ga ik de Ikea kinderstoel proberen, goed idee opgedaan hier :D

2. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Wat een leuke foto!! Ik ben om en ga een bumbo stoeltje zoeken op mp!!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb ook zo een bumbo stoel gekocht op mp (er staan er echt super veel) alleen ik krijg de beentjes van mijn mannetje er moeilijk in. Hij is 5 maanden en weegt bijna 8 kilo maar ik moet echt proppen om de benen er in te krijgen :$.
    Overigens staat in het boekje van de bumbo stoel dat je hem niet in de douche mag gebruiken maar ik zie niet in waarom je dat niet zou mogen doen. Ik zou dus voor de bumbo stoel gaan!

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
  5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Zo doe ik het ook!
    Vind hij helemaal geweldig!

6. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Hier ook een hele tijd het stoeltje van de ikea gebruikt, werkt perfect!

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Hier gebruik ik voor onder de douche een hydrofieldoek. Die maak ik nat en leg ik over mijzelf heen. Door de doek is je kindje niet glad en "kleeft" ze als het ware aan je. Hierdoor kan ik prima samen douchen!

Als het kind klaar is kan je haar in de wipper of het badje zetten (buiten de douche). In het badje leg je voor de tijd wat dikke badhanddoeken of een omslagdoek. Op die manier blijft ze lekker warm en kan ze niet vallen etc.

Vervolgens douche jij zelf en droog jij je af. Daarna kan je haar verder afdrogen en aankleden. Een aankleedkussen in de badkamer is handig. Wat ook een optie is om een dikke plank op de wastafel te leggen (moet jullie wastafel wel geschikt zijn). En dan het aankleedkussen. Heb je gewoon een commode!

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
  9. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Bedankt voor de vele tips! Ben de hele dag al op mp aan het bieden hihi

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb in die tussen tijd ook het bumbo stoeltje gebruikt. Echt ideaal! Nu kan hij al een aantal weken zelf zitten maar tot die tijd was die bumbo echt mijn beste vriend tijdens het douchen.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Oja 1 tip nog. In verband met mijn beperking hebben wij een commode (inklapbaar van Ikea) in de badkamer. Ik vind het ideaal, het scheelt enorm.

12. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Wij hadden het hoppop badje, die hebben we op een gegeven moment gewoon van de standaard afgehaald en die in de douche gezet, vullen en er zelf naast gaan zitten en de kleine vasthouden. Hij is nu 1 jaar en hij zit nog steeds heerlijk in het badje. Douche met de kleine man vind ik (nog steeds) echt verschrikkelijk. Hij draait en tolt teveel, wil overal mee spelen, is glibberig en houdt niet van water in zn ogen haha.

13. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik heb een bumbo gekocht! Even wachten tot hij binnen is, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina