Douche

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debbie21, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie21

Debbie21 Lid

15 jan 2008
    24
    0
    0
    Hallo dames,

Even een vraagje, weet iemand hoe het zit met het uitwendig gebruik van lacatcyd? Is dit misschien een reden waarom het niet wil lukken?

Liefs,

Debbie

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    uitwendig maakt volens mij niet uit (inwendig wel)

Maar ik zou dat helemaal niet gebruiken
    probeer gewoon water of een zeepvrijewasgel of zo

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    latacyd is een zeepvrije wasemulsie, zoals ze dat met een mooi woord noemen. En het enige wat het doet is je vagina schoonmaken en op de juiste zuurgraad houden. Want bijvoorbeld sperma maakt je vagina wel minder zuur en dat is eigenlijk niet goed. Door die lactacyd wordt dat weer op peil gebracht en zal je minder "droog"zijn bijvoorbeeld.

4. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Ben het hier niet helemaal mee eens. Het klopt dat lactacyd je zuurgraad in balans houdt, maar helaas doodt het ook alle bacterien. Dat betekent dat ook alle 'goede' bacterien gedood worden, die misschien juist wel nodig zijn.

Als je je regelmatig wast met enkel water, heb je geen enkele reden om iets anders erbij te gaan gebruiken. Over het algemeen zijn HA en gyn er ook helemaal niet zo blij mee als je allerlei producten gebruikt om je vagina 'schoon' te houden, meestal zorgt het er zelfs voor dat je sneller een infectie oid oploopt omdat de goede bacterien je niet meer kunnen beschermen...

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dan is dat misschien alleen bij mij zo maar als ik me niet was met lactacyd wordt ik heel erg droog en heb ik nog veel sneller blaasontsteking dan dat ik normaal al heb, ik sla het dus echt noooooit over want ik heb zowiezo gemiddeld 3 of 4 keer per jaar blaasontsteking en dat vind ik genoeg.

6. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ik kreeg advies van de dokter om dit niet te gebruiken, je krijgt zo meer kans op schimmels enz omdat hier idd ook de goeie bacterien mee weggaan. Gewoon water is genoeg.

7. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik heb ook een paar keer blaasontsteking gehad. Dé tip, die echt werkt (bij mij teminste): Na de sex plassen en wassen met water! Door het plassen worden de (slechte) bacteriën weggespoeld. Ik was wel bang dat het sperma er meteen weer uit zou lopen. Op dit forum de tip gekregen even te blijven liggen en niet meteen op te springen om te gaan plassen ;) als je maar niet gaat slapen en de volgende ochtend pas gaat plassen, dan is het te laat.

ps. heb veel negatieve dingen gelezen over lactacyt en vaginaledouches en wasemulsies in het algemeen, dus ik gebruik altijd alleen water om te wassen.

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Blijven liggen na de sex hoeft niet, want de zaadjes hebben hun weg al lang gevonden. Plassen na de sex is prima als je blaasontstekingen wil voorkomen. Hiermee spoel je de zaadjes niet weg, die zijn allang waar ze moeten wezen. Het enige wat eruit loopt is het vocht waarin ze werden vervoerd.
    Lactacyd e.d. is niet goed voor je! Niet gebruiken dus! Water is het beste!

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik plas altijd na de sex, dus daar zal het niet aan liggen, maar dit terzijde.

Gaat het bij jullie niet ruiken/stinken als je alleen met water wast? Bij mij dus wel, en ik heb dan echt een goor gevoel, en het lijkt me niet echt prettig voor je partner... :oops:

10. bolleke25

bolleke25 Actief lid

26 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik was mijn vagina niet anders dan andere lichaamsdelen.
    Gewoon in de douche, met douchegel (natuurlijk niet extreem), gewoon met washandje.
    Zou ook het gevoel hebben te stinken als ik geen zeep zou gebruiken. :oops:

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mee eens gyn en ha zijn er idd niet blij mee is ook tegen mij gezegd je kan je beter goed met water wassen is er gezegd het dood inderdaad ook goede bacterie

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    is mij ook verteld dta het niet goed is.
    kan je juist candida bevoerdern (schimmel)
    gewoon water is genoeg.
    probeer het eens n weekje.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    als je het gevoel heb dat alleen water niet voldoende is gebrik dan een zeepvrije wasgel
    zwitsal bvb ruikt ook nog lekker

14. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Met alleen wassen met water vind ik het niet stinken hoor... Het hoort toch ook niet te stinken, dan is er toch iets niet goed? Of heb ik het nu mis? Naja, wat de een vindt stinken vindt de ander misschien niet stinken, dat kan ook.

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik was mij ook altijd met lactacyd
    als wij sex hebben gehad en ik was mij daarna niet met zeep ja dan vindt ik het wel stinken. mijn man zijn sperma ruikt niet naar bloemetjes als die van jou daar wel naar ruikt dan wil ik weten wat hij te eten en te drinken krijgt

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sperma stinken?
    Er zit wel een lchtje aan maar stinken nee

17. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik vind het ook niet stinken hoor... :( Niet dat het nou super lekker ruikt, maar stinken doet het idd niet... zoals ik al zei (maar dan in andere woorden) 'smaken' verschillen.

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mijn huisarts gaf juist het advies om lactacyd te gebruiken, nadat ik een keer candida gehad had!

Groetjes

19. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik gebruik het eigenlijk ook altijd.
    Toen ik zwanger wilde worden iets minder.
    En nu ook wat minder.
    Ik voel me er schoon mee.

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn gynecoloog heeft ook sterk aanbevolen om niks meer van zo'n spul te gebruiken. Ik dacht ook altijd dat ik me na de sex goed moest wassen en vond het prettig om daar zo'n spul bij te gebruiken.
    Na zijn advies ben ik dus op zijn aanraden alleen met water gaan wassen en bij mij werkt het perfect. Je moet het uitproberen en over het idee heenstappen dat het daar dan gaat stinken ofzo. Ik dacht dat ook maar het is niet zo.
    Na de sex moet ik altijd plassen en dan spring ik onder de douche en spoel goed met water....geen geurtjes ofzo en ik voel me echt wel schoon!

Deel Deze Pagina