Douchen met baby en peuter in huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buurvrouw31, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    #41 Caro25, 8 dec 2019
    Laatst bewerkt: 8 dec 2019
    Tot nu toe lukt het mij bijna elke dag om te douchen met baby en dochter van 16 maanden. Baby ligt in bed met de deur dicht zodat zus er niet bij kan. De oudste loopt boven rond met wat speelgoed. (Wel vrij ruime overloop). Alle slaapkamers behalve haar eigen kamer dicht en de badkamerdeur open. Vanuit de douchecabine kan ik dan bijna alles zien. O ik douche voordat de oudste wakker is of tijdens haar ochtendslaapje.

    Misschien sneu als 1 van beide eventjes huilt (komt zelden voor trouwens)maar douchen is 5 a10 minuten en mijn dag begint pas nadat ik zelf ben gedoucht:roflmao:
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat ik vaak deed:
    Baby in wipstoel (of aankleedkussen op de grond en dekentje erover) en peuter op krukje ernaast met tablet. Werkte prima! Soms speelde mijn (toen nog) peutermeisje met haar babybroertje. Liet ze hem zien hoe hij de kralen van zijn speelgoed moest draaien bijvoorbeeld.

    Als baby nog slaapt kan je prima even douchen hoor. Peuter filmpje laten kijken op tablet of speelgoed dat ze alleen krijgen in de badkamer (speciaal dus).
     
  3. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik wil ook altijd heel erg graag sochtends douchen. Heel soms heb ik mazzel en is mijn man nog thuis dus dan spring ik er dan snel onder. En anders dan neem ik de peuter mee onder de douche nu heb ik mazzel dat mijn zoontje het heerlijk vind en graag mee gaat
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ligt er maar net aan aan wat voor kinderen je hebt. Hier is het nooit een dilemma geweest om te douchen, wanneer dan ook. Baby vermaakt zich prima in bed, ook als hij wakker is. En peuter speelt gewoon even boven, geen traphekjes, alle kamers gewoon open. Maar dat ligt dus wel aan wat voor soort kinderen je hebt.
     
    Pyaar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina