Zondag wasdag Vandaag willen we voor het eerst douchen met onze kleine man. Maar hoe pakken we dat in godsnaam aan???? Kunnen jullie je stappenplan aan mij verklappen? Alvast heel erg bedankt!
Je zet de douche aan lekker warm zodat het niet zo koud is in de badkamer . kleed je zelf en je baby uit , gaat onder de douche staan en je partner kan dan je kindje aangegeven. het is wel lastig om hem te wassen want ws klampt je kindje zich aan je vast en komt het meeste water op zn rug terrecht Als je alleen bent kan je het ook zelf doen , wipstoel meenemen daarin een handoek en badcape baby erin douche aan , jij eronder baby pakken en douchn . en als je klaar bent je kindje in de wipstoel leggen badcaper erom heen zelf afdrogen en dan je kindje als t warm is in je badkamer zal ie niet snel afkoelen. Ik vond het zo makkelijk als mn vriend weg was kon ik toch met mn kinderen douchen
Hier ongeveer hetzelfde als bij Nikki. Mijn vriend kleed Tygo uit terwijl ik vast onder de douche stap. Het wassen is idd nogal een uitdaging want je kindje wordt lekker glibberig daardoor. Maar oefening baart kunst! Veel plezier.
Oke... dus echt wassen is er niet bij? Het glibberige lijkt me dus ook echt eng... maar mijn vriend gaat met hem douchen... ik geef ons mannetje aan en na het douchen neem ik hem weer aan om lekker af te drogen. Ik ben benieuwd!
Zal wel lukken! Hier ging het gelijk niets en Jayden loves it! Ik of mijn man gingen in de douche staan terwijl de andere de kleine uitkleedde en dan aangaf. We hebben nooit zelf uit de douche gestapt met hem in onze armen, (slipgevaar) dus lekker douchen en nadien stond ik of mijn man aan de douche om hem aan te nemen. Je gaat merken, na een tijdje geraken ze gefascineerd door de douchekop zelf en proberen ze die de 'vangen' (hier is dat toch zo ) Ook wel een tip, ga met de kleine ook gans onder de douche staan (hoofdje onder de spriet), zo doe je aan watergewenning en heb je later geen problemen als je met uw kleintje gaat zwemmen. Wij zijn deze week gaan zwemmen voor de eerste keer en het was een GROOT succes
Vwb het wassen, dat deed bij ons degene die niet onder de douche stond, op het aankleedkussen. En daarna lekker afspoelen bij de ander onder de douche!
vanochtent voor het eerst gedaan.. Man aangegeven inderdaad. en drupje shampoo op z'n koppie gedaan, met 1 hand insmeren, en ach.. met uitspoelen dan maar alles onder de kraan..dus alles liep over z'n gezichtje, maar vond hij gelukkig niet erg! Hij vond het allemaal wel fijn geloof ik
Zo! Klus geklaard! We hebben het uiteindelijk andersom gedaan... Ik ben gaan douchen al zittend op een klein krukje. Vriend gaf ons ventje aan mij.... Zo kon ik hem met 1 hand goed vasthouden (armpje) en met de billen zat hij op mn schoot. Met mn andere hand kon ik het washandje met schuimzeep pakken om een beetje te wassen. Haartjes en billen zijn iig schoon Daarna aan vriend gegeven zodat ik verder kon douchen en ons mannetje afgedroogd kon worden. Voor herhaling vatbaar in de weekenden dus!
Bij ons was /is douchen geen succes. Mijn dochter van drie krijgt meteen oorontsteking als ze water in haar oortjes krijgt. We hebben best wel lang over gedaan om haar uberhaupt onder de douche te krijgen maar doen het nu liever niet meer.
Zo doen wij t nu alweer een jaar Behalve t krukje dan. Nu ze kan zitten, zetten we haar op een badmatje op de grond met n badeendje. Eendje, eendje, zegt ze dan
hier is het zondag vaste prik: eerst douchen met papa, daarna samen match of the day kijken (engels voetbal), eredivisie live, en tot slot studio sport zondag is mannendag! ik dwaal af.. vent staat onder de douche, ik kleed kind uit in zijn slaapkamer, en breng hem naar vent. vent doucht hem nat. ik pak ondertussen een klodder wasgel, en zeep hem dan in, vent spoelt hem af, ik doe klodder shampoo, en zelfde trucje. ik pak hem tenslotte weer aan in een warme handdoek, loop naar zijn kamer, en kleed hem aan. klaar! maar wel iets om met zijn 2en te doen dus.
Als wij samen met Tycho gaan douchen doen we het ook zo. Maar ik vind het lekkerder voor Tycho en makkelijker voor mij om hem gwoon in zijn eigen badje te wassen. En nu hij zelf goed kan zitten heb ik 2 handen vrij ( nou ja er is altijd 1 hand in de buurt om hem op te vangen mocht hij ovallen of weg glibberen hihi) xxx
Sinds onze dochter een maand of 8 is ga ik iedere avond met haar douchen. Ik heb haar badje op de grond staan die vul ik met warm water, zet haar erin en kleed mezelf uit, was eerst mezelf, dan haar, nog even spelen... dan ga ik er zelf uit, droog mezelf af en kleed me weer aan, en dan haal ik haar eruit. Zo is het heel makkelijk. Daarvoor vond ik samen douchen neit prettig, dus ging ze gewoon in badje op haar kamertje. overigens, de tip van iemand om het kindje onder de douchekop te houden met het hoofdje... let wel op met de fontanel he, stralen kunnen soms best hard zijn.
Fijn dat het gelukt is! Wij doen het altijd zo: De één gaat onder de douche staan. De ander kleed de kleine uit, neemt de billen met een billendoekje af en geeft hem dan aan. Diegene wast ook de haren en neemt hem naderhand weer aan om af te drogen en aan te kleden. Wij laten het wassen verder zitten. Vooraf wassen vinden we erg glibberig. We wassen hem 1 of twee dagen achter elkaar en dan weer een keertje badderen, douchen of in de tummy. Dus hij wordt verder eigenlijk altijd schoon. Dus die keren onder de douche is alleen haren wassen en afspoelen!
Ik zorg dat op zijn commode alles klaar ligt voor na het douchen, handdoek, kleertjes, luier. Verder staat er al de bodylotion en haarolie. Ik leg in de badkamer op de grond een aankleedkussen neer met zijn badcape. Ik laat de douche vast warm worden. Ik kleed eerst mezelf uit en was mezelf met een washand. Ondertussen ligt meneer geïnterresseerd om zich heen te kijken (want hij weet al wat we gaan doen). Als ik gewassen ben kleed ik hem uit, was hem en we gaan samen onder de douche staan. Hier staan we wel even want hij vindt het heerlijk. Ik heb de douche wel minder hard staan als normaal. Ook met zijn hoofd onder water vindt hij lekker, doet ie zelf ook wel. Als we klaar zijn leg ik hem ingewikkeld in zijn badcape op zijn aankleedkussen met zijn speen. Ik droog mezelf vlug af en trek mijn badjas aan. Dan verhuis ik hem met aankleedkussen en al naar zijn commode. Vindt ie leuk, lacht de hele tijd. Hier droog ik hem af en kleed ik hem aan. Ik smeer wel regelmatig bodulotion of olie na het douchen.
hier vanavond lekker met mij onder de douche gestaan! in het badje krijst hij de hele straat bij elkaar en onder de douche vind hij heeeerlijk!!! ik ga vast onder de sproeier en hij staat minder hard dan normaal... water lekker op temp maken... Aankleedkussen ligt op het wasmachine.. lief kleed kleintje uit en sopt hem op het aankleedkussen lekker in haartjes in de shampoo en geeft hem vervolgends al glibberend aan mij.... is hier alleen kwestie van optillen en aangeven.. ik zou hem ook zelf kunnen pakken... vervolgends lekker tegen mij aanhangen en het water lekker overal laten stromen.. koppie onder de straal vind hij ook heeeeerlijk! zodra hij schoon is pakt papa hem aan in de badcape die we over de radiator hangen om een beetje op te warmen! en klaar is kees nja Aiden
Ivm fontanel, i know ; De douche staat op zachte straal en hij gaat er gewoon eens onder door, duurt 1 seconde
Wij douchen ook al langere tijd met onze kleine en in het begin deden we het ook altijd met zijn tweeen. Het is namelijk vrij eng (tenminste...dat vond ik in het begin) Jesse genoot er alleen gelijk al van, dus blijven we het doen. Inmiddels doen we het ook vaak alleen. Wij doen het dan op de volgende manier. - Ik kleed me vast uit en trek ff een badjas aan. - douche alvast aanzetten zodat het al lekker warm word - washandje klaarleggen met de sop er al op. - aankleedkussen in de douche leggen met een overslagdoek en badjas erop. - kleine uitkleden - badjas uitdoen en kleine oppakken en naar de douche lopen - samen lekker douchen en onder het douchen washandje aanwurmen en lekker afsoppen. - Kleine na het afspoelen op de aankleedkussen leggen, badjasje snel aandoen + omslagdoek omslaan. - zelf nog even verder douchen terwijl meneer lekker rustig op de aankleedkussen ligt. - zelf afdrogen en daarna met de kleine terug naar zijn kamer lopen om hem af te drogen. Ben alleen benieuwd hoe lang het nog zo kan. Nu blijft hij namelijk nog stil liggen op de aankleedkussen, maar ben bang dat dat niet meer zo lang duurt. Dan moeten we dus even een andere manier zoeken. haha.