Mijn dochter gaat mee in de Bumbo stoel sinds ze 3 maanden is (op de foto). Aan het begin alleen als ik m'n handen even vrij moest hebben om m'n haar te wassen, maar bij 5 maanden kunnen ze al wel wat langer erin zitten. Als ze hier te groot voor wordt ga ik de Ikea kinderstoel proberen, goed idee opgedaan hier
Ik heb ook zo een bumbo stoel gekocht op mp (er staan er echt super veel) alleen ik krijg de beentjes van mijn mannetje er moeilijk in. Hij is 5 maanden en weegt bijna 8 kilo maar ik moet echt proppen om de benen er in te krijgen . Overigens staat in het boekje van de bumbo stoel dat je hem niet in de douche mag gebruiken maar ik zie niet in waarom je dat niet zou mogen doen. Ik zou dus voor de bumbo stoel gaan!
Mijn zus gebruikte voor haar zoontje de aquacarrier: Draagdoek AQUAcarrier | ByKay draagdoek | Dragen enzo - draagdoeken en meer Beviel haar heel goed. Je hebt je handen vrij en kindje zit lekker veilig tegen je aan. Weet alleen niet of dit handig is ivm je rug.
Hier gebruik ik voor onder de douche een hydrofieldoek. Die maak ik nat en leg ik over mijzelf heen. Door de doek is je kindje niet glad en "kleeft" ze als het ware aan je. Hierdoor kan ik prima samen douchen! Als het kind klaar is kan je haar in de wipper of het badje zetten (buiten de douche). In het badje leg je voor de tijd wat dikke badhanddoeken of een omslagdoek. Op die manier blijft ze lekker warm en kan ze niet vallen etc. Vervolgens douche jij zelf en droog jij je af. Daarna kan je haar verder afdrogen en aankleden. Een aankleedkussen in de badkamer is handig. Wat ook een optie is om een dikke plank op de wastafel te leggen (moet jullie wastafel wel geschikt zijn). En dan het aankleedkussen. Heb je gewoon een commode!
Ik heb in die tussen tijd ook het bumbo stoeltje gebruikt. Echt ideaal! Nu kan hij al een aantal weken zelf zitten maar tot die tijd was die bumbo echt mijn beste vriend tijdens het douchen.
Oja 1 tip nog. In verband met mijn beperking hebben wij een commode (inklapbaar van Ikea) in de badkamer. Ik vind het ideaal, het scheelt enorm.
Wij hadden het hoppop badje, die hebben we op een gegeven moment gewoon van de standaard afgehaald en die in de douche gezet, vullen en er zelf naast gaan zitten en de kleine vasthouden. Hij is nu 1 jaar en hij zit nog steeds heerlijk in het badje. Douche met de kleine man vind ik (nog steeds) echt verschrikkelijk. Hij draait en tolt teveel, wil overal mee spelen, is glibberig en houdt niet van water in zn ogen haha.