Hoi meiden, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Ik heb een familie wiegje gekregen van mijn tante die ik heel erg graag wil gebruiken. Er zat plastic om het matras heen en zoals verwacht keurde de kraamzorg het af. Nu heb ik het plastic eraf geknipt en hou schuim over met een soort netje eromheen. Mijn vraag is zal dit goedgekeurd worden? Matras heeft nogal een afwijkende maat en kan nergens deze maat vinden in de winkel en ook niet op internet. Zelf ben ik heel makkelijk en denk er gaat nog een molton en hoeslaken om heen dus goed ingepakt, je kan er doorheen ademen en als er een kruik lekt zakt het nu wel naar beneden. Ben benieuwd wat jullie denken. Groetjes
Ik denk net als jij, molton er om en een hoeslaken en opmaken, maar of het goedgekeurd word geen idee.
Je kan altijd een wieg matrasje op maat laten maken. Volgens mij doet ook prenatal dat. Ik had sowieso een nieuw matrasje gekocht.
Op zich kan het wel,ik zou alleen wel opletten dat als je een wat zwaarder kindje hebt dat zijn lichaampje niet "achterblijft " in het matras. Het is best dun namelijk. Ik had destijds een wieg van Rockstar baby en daar zat een dun matras bij. Onze zoon bleek zwaarder dan verwacht dus het matras was te dun,er zaten echt kuilen in nadat hij uit bed kwam. Heb direct bij de Prenatal een nieuw matras besteld en binnen 3 dagen was het er al...
Mijn wiegmatrasje van 60jaar! geleden ziet er precies zo uit! Ik heb t eerst laten luchten en daarna een nieuwe hoes omheen gemaakt. Vond ik mooier uitzien, daaroverheen ook molton en hoeslakentje. Gaat prima. De matrasjes in kinderwagens zijn ook schuim alleen minder oud.
Ik denk dat het wel kan, maar je kan bv ook een hoes laten maken met een ritsje als je iemand kent die goed kan naaien. Gewoon van een zacht soort katoen bv. Dan is het gewoon een net afgewerkt matrasje, kan me niet voorstellen dat zoiets wordt afgekeurd.
wij hadden een wieg te leen van familie en daar zat geen matrasje bij maar mn sm had nog het matrasje van mn man en schoonzus. heb hem goed laten luchten en met de stoomreiniger helemaal schoongemaakt en toen ie helemaal droog was heb ik er een nieuwe hoes omheen gemaakt. kan volgens mij prima, wel ff goed reinigen en anders (als je dat niet prettig vind) bij prenatal een matrasje op maat laten maken. was volgens mij ook niet zo duur. (kwam er pas achter dat dat kon toen daymian er al was)
Wij werden vier jaar geleden gewaarschuwd dat het niet goed is om een oud matrasje te gebruiken. Die van mijn man zijn familiewieg was iets van 40 jaar oud. Ze zeggen dat er dan schimmels in kunnen zitten. Nou zag je er niks aan aan de buitenkant, maar hij rook wel een beetje muf. Vond het dus prettiger om een nieuwe te kopen. We hebben hem bij een beddenzaak op maat laten maken en waren iets van 60 euro kwijt. Is wel echt een hele mooie met anti-allergische hoes en afritsbaar en wasbaar in de wasmachine. De hoes heeft ook zo'n soort structuur als Airosleep.