Ga gewoon aan de kraamhulp vragen of ze het een x samen met mijn vriend wil oefenen. Wij hebben wel al een zitje voor in het bad, dus die zou eventueel later ook onder de douche gebruikt kunnen worden. Maar dat duurt nog wel even. Lijkt me ook zo leuk voor vriendlief, dat hij samen met zijn dochter kan douchen. Lijkt me goed voor de band opbouw.
Ook hier al vanaf de kraamweek. Ze houdt helemaal niet van een badje! Met de kraamhulp geoefend met m'n man en m'n dochtertje. Eerste keer heb ik direct helemaal alleen gedaan. Ik legde haar op het aankleedkussen op het toiletdeksel (sinds ze 'beweegt' leg ik het kussen op de grond) daarop twee hydrofielen. Ik kleed mezelf uit. Ik kleed haar uit. Ik til haar op rechtop op tegen m'n schouder, zo stappen we de douche in. Eerst hou ik haar even lekker met haar ruggetje tegen de stralen van de douche. Dan neem ik haar in de 'Madonna' houding. Met één hand dus. Andere hand zeep ik haar lekker in met wasgel. Dan afspoelen door haar heen en weer te bewegen onder de stralen. Dan breng ik shampoo aan op haar haartjes. De anti-klit van Zwitsal (ze heeft sinds geboorte al enorme bos haar) en daar is het wel mee opletten met uitspoelen. Dat is glibberig spul! Dan stap ik uit de douche. Ik leg haar op het kussen. Wikkel beide hydrofielen om haar heen en leg de badcape/handdoek als een deken om haar heen, met het hoofdje in de punt van de badcape/handdoek en droog haar gezichtje af. Dan droog ik mezelf af en kleed ik me aan. Toen ze nog klein was, kleedde ik haar aan in de badkamer. Nu til ik haar op in al die doeken en kleed haar aan in haar kamertje. 's Avonds pyjamaatje aan, lekker een mutsje op (dat houdt de warmte lekker bij haar), saampjes het grote bed in. Dan krijgt ze flesje. En dan ga ik liggend voeden. En dan valt ze heerlijk in slaap. Hier douchen we 's ochtends én 's avonds. 's Ochtends korter en dus met de verzorgingsproducten. 's Avonds langer, zonder producten en dan laat ik de stralen over haar haartjes gaan. Vindt ze heeeeeerlijk! Ze valt ook regelmatig in slaap! Ze vindt het douchen veel fijner dan badderen. Alhoewel, de eerste zes weken ongeveer vond ze de tummytub net zo lekker! Maar vanaf zes, zeven weken werd ze veel te beweeglijk, ging ze 'staan' in het badje, ronddraaien enz. Dus zijn we daar mee gestopt. Het gewone badje heeft ze nooit leuk gevonden. Altijd gillen. We hebben een gewoon babybadje. Ook hebben we zo'n liggend stoeltje voor in het badje. Maar ook dat vind ze niets. Maar dat is persoonlijk denk ik. Andere kindjes zullen het vast lekker vinden. xxx
ik sta ook alleen onder de douch met de kleine.. alles al klaar liggen in de douch, aankleedkussen, kleertjes enz. zeep ik hem eerst in, onder de douch saampjes, leg ik hem weer op de kussen met een handdoek om hem heen natuurlijk, zelf verder afspoelen, afdrogen, aankleden en dan deed ik hem weer verder, maar meestal doen ik hem gelijk met dochter in bad, heeeeeeeeeeeerlijk vindt ie dat !
Ik douche ook al sinds de kraamweek met mijn zoontje. In het begin gaf mijn vriend zoon aan onder de douche, daarna kwam hij inzepen en spoelde ik hem af vervolgens haalde vriend hem op met een badcape en bracht hem naar de commode. Nu is het wat makkelijker omdat hij nu zit of staat in de douche en hij speelt met zn speeltjes terwijl ik kan douchen.
Ik douche ook met mijn 4 weken oude dochter. Wel als man er is. Eerst gaat de 1 douchen en dan gaat de ander loïs uitkleden en brengt haar in badcape naar de douche. Diegene onder de douche pakt haar aan en lekker onder de douche straal knuffelen en poedelen. Diegene die niet douched maakt haar schoon met een washandje en badolie of douchegel van zwitsal. Dan afspoelen en meenemen naar commode om af te drogen etc. Heel gezellig vinden wij, en de huid op huid contact vind ik ook erg prettig en fijn, omdat ik ook geen borstvoeding meer geef mistte ik dat persoonlijk. Fijn om het zo te doen!