ik zit een beetje te dubben (welk voer kan ik nu eens proberen) mijn poes mira, is niet kieskeurig kwa eten ,brokjes eet ze bijna allemaal van alle merken ,ik varieer wel vaak kwa merk zodat het voor mira ook leuk blijft om te eten ,nu heeft ze bijv een zak harde brokjes van de aldi,, maar ze eet geen zacht vlees,,ik heb heel veel geprobeerd,o,a van de aldi, whiskas,kitkat, huismerken maar nee ze eet het niet,,,maar ik wil wel dat ze haar vocht genoeg binnen krijgt,omdat ze ook buiten is kan ik niet zien hoeveel ze drinkt,,, heeft iemand tips,,,
dat doet mijn oudste kat ook, mijn dierenarts kwam met de tip om koolvisfilet te geven. even ontdooien en dan op een schoteltje.
ik zou bijna zeggen wees blij dat ie het niet lust blikvoer is n.l. helemaal niet zo goed voor een kat/hond en is meer een lekkernij dan dat ze het nodig hebben. droogvoer is beter voor de verzorging van het gebit doordat de harde stukjes het tandsteen weghalen, de darmen werken beter omdat ze harder moeten werken om het te verteren. blikvoer kan b.v. diarree veroorzaken en darmgassen ook krijgen ze er een slechte adem van. geef je kat gewoon variërend droge brokken en je doet het helemaal goed (mijn kat krijgt niet anders en ziet er prima uit) en van dat vocht hoef je je ook niet druk te maken want hij zorgt echt wel dat ie genoeg binnen krijgt
Wij gebruiken daarvoor in de plaats ook koolvisfilet (uit de diepvries). Ik kook het dan in water (vissmaakje trekt er lekker in), laat het afkoelen en voíla...heerlijke vissoep!
Wilde eigenlijk zo'n btje hetzelfde posten als Nienke. Onze poes krijgt al zeker 2 jaar geen blikvoer meer omdat haar eiwitgehalte veel te hoog was. Blikvoer is helemaal niet nodig en kan juist slecht zijn. Ze komt niets te kort.
mijn kat eet verder alle merken brokjes, whiskas is favo. ik meng altijd 2 zakken door elkaar, vinden ze lekker hier. maar of het nou eucanuba is of van de lidl, ze eten alles hier
mijn poes eet ook alleen maar brokjes, voor zachtvoer komt ze d'r slaapplekkie niet af, toen ze ziek was en aan moest sterken heeft ze van de dierenarts een soort pate gekregen, daar was ze wel dol op, maar nu leeft ze alleen op brokjes, geen probleem, het wordt juist aangeraden door dierenartsen vanwege overgewicht bij veel katten
Ik koop trouwens ook alleen maar brokjes, dan wel van trovis (DA verkopen die alleen) en je betaald voor 10 kilo zo'n 60 euro. Een van mijn katten heeft blaasgruis gehad en de DA heeft me aangeraden om op duurder dieetvoer te gaan omdat het zout gehalte minder is!
Geen zacht vlees geven. Hier krijgen de katten alleen maar brokjes. Heb ze wel een tijd vlees gegeven maar aten dan de helft maar op en kon de andere helft weg gooien.vond ik zonde van het geld. dat ze te weinig vocht binnen krijgen ben ik niet bang voor hoor. Buiten staan genoeg schaaltjes, plasjes met water.
Natvoer is inderdaad eigenlijk helemaal niet goed. Ik varieër ook met voeding, de ene keer van de c1000, andere keer van ah, dan weer wiskas etc. Maar dit doe ik meer omdat ik niet wil dat ze aan 1 soort voer went, en dat ze dus alles lust. Ik geef haar 1x in de week een zakje natvoer, hierin doe ik haar kattenpil. Dat smikkelt ze dan heerlijk op. Laatst stond er een artikel in de krant (er was ook een topic over op zw pagina) dat de brokjes van c1000 heel erg goed waren, net zo goed als van Royal Canin.
ja zekers.......absoluut variëren katten zijn vreselijke eigenwijze kieskeurige wezens als ze een aantal weken steeds dezelfde merk brokken krijgen willen ze op een gegeven moment niks anders meer heb je dus een groot probleem als een supermarkt een bepaald eigen merk uit de handel neemt zie ze dan nog maar eens aan wat anders te wennen. ik meng ook altijd het laatste beetje uit de zak met een beetje van de nieuwe zak om ze te laten wennen.
Onze kat moet juist wel zacht voer eten, omdat hij anders te weinig vocht krijgt. Onze kat heeft problemen met zijn blaas, en drinkt te weinig.
Gewoon geen natvoer geven, is helemaal niet nodig. Wij voeren 1 merk, altijd het zelfde al jaren lang. Wel een duurder voer dat enkel bij de DA te krijgen is.
Je zou ook carnibest kunnen proberen. Onze honden krijgen dat en het is er ook voor katten. Van de site: (www.carnibest.nl) Huisdierenbezitters raken steeds meer overtuigd van het feit dat er een relatie bestaat tussen voeding en gezondheid. Voor carnivoren, de verzamelnaam voor vlees-/ en prooieters, geldt dat zij dagelijks verse voeding nodig hebben. Gekookt, gebakken of anderszins verhitte voeding past niet bij de dagelijkse voedingsbehoefte van deze groep dieren. Het lichaam van het dier functioneert optimaal als het levend voedsel krijgt. Onder levend voedsel voor carnivoren verstaan we vers spiervlees, rauwe botten, vers orgaanvlees en verse groenten. Indien het lichaam continu dood voedsel krijgt zal het hier op den duur last van krijgen. Dit kan zich onder andere uiten in verminderde weerstand en tal van (chronische) aandoeningen. Uitgebalanceerde verse voeding voor carnivoren zorgt ervoor dat het lichaam goed gevoed wordt en beschikt over veel energie. Dood voedsel vergt van het lichaam energie voor de vertering. Omdat het voedsel niet aansluit bij de natuurlijke behoefte van carnivoren levert het inwendige stress op aan de spijsverteringsorganen die hierdoor minder goed hun werk zullen gaan doen op termijn. Uiteindelijk resulteert dit in o.a maag-/darmklachten, huidproblemen, suikerziekte, verminderde weerstand etc. Sedert 6 jaar produceert Carnibest complete diepvriesvoedingen voor honden, katten en fretten.Talloze positieve reacties hebben wij de afgelopen jaren mogen ontvangen van eigenaren wiens dieren zienderogen opgeknapt zijn door deze voeding. Op deze website zijn een groot aantal van de gebruikerservaringen te lezen. Opvallend is dat dieren die dagelijks Carnibest eten zich stukken vitaler voelen, een glanzende en volle vacht krijgen, heel weinig ontlasting produceren en intens genieten van hun voorgeschotelde portie voer.
Hier krijgen ze al jaren alleen harde brokken. Dierenarts zegt dat zacht blikvoer alleen voor de lekkerheid is. Hier krijgen ze af en toe wat groente ( tjsa gekke katten) daar zijn ze dol op.
Over dat zachte vlees en slecht zijn voor tanden is helaas een hardnekkig fabeltje. Want ook honden en katten die brokken krijgen hebben tandsteen en soms niet te zuinig ook. De meeste brokken hebben hetzelfde effect op hun gebit als een liga bij ons. Onze katten krijgen gewoon echt vlees, dus geen blikvloer. Sindsdien gaat het een stuk beter met hun en met hun urine, want 1 van hun begon met bloed plassen. Doordat ze nu meer vocht binnen krijgen door het vlees is dit geheel over.
Mijn kat krijgt brokken, lust ook geen zacht vlees. Hij heeft dan in verband met blaasgruis wel aangepast voer, maar om hem toch genoeg vocht te laten krijgen meng ik er wat water doorheen. Zo gaat het prima. Groetjes Elvira
hier ook alleen droge brokjes (Royal Canin) voor de katten. Onze oudste kat heeft nogal een zwakke maag en dit zijn uberhaubt de enige brokjes die hij kan verdragen. Bakje water kan ik best neerzetten, maar daar drinken ze toch niet van. Het zijn echte buitenkatten en drinken uit bijv. uit het buitenbadje oops: wat nog steeds buiten staat) of wat ze maar willen Toen wij onze eerste kat uit het asiel haalden raadde zowel het asiel als de dierenzaak ons aan alleen brokjes te geven en geen vlees. Heel af en toe krijgen ze wel een blikje vlees, maar echt als traktatie. Onze oudste kan ook weinig méér verdragen dan eens in de zoveel tijd een portie vlees Maar ze zijn heeel happy en glanzen je altijd tegemoet! Geloof niet dat ze iets missen, hoewel de oudste wel alles graag lust trouwens maar dus niks kan verdragen. Onze jongste kat lust ook alleen maar de brokjes en het vlees wat ik ze voorzet, anders niks (Niet eens VIS! ) Rare katten hebben wij eigenlijk
Mijn kat krijgt ook alleen maar brokken. Wel van een erkend merk zodat hij wel de nodige stoffen binnen krijgt. Heel af en toe een zakje vlees als tractatie. Mn dierenarts zei dat vlees te vergelijken is met een bakje patat voor de mens. Dus dat hoeft echt niet iedere dag...is erg ongezond. Die van mij is brokken zo gewend, dat hij zn neus gewoon ophaalt voor een stukje verse vis...raar beest Daarnaast vangt hij buiten meer dan genoeg. En ze drogen echt niet uit hoor een kat kan heel goed voor zichzelf zorgen, die laat zich echt niet verdorsten