waar kan je klacht indienen over vrachtwagens in onze straat en fout parkeren???

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haaiiiiiii

Wij wonen in het oude dorp van de stad..... een heel klein straatje met een piepklein stoepje.. nou rijden er de laatste tijd echt steeds meer enoorrmmmm grote vrachtwagens langs die uit 2 delen bestaan, connection bussen... en 9 van de 10 keer pakken ze hier onze stoep mee... die al niks voor stelt....
    Soms zijn het zulke zwaar beladen vrachtwagens en rijden ze zo hard dat het hele huis trilt. ik erger me hier dood aan.... het is echt een heel klein lief straatje en het ziet er gewoon niet uit zon grote vrachtwagen erdoorheen....

Nou wonen we ook nog es tegenover een apotheek... en omdat sommige mensen gewoon te beroerd zijn om een stukje te lopen parkeert hier iedereen de hele dag op de stoep.....

ik word er inmiddels echt boos om dat je hier gewoon nergens meer normaal kan lopen, laat staan mijn kids straks als ze wat ouder zijn, die kan ik niet eens normaal op de stoep laten spelen omdat die gooise enorm uit de kluite gewassen range rovers hier altijd midden op de stoep staan :(

weet iemand of ik hier een melding van kan maken? en zo ja waar? en heb ik kans dat er wat aan gedaan wordt? of is het kansloos?

Liefs Muis

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

gemeente ?
    brandweer;)
    (brandweer moet er ten alle tijden langs kunnen
    dus als je die even belt met de mededeling komen ze langs en krijgen de mensen die op de stoep geparkeerd staan
    een waarschuwing dat ze daar niet mogen parkeren ivm veiligheid)en de vrachtwagens moet je denk ik bij de gemeente zijn

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Muis, ik ben vrachtwagenchauffeur.

Staat er een bord in jullie straat verboden voor vrachtverkeer?
    Zo nee, dan kun je er weinig aan doen ben ik bang.
    (Of proberen zo'n verbod aan te vragen bij de gemeente)

Als er dat wel staat kun je eens proberen te regelen bij politie of gemeente dat ze vaker gaan controleren.
    Als de chauffeurs dat in de gaten hebben zullen ze die straat wel gaan mijden.

Succes.

Parkeren op de stoep mag sowieso niet, dus daar kun je altijd melding van maken.

4. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de gemeente klagen. Vragen of de buurt ook meedoen.
    Dat hebben ze bij onze KDV ook gedaan.
    Stonden op de stoep geparkeerd om de kids af te zetten.. Daar hebben de buurtbewoners een klacht over ingediend en nu moeten we achterom..

Staat nu een bord met een kruis erdoorheen.

5. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    wij hebben dat toen bij ons oude huis gehad, alweer lang geleden..altijd overlast van vrachtwagens die lang blevn draaien s ochtends om 5/6 uur, auto's van personeel die in onze parkeervakken parkeerden (waren precies genoeg vakken voor ons huizenblok dus erg vervelend)
    Iedereen had er last van, mijn man heeft toen contact met de gemeente opgenomen, voor in ieder geval een extra parkeerplek want die konden we sowieso gebruiken(voor iedereen dus uiteraard) die hebben we toen ook gekregen..met dat bedrijf zijn toen ook afspraken gemaakt, weet niet helemaal hoe het toen verder gelopen is want wij zijn toen verhuisd maar weet wel dat dat bedrijf niet meer daar zit.
    ik zou het dus echt even bij de gemeente aangeven, via tel en brief, succes!

6. Only me

Only me Niet meer actief

Gemeente

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is het maar sinds kort dat er vrachtwagens en bussen door jullie straat denderen? Omdat je schrijft: de laatste tijd.
    Normaliter is dat dus niet zo?

Zijn ze ergens met de weg bezig dat de omleidingsroute door jullie straat loopt? Of wordt er van jullie weg gebruik gemaakt van sluipverkeer?

En je zou denk ik een klacht in kunnen dienen bij de gemeente/stadstoezicht.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    In onze oude straat kwam op den duur erg veel bouwverkeer langs.
    Aan het eind van de straat werden namelijk nieuwe gebouwen gebouwd.
    Al de vrachtwagens langskwamen trilde het hele huis.
    Ik heb toen een klacht in gediend bij de gemeente, en het bleek dat ze er al mee bezig waren.
    Een maand later stond er een bord verboden voor bouwverkeer.

Deel Deze Pagina