Baby/Peuterbedje Stokke: doorgeven aan baby of laten doorgroeien tot juniorbed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Aquilegia, Apr 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter is nu 2 jaar en 2 maanden oud. Ik ben zwanger van een nieuw kindje. Het nieuwe kindje krijgt de kleine babykamer op onze eigen verdieping. Onze dochter gaat na 24 weken zwangerschap doorschuiven naar een grote kamer op zolder.

Nu mijn vraag.

Mijn dochter heeft de Stokke Sleepi, die prima bevalt. Zie hier:

Stokke® Sleepi

Dit bedje kun je mee laten groeien tot een 'junior bed' waar het kind tot ca. 8 jaar in kan slapen. Je moet dan wel een uitbreidingsset kopen (ca. 230 euro). Dit lijkt ons op zich heel leuk. We willen dan een nieuw Stokke bedje voor het nieuwe kindje kopen.

Een andere optie is natuurlijk dat we een groot bed voor onze dochter kopen en dat het Stokke bedje doorschuift naar de nieuwe baby. We willen dan wel de mini-set (om er een wiegje van te maken) bij kopen, want die hadden we vorige keer niet* (zie evt. opm.).

Wat zouden jullie doen: bedje doorgeven aan het nieuwe kindje (en groot bed kopen voor dochter)? Of nieuw bedje/wiegje kopen voor nieuwe spruit en het bedje van dochter dan laten meegroeien tot junior-bed?

Opm: *door het gebruik van de familiewieg, waar de kraamverzorgsters echter niet blij mee bleken te zijn: door het gebruik van dubbele stof was de wieg niet veilig zodra de baby ging schuiven. Daarom is onze dochter al met 7 weken van de wieg naar het ledikant verhuisd. We willen deze onveilige wieg niet nogmaals gebruiken.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Is het ledikant onderdeel van een bijpassende kamer?

Wij hadden hier ook dat dilemma, maar dan met een gehele kamer. Wij hebben toen voor onze tweede een hele nieuwe babykamer aangeschaft, maar wel eentje waar een bijpassend eenpersoonsbed bij kan. Onze oudste heeft dus nog steeds dezelfde kamer, maar slaapt nu wel in een groot bed.

Er speelden ook een hoop hormonen mee toen, besef ik me nu. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om onze oudste uit 'haar' kamertje te halen.:)

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou doorschuiven naar de jongste en een groot bed kopen voor je oudste. Deze kun je toch maar beperkt gebruiken en dan zit je straks met twee van die bedjes waar je niets meer mee kunt. Maar goed dat is misschien te economisch gedacht :)

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oudste nieuwe kamer met nieuw bed, babykamer naar de baby.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik neigde zelf al naar het kopen van een groter bed van de oudste, maar mijn man die vond het geen goed idee om haar haar vertrouwde bedje te ontnemen. Vond dat zielig...

Goede vraag: ja, we hebben ook de bijpassende commode. Daarom zou ik bij niet doorschuiven inderdaad weer hetzelfde bedje erbij kopen.

Economisch denken, altijd goed! :)
    Van dit bedje kun je 2 stoelen maken als je het bedje niet meer nodig hebt. Ik weet echter niet hoe lekker die zitten.

Nog andere ideeën/gedachtes?

6. Aug2010

Aug2010 Lid

May 22, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de oudste een nieuw bed gegeven en de Stokke weer tot wieg omgebouwd voor de baby. Dit hebben we wel een aantal maanden voor de baby kwam gedaan zodat de oudste niet het gevoel zou krijgen dat ze haar bedje moest afstaan. En ze vindt haar nieuwe bed nog steeds geweldig!

7. superb

superb Fanatiek lid

Jul 20, 2009
    1,120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel een tweede Stokke bedje erbij gekocht. Voor onze dochter hadden we al de wiegset aangeschaft dus deze konden we ook voor onze zoon nog gebruiken. Ik heb er nog nooit spijt van gehad. Ik vind de bedjes nog steeds erg mooi.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan. Vind het bedje ook wel een beetje box-achtig overkomen dus ook goed kans dat je dochter het straks beu is.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    We hebben er gelijk een probleem bij. Toen wij het bedje kochten was het ledikant de standaard. Je kon de miniset bijbestellen of niet. Dat hebben wij dus niet gedaan, maar willen we wel. Nu is het minibedje de standaard. Later kun je de ledikantje-spullen erbij kopen. We kunnen de mini-set dus wellicht niet meer los krijgen. Al verwacht ik eigenlijk van Stokke dat ze iets voor ons kunnen regelen.

Ja, ik ook!
    Ze vindt het nu nog prima en we hebben de zijkant er nog niet eens uitgehaald! Ze doet bijna nooit een klimpoging.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ten eerste vind ik het een prachtig bed(je)!! maar betwijfel of een 8 jarige er nog wel in "wil" liggen (voor zover een 8 jarige iets te "willen" heeft natuurlijk;) )

Zelf hebben we een gewoon ledikant, en deze is doorgeschoven naar ons zoontje. Onze dochter is met 18 maande (ook nooit pogingen gedaan om haar ledikant uit te komen) overgegaan naar een Ikea Vikare, en heeft hier tot haar 3de verjaardag ingeslapen (kan uitgebouwd worden naar een normaal eenpersoonsbed).

Eerst nog dit bedje in haar babykamer gehad, en ondertussen aan haar nieuwe kamer begonnen. Na een paar maanden is ze met bedje en al overgegaan naar haar nieuwe kamer, en haar oude babykamer weer klaar gemaakt voor de komst van de nieuwe baby.

Voor haar 3de verjaardag wilden heel graag een "bed met trapje" en is overgegaan naar een half hoogslaper.

De ikea Vikare staat klaar voor ons zoontje. Heb hem al geprobeerd erin te leggen, maar hij vind het "te ruim". Hij ligt graag in het net van zijn campingbedje. Voorlopig staat het bedje nu op de logeerkamer.

11. adi

adi Niet meer actief

Dit vind ik ook.

Ik heb je link bekeken, en ik vind dat bedje wel leuk voor een baby, maar als peuterbed of voor een groter kind vind ik het echt niet mooi, sorry.

Het ziet eruit alsof je een babybox hebt gesloopt en daar een matras tussen hebt gestopt voor een groot kind. En het ziet er ook niet zo stevig uit in het groot formaat (kan natuurlijk in werkelijkheid anders zijn).

Ik zou voor de oudste een 'echt' bed kopen, en dit bedje weer gebruiken voor de baby.

12. superb

superb Fanatiek lid

Jul 20, 2009
    1,120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen. Ik vind het bed wel mooi en mijn zoon (ledikant zonder zijkant )en dochter (junior variant) zijn erg blij met hun bedden. Uit ervaring kan ik vertellen dat de bedjes erg stevig zijn en bestand zijn tegen springende peuters en kleuters.

13. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik vind het een leuk bedje, hebben wij ook gehad.
    Ik heb hem doorgeschoven en de oudste een groot bed.
    Geen peuterbed maar een volwassen bed.

Je zou anders ook een mini set voor de jongste en maxi set voor de oudste, al erg duur.
    Daarna nog een maxi set voor de jongste en de oudste weer een nieuw bed?

Klinkt misschien sneu voor de oudste, maar misschien vind ze het wel erg leuk een nieuwe kamer met nieuwe spullen.
    Samen uitzoeken, samen steeds kijken enz.. heeft bij ons goed geholpen. Hij ging in zijn nieuwe kamer slapen toen hij het zelf aangaf.
    Misten nog wel wat aankleding, maar blij dat hij een moment koos voor de baby er was... ;)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor jullie reacties!

We neigen er nu toe een groot bed voor de oudste te kopen en de jongste in het Stokke bedje te leggen. Probleem is nog wel, dat wij de mini-set (om er een wiegje van te maken) niet hebben. Nu heeft Stokke zijn marketingconcept veranderd en kunnen wij de mini-set niet meer kopen. Je moet tegenwoordig eerst het mini-bedje (wiegje) kopen en dan kun je het uitbreiden tot het ledikant! Stokke toont zich tot nu toe weinig behulpzaam.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zou op marktplaats kijken, daar zijn vast wel mensen die de miniset kwijt willen nu ze die niet meer nodig hebben. Is nog een stuk goedkoper ook dan nieuw kopen.
    Weer een economische denker :p

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt, ik heb ook al op mp gekeken en blijf kijken. Nu is hij niet te koop daar. Stokke reageerde ook niet zo vriendelijk op mijn vraag, dus weet ik ook niet of ik ze nog `sponsor`. 2e hands is zeker een optie.

17. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Bij ons heeft de jongste een tijdje in de wandelwagen bak geslapen, na een paar weken in het gewone bed...
    Het hoeft niet een wiegje, doen veel mensen niet. Maar of jij het wil weet ik niet?!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, dat wil ik 's nachts niet. Overdag heb ik het met de oudste wel gedaan. Ze sliep dan na de wandeling door in de wandelwagen. Of ik liet haar bij me in de woonkamer in de wandelwagen slapen. Maar 's nachts wil ik dat liever niet. Het is namelijk zo, dat onze familiewieg onveilig bleek te zijn door 2 lagen stof/polstering. Als de baby na verloop van tijd gaat schuiven, kan hij/zij met de neus en mond tegen de zijkant komen te liggen en zo stikken. De wandelwagenbak is natuurlijk ook gesloten aan de zijkanten en hier kan dat ook. Alleen overdag ben je erbij en kun je regelmatig gaan kijken. Dat is voor mij het verschil.

Onze oudste is met 7 weken als naar het ledikant gegaan en dat ging gelijk goed. (Ze ging toen naar de zijkant schuiven). Ik vond het echter nog helemaal geen leuk moment om het te toen.

Misschien kopen we wel een nieuwe wieg/co-sleeper (ik heb een mooie gezien) EN een nieuw bed voor mijn dochter. Of Stokke moet nog met een ander aanbod komen. Ik vond de reactie van hun klantenservice zo onvriendelijk, dat ik er wel klaar mee ben. Hoewel ik het Stokke wiegje ook nog steeds heel leuk vind. 2e hands blijft een optie.

Share This Page