Onze dochter slaapt al een paar weken bijna niet meer overdag. Ze slaapt 2 x een half uurtje... Dat kan toch niet goed zijn? Ze hebben toch slaap nodig om te groeien en zo? S'avonds slaapt ze ongeveer van 20.30 tot 7 uur en wordt vaak nog 1 keertje wakker voor haar speentje. Maar ik kan haar ook niet dwingen om te slapen overdag. We hebben alles al geprobeerd: zelf haar ritme aangeven( dan slaapt ze dus gewoon niet) na het eten, voor het eten. Ze is wel moe maar zodra ze in bed ligt is ze weer wakker. En als ik met haar in bed ga liggen slaapt mevrouw gewoon heerlijk twee uur achter elkaar! Iemand nog goede tips of is dit gewoon een fase?
Nee, geen tips. Erg herkenbaar. Mijn zoontje van 8,5 maand doet dat ook al tijden zo en erger nog is vaak 's nachts om de 2 uur wakker. Al vanalles geprobeerd, maar ik ga er nu inderdaad maar vanuit dat het ooit beter wordt.... Succes
mijn meissie is dan wel wat jonger dan jou zoontje maar ons meissie slaapt per x ook maar 30 min dus is denk ik weinig aan te doen
Onze oudste was precies zo. Heel weinig slapen al vanaf hij geboren werd. En nog slaapt hij heel weinig! Toch studeert hij, is heel actief, niks mee aan de hand. Dus niet over inzitten, als ze moe worden, slapen ze vanzelf wel meer. Slapen ze weinig, dan hebben ze kennelijk niet meer nodig.
Hier hetzelfde! Heerlijk, die halve uurtjes , en geen fase, hoor, ze doet het al zo vanaf de geboorte!