Douchen met baby en peuter in huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buurvrouw31, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Samen met peuter douchen, ik douche ook altijd samen met mijn kleine dreumes. Baby ligt dan lekker op bed, je hoort haar vast wel huilen en je kan nog altijd de douche deur open laten.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.753
    113
    De jongste in z'n bed, oudste voor de tv. Ik beloofde hem altijd een snoepje als hij lief zou blijven zitten :D.

    Als de jongste wakker was zette ik hem in de wipstoel bij me in de badkamer. Vond hij prima. Maar hij was makkelijk op dat gebied. Mijn oudste had op die leeftijd de hele boel bijelkaar gekrijst.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik ging bij de eerste juist even onder de douche staan om het gehuil even niet te horen :oops:
    Maar goed dat is een ander verhaal (huilbaby).
    De rest kon zich in ieder geval prima redden die 5 minuten die ik onder de douche stond. Of ben ik een loedermoeder dat ik dan denk, dan huilen ze maar even?
     
    ButterflyPassion en Vero0504 vinden dit leuk.
  4. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Nee hoor,.heb ik ook vaak gedaan bij mijn dochter. Zij huilde ook super veel en nog steeds als ik ff snel wil douchen dan laat k haar spelen op dr kamer dan komt ze heel vaak kloppen en huilen bij de deur. Als ik de deur open doe dan kan het feestje beginnen, dus ik praat dan met haar totdat ik helemaal klaar ben.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik douche 's avonds, als ze beide slapen of als man thuis is.

    Maar als ik een keer moet douchen overdag zit peuter met de tablet en baby ligt dan te slapen.
    Al komt peuter ook wel eens in de badkamer zitten. Vind ze gezellig. :p
     
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Ik zette mijn zoontje in de badkuip (leeg) met wat speelgoed. Die zit pal naast de inloopdouche. Inmiddels is hij ruim 2,5 en speelt hij op zijn kamer of kijkt tablet/tv als ik ga douchen.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik ging meestal pas douchen als man thuis was of als 's avonds beide kinderen lagen te slapen.
    's Morgens douchen vond ik vroeger heel fijn, maar doe ik nu alleen nog soms in het weekend. Ik vind het teveel gedoe, nog steeds eigenlijk, ook al zijn ze nu een stukje ouder.
    We gaan wel eens allemaal (afgewisseld) al eind van de middag douchen. Dan mogen ze om de beurt op de tablet of ze spelen gewoon even boven, ik ga eerst in de douche en daarna de kinderen.
     
    Kolibrie vindt dit leuk.
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Vanaf dat onze dochter 3 is gaat ze zelf naar beneden. Nu inmiddels 5, Maar toendertijd ging ze zitten kleuren, tablet kijken of ze zat bij mij op de badkamer te spelen.( nu dus nog )
    Baby ( inmiddels bijna peuter ) in bed. Ik douchen.
    Wat hierboven al gezegd word, ik vind ook dat kinderen zich ook wel even aan kunnen passen aan jou.
    Dochter weet niet beter dan dat ik smorgens even graag wil douchen en vind dit ook prima.
    Ik sta vaak wel eerder op dan de kinderen, maar dat is omdat ik echt wel een uur bezig ben.
    Vaak word de oudste wakker als ik klaar ben met douchen en dan gaat ze dus naar beneden. De jongste slaapt vaak gewoon nog, of ze ligt te kletsen in bed, en anders huilt ze maar even.
    Als ik klaar ben zijn hun aan de beurt.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha heb ik ook één keer geprobeerd. De rust in de douche was snel over toen de baby besliste eruit te proberen te klimmen :rolleyes:
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat werkt helaas niet bij alle kinderen... Hier altijd baby's gehad die bijvoorbeeld begonnen te spugen van te hard huilen, of eentje die zichzelf in de meest gevaarlijke situaties wist te katapulteren. Die laat je niet even rustig alleen terwijl je 'vast' zit in de douche.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nee kan zeker niet bij alle kinderen.
    En ik laat ze ook niet hard huilen hoor. De badkamer zit hier naast de babykamer dus ik kon haar altijd wel horen.
    Vervelend dan als je er snel uit moet, en je voelt je natuurlijk wel gehaast als ze huilt. Het is ook maar 1 of 2 keer voorgekomen dat ze begon te huilen als ik er onder stond. Zo snel ben ik nog nooit gedoucht volgens mij :p
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Misschien maak je het jezelf lastig ja, maar misschien heb ik ook makkelijk praten omdat het hier gewoon gesmeerd loopt.
    Èn wij hebben traphekjes naar de trap van zolder en die naar beneden. Scheelt ook dat op de eerste verdieping zowel babykamer, als kamer dochter, als onze slaapkamer is.
    Wat ik deed ‘s ochtends (toen baby nog heel klein was) was peuter op haar kamer zetten in een stoeltje mét tablet en wat fruit. Misschien heb ik dan een makkelijke dochter hoor want ze bleef dan zo een half uur zitten en nu nog kan ze zichzelf uren vermaken of alleen beneden blijven zonder dat de muren onder de viltstift zitten.
    Baby lag gewoon in z’n bedje; wakker of niet. En als hij huilde; jammer dan. Ik wilde toch echt even een paar minuten douchen.
    Waarom zou je de deur van de slaapkamer op slot doen? Loopt peuter anders naar binnen?
    En hoezo hoor je baby niet? Het geluid van je eigen kind hoor je meestal overal doorheen. Zelfs als ik oordopjes in heb tegen het gesnurk van m’n man hoor ik baby nog huilen. Daar reageert je lijf op, niet je gehoor.
    Kan peuter niet even spelen in de babykamer dan? Ze kan zich toch wel een paar minuten vermaken en niet de toko afbreken?
    Kinderen moeten zich ook aanpassen aan jou vind ik.
    En ik ben het met je eens dat lekker douchen een must is ‘s ochtends.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In de avond douchen als ze op bed liggen, of baby in bedje en kind spelen op eigen kamer.
     
  14. burro

    burro Lid

    24 mei 2019
    38
    10
    8
    Vrouw
    Ik douche eigenlijk altijd savonds als de kinderen slapen. Soms neem ik 1 van de 2 ook mee (als man thuis is en op de ander let), is kind ook gelijk schoon ;)
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jep: je hebt makkelijke kinderen :D Geniet ervan!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gaat die van 3 smorgens gewoon mee (in m verlof en als mijn man niet thuis is), hij gaat in bad terwijl ik ernaast lekker even zelf douche. Gelukkig houd hij van lang badderen, dus regelmatig dat de jongste ook nog tegelijk mee de douche in gaat.

    Jongste wikkel ik dan in een paar baddoeken en gaat terug het badje in wat ik inmiddels leeg heb laten lopen (moet ik wel wat anders op verzinnen nu want ze word er eigenlijk te groot of nouja beweeglijk voor haha). Vervolgens droog ik mijzelf af, doe ondergoed aan. Ga de kleinste afdrogen, aankleden en die gaat haar bedje in. Om vervolgens de peuter uit bad te slingeren en aan te kleden. Gaat prima en iedereen fris en fruitig.

    Als de jongste nog slaapt, blijft ze gewoon in bed en gaat op een later moment in bad. En soms als ze wel wakker is, maar ik ze niet mee in bad/douche neem kan ze ook best even wakker in bed liggen.

    Wij hebben geen traphekje bij de trap naar de zolder, dus alleen laten op de 1e verdieping is voor mij geen optie.
     
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Of s avonds als man er is. Of als baby beneden slaapt in de box en laat ik peuter op zijn kamer spelen. Of zet peuter bij ons op bed even voor de tv. Of als alles slaapt. Je kan met 5 minuten gedouched zijn. Gaat baby in die tijd huilen.. ja.. je bent er dan zo bij. Baby zal wel vaker even moeten wachten als je met peuter bezig bent. Ik dacht er ook veel te moeilijk over, maar je wordt daar al heel snel veel makkelijker in. Moet wel, anders kun je nooit meer douchen.

    Net de eerste durfde ik ook niet te douchen. Als man avonddienst had douchete ik soms 5 dagen niet.. man sliep s ochtends. Dan werken en kwam snachts pas een keer thuis.

    Maar beter het risico dat de kleine even een paar minuten huilt, dan jezelf verwaarlozen. Neem van mij aan..
     
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik laat V in zijn ledikant liggen. Douche vaak samen met N, zij in een badje naast me op de grond. Is niet het meest ideale, maar scheelt me wel tijd ;) Ik stap dan als eerste uit de douche, kleed me aan enz. En daarna gaat zij uit bad.

    Of ze mag YouTube kijken op mijn telefoon of de tablet. Loedermoeder die ik ben :D
     
    Buurvrouw31 vindt dit leuk.
  19. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik liever ook, haha.
    Maar ik douche avonds als kinderen slapen. Ochtend lukt echt niet. Tenzij man er nog is.
     
    Buurvrouw31 vindt dit leuk.
  20. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Oh wat slim, een filmpje. Ja dat is een goed idee :)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina