Ik ben altijd een douche mens geweest voor de zwangerschap vind het heerlijk om onder de douche te staan maar krijg nu sinds een tijdje de kriebels als ik moet gaan douchen. Ik word namelijk niet lekker tijdens en na het douchen. Ik heb HG en na het douchen is het dus weer zover dat ik meteen moet spugen. Ik had al geprobeerd lauw te gaan douchen maar dit mocht niet baten. Iemand tips? of ook gehad? hoe ging jij ermee om?
Ik dacht in eerste instantie dat het misschien te maken had met een telage bloeddruk, dat je je daardoor niet lekker zou voelen, maar ik weet niet of het daardoor kan komen. Heb je al eens geprobeerd om zittend (een plastic krukje of zo) te douchen? Lijkt me iig heel vervelend, succes, ik hoop dat je erachter komt!
Bij mij had dat idd wel te maken met een lage bloeddruk en laag HB. Ik werd helemaal dizzy van die warmte. Een plastic stoeltje is een goede oplossing!
ik ken het . gegarandeerd dat ik moet spugen na het douchen afspoelen met kouder water helpt iets...... maar nu douch ik vooral als ik nuchter ben gelijk even...en niet savonds
Hier ook. Word altijd duizelig in de douche. Probeer al niet warm meer te douchen, maar het helpt niet. Dan maar als een ouwe muts met een krukje onder de douche Hier helpt dat wel. En eerst eten voordat ik ga douchen.
Door het warme water gaan je bloedvaten verder open staan en daalt je bloeddruk. Heb het ook gehad. Tip van de gyn was, blijven bewegen onder de douche. Dus zeg maar 'lopen' op zn plaats. Bij mij leek het wel wat te helpen.
Ik heb het in het begin ook gehad en heb het nu nog wel eens. Een age bloeddruk was/is de oorzaak bij mij.
Bij mij hielp het om iets kouder te douchen en wat meer van boven naar beneden af te spoelen in plaats van ineens voluit onder de straal te gaan staan. Gelukkig ben ik er nu grotendeels vanaf, moet alleen niet mijn tanden poetsen onder de douche, dan gaat het weer mis.
Heel herkenbaar, douchen was echt een mamoettaak toen ik zwanger was van Thijmen. Had ook hg. ik heb heel lang met een krukje gedoucht en daarna ook zittend afdrogen. Het is gewoon heel uitputtend en als je uitgeput bent ga je eerder spugen.
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik ben toch niet de enige lees ik... Ik zelf heb geen lage bloeddruk daarom blijf ik het raar vinden. Ik heb net de assistente van de huisarts gebeld, de dokter zelf zou mij vandaag even terug bellen en dan vraag ik het meteen. @Rosao @Mamabailey @Yan @MWB Haha Mamab. ouwe muts hoe je dat zei Dat zou ik ook nog kunnen proberen zittend douchen. Ik heb nog een krukje thuis. Gister was ik echt geschrokken. Meteen net voor het afdrogen hele douche onder gespuugd was zo slap kon de douche bijna niet meer uit bleef maar overgeven en was alleen thuis. Ik douche nu zeker niet meer als ik alleen thuis ben dat is een ding wat zeker is.
De eerste 16 weken is sowieso een rare periode als je zwanger bent, je lichaam veranderd dan het meeste en kan je van "alles" opeens last hebben. Ik was de eerste 16 weken altijd misselijk, zonder dat ik echt moest overgeven - en douchen maakte het alleen maar erger. Geef jezelf nog een paar weken, hopelijk voel je je dan veel beter als je onder de douche stapt!
Dank je wel! Mooie reactie. Ik ben nu doorverwezen naar de gynaecoloog vanmiddag, de huisarts vertrouwde het niet. Heb urine, bloeddruk, echo onderzoek gehad. Met baby alles goed gelukkig! Mijn bloeddruk schijnt erg te schommelen en waarschijnlijk erg snel te zakken tijdens het douchen. De gyn zei ook niet alleen meer gaan douchen en het liefst met iemand erbij. Ook met krukje, dus gaan zitten. Dat ga ik vanavond eens proberen als mijn vriend ook weer thuis is. Durf niet eens meer maar moet toch een keer schoon worden. Nogmaals bedankt voor jullie tips en reacties!
Ik had dat in de eerste weken ook, ging ik 's nachs naar de wc viel ik gewoon flauw, vandaar dat ik daar nu aan dacht. Verder is mijn bloeddruk al de hele zwangerschap goed! Blij dat je nu weet wat het is, dan kun je er tenminste rekening mee houden!
Ik ben gaan zitten in de douche want ik werd ook erg misselijk iedere keer en viel bijna flauw. En nu de laatste paar weken zit ik weer, nu ivm mijn bekken/rug (kan niet te lang staan). Gewoon een simpele hoge plastic kruk gehaald bij de Blokker. Handdoek erover en dan lekker zittend douchen. Succes!