Na de bevalling wil je natuurlijk douchen, maar wij hebben geen inloop douche. Ik moet douchen in bad. Zijn er meer meiden die dit hebben (vast wel)? Konden jullie in bad klimmen? Konden jullie blijven staan na de bevalling? Ik heb zelf bedacht dat het allemaal wel zou kunnen, maar toen zei er laatst iemand dat ik misschien een stoeltje o.i.d. zou moeten regelen omdat je misschien te moe/pijnlijk bent om te staan en dat ik misschien niet eens mijn benen ver genoeg zou kunnen tillen om in het bad te komen
nou ik moest er wel bij zitten de eerste dagen, dus ik weet niet of je eventueel iets hebt waar je op kunt zitten tijdens het douchen?
Ik had inderdaad wel moeite met in en uit bad stappen maar mijn man heeft de 1e twee dagen geholpen... ik moest elke keer spoelen dus hij stond vaak met mij in de badkamer
Ik kon meteen weer lopen en staan. Zitten op een plastic stoel lijkt me eigenlijk best vervelend indien je een knip krijgt. Maar je kunt natuurlijk eerst wat op de stoel leggen om het enigzins te verzachten. Alvast veel succes gewenst met bevallen.
Ik lag de eerste dagen in het ziekenhuis en was heel blij met hun inloopdouche. Thuis had hubbie me waarschijnlijk in en uit bad moeten tillen, want de eerste twee dagen kon ik soms niet eens goed lopen.
ik heb juist in de badkuip gedoucht omdat onder de douche te warm zou zijn. ik zou door de hitte flauw kunnen vallen. ik had namelijk ijzertekort. dus ik zat op een krukje in de badkuip de 1e week thuis en ik moest het zeggen wanneer ik gin g douchen. dan kwam mijn vriend na 10 min. ff kijken. in het begin hielp hij me ook. in en uit bad klimmen kon ik zelfstandig 4 dagen na de bevalling. staan was voor mij te vermoeiend. het krukje was trouwens ook fijn om op te leunen in de douche tijdens de weeen opvangen. zitten op een plastic kruk is lastig als je een knip hebt. maar het is wel goed voor het genezingsproces om af en toe even rechtop te zitten.
Precies ik heb ook op een plastic kruk gezeten ondanks de knip. PIjnlijk, maar ja was wel beter werd er gezegt idd
Hier ging het ook prima, een paar uurtjes na de bevalling heerlijk gedoucht. Wel even erin en eruit geholpen en de kraamhulp is er bij gebleven in de badkamer.
Hier ook een douche in bad, Stond ook binnen 1 uur onder de douche, (heerlijk na ff hard werken ).... Ging prima, de deur liet ik wel open staan en de kraamhulp bleef wel in de buurd, als er wat gebeurd dat zij er snel bij kon zijn. Het in bad komen ging zonder problemen.....
hoiii Ik kon gelijk wel weer in bad komen, geen problemen mee gehad. We hadden er voor de zekerheid wel een krukje in gezet maar niet gebruikt. groetjes sjolie
Hier wel wat moeite met in- en uitstappen (door hechtingen). Het duurde wat langer als normaal, maar dat duurde het afdrogen ook. Heb geen krukje gebruikt terwijl ik toch ook best veel bloed was verloren. Ik heb verder geen hulp gehad. Moest wel van de kraamverzorgster de deur open laten, zodat mijn vriend of zij zou kunnen binnen komen als ik daar om zou vragen.
Verwacht niet dat je er elegant met 2 benen tegelijk in kunt springen Maar het gaat vast wel lukken hoor. Rustig aan, en hulp vragen als je het nodig hebt. Waarschijnlijk beweeg je niet heel soepel, en voel je je goed gaar, maar een douche is heeeeeeerlijk! TIPS: Deur open laten (voor hulp) en niet te heet douchen (dan kun je makkelijker van je stokje gaan). Oh, enne, als je een knip gehad hebt, zou ik van het douchen gebruik (misbruik) maken door even te plassen (dan spoelt het meteen schoon en prikt het niet) sssst, niemand die het merkt...
ik heb een ks gehad en moet er niet aan denken het bad in en uit te hebben moeten gaan. kon amper aan staan, zitten wilde alleen al helemaal niet haha was echt spoelen, haar laten wassen en laten afdrogen. had zó'n lieve kh, heeft alles met veel geduld gedaan, na een week stond mijn man klaar nu douchen we ook in bad, dus hoop dat ik een beetje soepel blijf, anders naast het bad half in de deuropening, een krukje kan niet in ons bad.
Hier met knip gedouched in bad na 1 dag. Instappen was wat lastig, al zat het meer tussen de oren dat je je benen niet meer kunt spreiden.... Ging goed, geen krukje gebruikt, wel erg slap geweest. Dus inderdaad deur even openlaten! Je bent vast wel erg blij als je weer op bed ligt! Succes!
mmm.... ik zou het niet gekunt hebben na de bevalling. Wij hebben een douchebak van pak em beet 10 cm hoog en dat was de eerste week al erg moeilijk. Ik was dan ook wel echt extreem blauw (5x pomppoging waarvan 1x weggeschoten) en had een knip.