Omdat ik er tuurlijk toch erg mee bezig ben, met zwanger worden , vroeg ik me af wat jullie ervoor doen/laten. Behalve dan het klussen hè Ik let er bijvoorbeeld best wel op dat ik gezond eet, veel fruit, groente...ik laat rauw voedsel zoals filet americain (en daar ben ik dol op!) staan en drink weinig cola en koffie. Heb gelezen dat dat laatste niet bevorderend werkt als je zwanger wilt worden. Of dat nu werkelijk zo is weet ik ook niet, maar baat het niet dan schaadt het ook niet! Houden jullie er ook rekening mee?
ik eerlijk gezegd voor me eisprong eet/drink ik gewoon waar ik trek in hebt. Als ik me ei heb gehad weet ik via ovutesten dan eet en drink ik gezond. Dan inderdaad geen filet en geen wijn enz...
Ik hou er ook rekening mee. Eet veel groenten en fruit, laat roquefort staan (en daar was/ben ik echt verslaafd aan ) en drink alleen nog af en toe een klein beetje rosé met 7-up...valt het niet zo op op feestjes Ik had bijvoorbeeld van roquefort gelezen dat je daar iets van kan krijgen wat zich pas naar twee maanden kan openbaren....dan dus maar gewoon voor de zekerheid helemaal niet meer!
Ik let er ook best wel op. geen: -drank(wijntje ofzo wel) -zowieso eet ik geen vlees(niet veel)laat staan rauw -ik beweeg steeds meer hahaah -minder stress probeer(ook al hebben we afgelopen dag beetje ruzietje gehad (ik HAAT DAT) ruzie met iemand waar je om geeft) Verder probeer ik vrolijk op te staan en weer naar bed te gaan. En foliumzuur meteen mee begonnen.
Ik let nergens op, volgens mij maakt het niet zoveel uit....die filet americain enzo mag je alleen niet eten omdat er misschien bacteriën in kunnen zitten die schadelijk zouden kunnen zijn voor jou als het besmet is en voor je baby, maar volgens mij heeft het geen invloed op je bevruchting hoor. Koffie dronk ik zowiezo al niet, hihi.
gewoon normaal leven met een wijntje en een kaasje en filet op toast pas wanneer die test in handen is lekker overal op letten. ennnn bij mij is t gelukt .
Op het moment dat je je positieve test in handen hebt ben je meestal al een paar weken zwanger...dan zou ik me toch niet zo fijn voelen bij alle dingen die ik heb gegeten en niet goed zijn voor mijn baby.
Hoi, ik ben nu zo'n 3 maanden "pil af", en ben nog steeds niet ongi, maar neem daar nu pilletjes voor om het op te wekken. Sinds vorige week was ik het echt beu en heb ik me ook voorgenomen om nog meer proberen te letten op wat ik eet of drink (veel vitaminen binnenkrijgen is sowieso gezond, en nu kan het zeker en vast alleen maar goed doen . Dus geen alcohol, meer groenten en fruit, meer bewegen (want dat laatste was beneden alle peil)... en mijn foliumzuur natuurlijk netjes elke dag innemen. Wie weet verlies ik zo nog wel een paar kilootjes, dat is altijd mooi meegenomen voor als het eens zover is, dan moet je die er achteraf niet meer afkrijgen, hihi! Groetjes
Robin77 ja, dat klopt, dat had ik ook, maar de VK stelde me toen ernom gerust.Vroeger werd er gewoon alles nog gegeten en tegenwoordig moet je bij alles opletten of het wel of niet mag.Tuurlijk jarenlang onderzoek, tijden veranderen, maar voor de meeste dingen gelden dat als je het met mate doet, het helemaal geen probleem is(op roken en alcohol na natuurlijk), grotere hoeveelheden kunnen een probleem vormen en betreft bacterien die al dan wel niet in bv verpakte vissoorten zitten, liever vers, maar als je het hebt gegeten, geen probleem,tenzij je er erg ziek van bent geworden, dan moet je aan de bel trekken, niet ziek?no problem.
Ik dronk toen ik nog niet zwanger was bijv. alleen alcohol als ik net ongesteld was geweest. Wist niet wanneer mijn eisprong was, dus het grootste deel van de maand dronk ik niet. Met eten lette ik er niet op. Maar alcohol leek me echt heel erg schadelijk. En foliumzuur slikken. Want dat moet eigenlijk al vanaf een paar weken voor de bevruchting. Ik heb dus een jaar lang foliumzuur geslikt. Succes!
vanaf week 6 moet je itkijken met voeding etc alcohol en roken zit natuurlijk in je bloed Maar eten kan echt geen kwaad Ik laat niks staan en mn gyn zegt je bent ook gek als je dat doet zolang je nog niks weet gewoon eten hoor
Iedereen moet dat voor zich zelf weten. Als ik lees dat een bacterie vanuit eten van bijvoorbeeld roquefort zich pas na twee maanden openbaart...waarom zou ik dan dit risico nemen? Ik kies er heel bewust voor om de pil te laten staan en wil heel graag een kindje...die (hopelijk) paar maanden zonder roquefort en dergelijke moet ik dan toch wel op kunnen brengen Slikken jullie wel foliumzuur?
ik slik al folium zuur zodra ik de laatste pil niet meer slikte daar ga ik mee door tot ik zwang blijk(3 mnd) en anders blijf ik het gewoon slikken. Huisarts zei ook dat het ook beter is voor je lichaam als je net gestopt bent met de pil(zo blijf je tog iets nemen elke dag zodatje lichaam niet raar gaat doen)dat er opeens niets geslikt wordt.
Sinds ik met de pil ben gestopt slik ik al elke dag Mama&baby van dagravit>kan je na de bevalling ook doorslikken voor de herstel en borstvoeding.
Ik eet sowiezo geen vlees, dus dat probleem heb ik niet.. maar inderdaad gezond en geen alcohol en koffie etc.
ik slik etos zwanger worden vitamine pillen vanaf de eerste dag van mijn (pil) menstruatie. verder probeer ik niet meer dan 2 kopjes koffie per dag te drinken, maar dat vind ik erg lastig! vooral als ik om 6 uur moet beginnen met werken.. voor de zekerheid laat ik de filet american staan.. en ik heb laatst bij mijn moeder een biefstukje afgeslagen. ben ook gestopt met roken dus ze zal vast al wel een idee hebben..
Sinds ik met de pil ben gestopt slik ik al elke dag Mama&baby van dagravit>kan je na de bevalling ook doorslikken voor de herstel en borstvoeding.
Ik eet sowiezo geen vlees, dus dat probleem heb ik niet.. maar inderdaad gezond en geen alcohol en koffie etc.
ik slik etos zwanger worden vitamine pillen vanaf de eerste dag van mijn (pil) menstruatie. verder probeer ik niet meer dan 2 kopjes koffie per dag te drinken, maar dat vind ik erg lastig! vooral als ik om 6 uur moet beginnen met werken.. voor de zekerheid laat ik de filet american staan.. en ik heb laatst bij mijn moeder een biefstukje afgeslagen. ben ook gestopt met roken dus ze zal vast al wel een idee hebben..